-
Ja förra gången var vi in på förlossningen men de är väldigt vanligt, tappen mognar och sköra slemhinnorna börjar blöda! Men så ska man vara noga att att de liksom inte droppar blod som mens liksom, för då kan de även vara så att moderkakan börjat lossna och de är jätte jätte allvarligt!Seven Costanza skrev 2015-12-22 08:11:34 följande:Jaså så det är normalt? Vad säger BM? Jag tycker det låter obehagligt. Hoppas det inte blir mer i alla fall. -
Jag håller med dig och tänker också äta ost, och har gjort de vid speciella tillfällen hela graviditeten! Förra gången jag var gravid hade vi rökt skinka, (helt vanligt frukostskinka) från garant i kylen, tack och liv oöppnad för de visade sig vara listeria i just den skinkan från de datumet! Denna graviditet var vi hemma hos bekanta och åt tacos då vi får pop up på telefonerna från Aftonbladet mitt under middagen där de står att i ICAs tex mex ost fanns listeria! Tack och lov var det i osten tillverkad dagen innan just den påsen vi åt ifrån! Så vad ska man göra? Kan man inte äta riven ost eller frukost? Äsh de finns en chans genom all mat.... Va fina namn ni har! Har ni någon engelsk koppling? :) min dotter heter Charlie (Maxine i mellan namn) och lillebror kommer nog att få heta Petter om de passar honom, annars gillar jag Sid men de gör inte pappan hehe!fruthomas skrev 2015-12-22 08:15:41 följande:Läste på lite snabbt om listeria nu (anledningen till att man inte ska äta opastöriserad ost). Men som jag ville minnas så är det väldigt få som drabbas varje år, ca 40-90 personer, så jag är inte orolig. Även om man tillhör riskgruppen (av dessa 40-90 är 1-2 gravida eller nyfödda) Så jag kommer äta mina ostar på jul (liksom jag har gjort under resten av det här året). Jag älskar alla sorter av mögelost och skulle bli väldigt deprimerad om jag inte fick äta detta på julbordet, så jag gör det ändå. Förresten finns det annat som kan vara smittat av listeia (tex köttpålägg) så det bästa är nog bara att hålla koll på ursprung tror jag. Även om det inte alltid stämmer.
Sepsis och meningit (stelkramp och hjärnhinneinflammation) kan man få av massa annat ändå och man kan inte undvika allt som kan vara farligt. Då hade jag nog fått ligga på soffan jämt (om inte det också är farligt).
Idag är det bara 2 dagar kvar till julafton och jag börjar känna mig som ett litet barn igen. Och bara 11 dagar kvar till bf, jag undrar så vem och när h*n ska titta ut.
Vi diskuterade namnförslag igår. Jag har efter förra barnet svårt att bestämma i förväg. Med nr 1 hade vi några namnförslag och det har de som gällde, vi hade diskuterat dem länge så de var nästan definitiva. Men med nr 2 hade vi några lösa namn (något mer bestämt om det blev en flicka) men ut kom en pojke som inte passade till namnen vi hade.. Så nu känner jag att det är svårt att hitta nu innan vi vet vem det är.
Min man gillar bland annat Freja, Lea, Ida, Nicole, Caylin och Stephanie, själv har jag länge gillat Mary Ann (som dubbelnamn) min mans mor hette Marianne och gick bort när han var liten, 22 år sedan i januari tror jag. Milou, Charlie och Vilda kan jag tänka mig också.
