Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Znö skrev 2015-08-19 20:16:10 följande:

Tack för medlidandet, eller vad man nu ska säga. Jag är liksom på väg att lämna tråden... Vad skönt för er att ni kan känna er lugna och trygga. Jag hispade ur totalt när våran mardröm började för en vecka sen. Jag trodde jag var starkare än såhär.

Jag är så nyfiken WiMe06, hur går det för dina bekanta? Kan de enas kring ett beslut? Vi känner oss rätt trygga i vårat beslut. Men jag vet att andra hjärtebarnsföräldrar skulle känna sig kränkta av det beslut vi fattat. Som att de hjärtebarn som föds inte skulle vara önskvärda i samhället, för att vi valt att inte försöka föda och operera detta barn. Jag respekterar dem som väljer andra vägen men hoppas även jag blir respekterad för det val jag hade möjligheten att göra. Klart alla hjärtebarn är värdefulla! Nästa gång det är alla hjärtans dag kommer jag köpa alla armband och pins jag bara kan för att stötta forskningen kring hjärtfel.

Jag förstår och respekterar fullt ut hur ni tänker kring ert beslut. Nu har jag inte hört ngt ifrån dem på ett tag men sist vi hördes vid så var dem ganska säkra på att avbryta graviditeten med respekt och tanke för dem två barn dem redan har. Jag hade nog tänkt likadant gällande det hela, absolut inte för att ett hjärtebarn är värt mindre för som säger alla barn är värdefulla och unika, utan av respekt för dem två barn man har sedan tidigare. Det känns inte rätt att låta dem tillbringa så mkt tid på sjukhus och mycket annat vad det skulle innebära för dem. Det är ingen annan som ska kunna påverka ett så viktigt beslut, för det är ett beslut som man enbart som föräldrar kan ta och det är ett beslut som påverkar resten av era liv. Så känner ni er trygga med ert beslut så är det rätt beslut och det har inte andra rätt att tycka och tänka om, och som du säger det hoppas jag att alla som går igenom respekteras för. Jag stöttar också forskningen kring hjärtfel. <3
  • WiMe06

Idag fick jag ringa gyn.akuten då jag fick en större blödning inatt. Så oron var ett faktum och ville absolut inte vänta en vecka för att se att allt var ok. Så fick en tid idag vid 13.30. Allt verkade vara bra med bebis, och allt runt omkring såg också bra ut så troligtvis beror allt på att jag är väldigt skör och sen blir jag mer lättblödande utav trombylen jag äter. Så nu kan jag lugna mig lite till rul nästa vecka.

• WiMe06

Ja, det kändes skönt. Han kollade ju inte bebisen nu mer än att hjärtat slog. Så det får vi se på rul nästa vecka. Men visst är det jobbigt med blödningar. Helst ville dem inte ge mig ngn tid idag men jag ville verkligen inte vänta. Så dem skakade fram en tid ändå.

• WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-08-20 16:48:17 följande:

Viken tur att allt verkar bra med bebis. Förstår om du blev rädd. Blödningar är ju så läskiga särskilt när man varit med om missfall tidigare.

Ja, dem blir extra skrämmande då.
  • WiMe06
    Znö skrev 2015-08-19 21:10:28 följande:

Tack för svar...jag lider med dem men känner mig mindre ensam, det finns nån fler därute som faktiskt går igenom samma helvete som vi just nu.

Vi har också tänkt mycket på våra barn. Hela familjen hade hamnat i ett kristillstånd. Personligen känner jag bara tack gode Gud för att jag kan välja, för att lagstiftningen är såhär och för att jag hade en skicklig BM som signalerade direkt vid RUL. Om än det känns förjävligt. Hade man inte upptäckt på RUL hade hon förmodligen fötts "normal" men avlidit efter ett litet tag, vi bor 140 mil från Göteborg och hade inte hunnit med transport ner.

Jag bara ligger i soffan och vägrar gå ut genom dörren, jag ser ju gravid ut hur jag än klär mig! Tänk om någon ska till och börja gratulera. Imorgon åker mina barn till sin mormor och kommer hem när detta är klart.