Pojknamn min man gillar är Gunwald, Loke, Merlin och Frode. Själv gillar jag (som några fler här har jag sett) Hjalmar och Tage samt Vilton och Thor. Men jag har inga känningar alls för om det är en flicka eller pojke eller något bestämt namn (inte ens mellannamn). Men det löser sig snart
Ledsen att det blev ett långt inlägg
-
Fyyyyy jag är sååå deppig just nu :( behöver få skriva av mig, hoppas jag inte deppar ner er andra.... En gammal klasskompis som väntar barn i typ maj, hennes pappa körde ihjäl sig på motorvägen i lördags, 51 år gammal.... Idag fick jag reda på att en av mina bästa vänners pappa suttit i en bil i lördags kväll och fått en hjärtinfarkt, han har legat utan syre så pass länge att han är totalt hjärnskadad och dör utan respirator så idag transporteras han hem till vårt läns lasarett och imorgon stängs maskinerna av. Livet är sååå jävla skört och så äckligt orättvist. Sitter här med min ettåring och en stökig en i magen och känner mig så otroligt rädd för livet... Att de bara plötsligt kan ta slut sådär och jag kan ingenting göra. Så slår en fruktansvärt jobbig tanke mig, att när en ny låga tänds så släcks en annan och på någon konstigt sätt så blir jag och klandra mig själv, helt sjukt. Sitter säkerligen mycket i att jag fick höra de många gånger när jag väntade dottern och min mormor dog precis innan från att ha vart fullt frisk .... Nä fyfan ush, Depp Depp Depp blev de här nu :(
-
Åhhh fyyyy då kommer jag gå under hahaWiMe06 skrev 2015-12-23 02:13:36 följande:Undra jag om bebis kommer fortsätta ha samma dygnsvanor utanför magen sedan? En del säger ju att man kan märka av lite samma, isåfall blir det joobbiga kvällar och förnätter. -
Oh no :( hoppas han inte smittar ner er resterande!!WiMe06 skrev 2015-12-23 02:17:49 följande:Jaha, GRATTIS, där kom väl den jävla magsjukan som en släng på posten också precis vid jul. Vaknade nyss av att äldsta sonen hulkade, fick springa in med honom på toa där han kräktes lite. Han mår inte illa säger han och har inte ont i magen. Hoppas hoppas hoppas det inte är ngt, det blir ju en underbar jävla jul isåfall. Så ska väl förlossningen dra igång isåfall på det med, haha!!! Näe, jag är inte bitter!!
-
De här med bristningar, min barnmorska sa att mörka bristningar som liksom bara ligger uppepå huden och inte blivit som ärr bara är hormonrelaterade och försvinner med tiden och de verkar faktiskt ha stämt för de flesta bristningar jag fick från förra grav försvann under sommaren när dom blektes :)
-
Jag har också fått helt annorlunda flytningar sista dagarna, vita rinniga bläää!WiMe06 skrev 2015-12-22 19:14:43 följande:Ursäkta infon, men har fått såna sjuka flytningar så det känns som man kissar på sig varje gång det kommer en. Känns så äckligt. Är det vanligt att man får rikligare flytningar såhär på slutet?
-
Men oj de lät ju nästan som slemmisen? :)WiMe06 skrev 2015-12-23 09:48:53 följande:Precis så har mina varit med, det är som mjölk liksom. Men idag fick jag en som såg ut som värsta snoret, och det tog liksom inte slut när jag torkade heller. Skitäckligt verkligen.
Haha, vilka samtalsämnen. -
Hoppas ni haft en super gårdag och god fortkättning, nu är vi såååå nära YEYYY!!
-
Så såg min också ut bläää! Hade hört omså "fina" slemmisar precis som en femkrona i form och fast konstistens och mitt var också som segt jäkla snor som aldrig tog slut. Tog dock en vecka ändå innan lillan kom ut då.WiMe06 skrev 2015-12-25 13:31:17 följande:Äckelvarning!!!
Jag är rätt övertygad om att slemproppen lossnade i morse. Det såg ut som värsta snorslemmet, jättetjock, segt och det var större än en 5 krona i storlek, kunde liksom
torka torka torka.
Så nu blir det att försöka ta det så lugnt det bara går för att inte riskera att dra igång ngt i förväg. Åh, vill verkligen klara nyårsstrecket.
Har egentligen slemmisen någonting med skälva förlossningen att göra?
Men tanke på att jätte många jag känner har tappar sin dagar och veckor innan?