Jag känner mig dock ödmjuk och tacksam över de friska barn jag har, de slåss, springer, skrattar och lever rövare - precis som barn ska

Jag finner inte ord för allt egentligen. Lider så enormt med er och alla andra som går igenom detta. Saker hamnar i andra lägen när sådant här händer, förstår att du inte vill lämna huset, hade inte jag heller velat göra. Ta nu hand om er och tänk på er nu! Önskar er alla styrka inför framtiden! Styrkekramar.
  • WiMe06
    himw skrev 2015-08-21 07:44:24 följande:

Vad kul att ni är nöjda- den ser toppen ut! Liten plats men ändå rejäl. Vi var helt inne på denna men när vi kom till affären och klämde på den så tyckte jag att suffletten till sittdelen lät jättehögt- trodde det var något fel på just denna vagn men butiksinnehavaren sa att det var så på alla Smile men bara på sittdelen- liggdelen lät inget alls. Är det något ni tänkt på?

Var också helt inställd på brio smile när vi skulle åka och titta på den irl. Men blev ganska besviken när jag såg den. Tänkte också på det knäppande ljudet men det är nog ngt man vänjer sig vid tror jag. Dock pratade hon i affären inte särskilt gott om den. Dem hade haft jättemånga missnöjda kunder som kommit in med sina och varit besvikna. Och när jag såg emmaljunga super vikingen och provkörde den var jag helt såld. Så skön den var att köra.

Här är vår vagn.

• WiMe06
    himw skrev 2015-08-21 09:43:45 följande:

Vi ska tillbaka idag och klämma på massa olika vagnar, var så inställd på Smile eller Cybex förra gången så tittade mest på dem.

Spännande men usch vad svårt att välja! Ska nog kolla på super viking- den såg också jättefin ut! :)

Vill man ha en liten och smidig vagn så har ju emmaljunga modellen viking också som är snäppet mindre och lättare än super vikingen. Lycka till i jakten
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-08-21 15:25:26 följande:

Tack igen för vagntips! Ska försöka få tid tillsammans med min man då vi får gå igenom vagnarna i affären. Det enda som talar emot Emmaljungan är eg priset annars verkar den vara kanon! Ska meddela när vi bestämt oss. Känns dock som om man behöver bestämma sig inte allt för sent ifall det är leveranstid.

Har ni tur kanske det finns ngn dem rear ut, jag kikade en del begagnat men tyvärr står dem rätt högt där också en del. Vi har varit nöjda med dem två emmaljunga vi haft innan. Tycker det är bra vagnar men håller med dig att dem är bra dyra. Vi hade tur nu, denna var på rea lycka till i djungeln, kul med uppdatering sen
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-08-22 06:55:15 följande:

Det är jättekul att höra och se vad ni köpt. Jag köpte första bebisplaggen igår. Har förälskat mig i newbie kollektionen på Kappahl. Lär bli en hel del plagg därifrån

Åh vad fina kläder. Har också förälskat mig i Newbie så jag kommer definitivt att köpa kläder därifrån också. Men kommer vänta till efter rul för att se om man kan se könet köpte en stickad overall förresten för ett tag sedan som jag tänkte man kunde ha i vagnen med åkpåse om det inte är så kallt.

• WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-08-22 23:39:02 följande:

Vill alltså INTE ha mörka kläder och inget med bilar, mc, traktorer eller texter i stil med "daddy's little fighter" på. Någon som har tips?

Vad tråkigt att du inte hittar ngt du gillar. Tyvärr är det likadant för större pojkar. Letar för fullt efter lite nya kläder till mina stora grabbar och det är bara svart svart svart, grått och andra mörks färger. Och är det ngn färg så är det knallrött och det hatar jag. Har alltid varit sämre utbud för pojkar, så tråkigt att det är så.

Pop har ju mkt unisexkläder, vet dock inte hurnderas utbud ser ut just nu. Men annars skulle jag nog rekommendera din mamma att kika på Lindex eller kanske Kappahl, dem brukar ha en del neutrala ljusare färger. Hoppas ni hittar ngt ni gillar
Svar på tråden BF Januari 2016 :)