• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    Söndag skrev 2015-08-14 06:53:54 följande:

Känner ni alla bebisen? Jag är i vecka 16+5 och känner ingenting.... Blir lite nojjig...

Jag är osäker på om det är bebis jag känner ibland. Tror jag känt den ett par ggr men sen blir jag så sjuuukt orolig när det går så lång tid mellan gångerna så därför vet jag inte. Om det är bebis jag känt så är jag väldigt orolig att ngt hänt bebis i magen för det var flera dagar sedan nu som jag kände ngt. Så jag har det nog hellre som du och inte känna nåt alls än såhär för det är bara så psykiskt oroande och jobbigt.

Är i v 17+4 nu.
  • MeEmmA
    mitthemligajag skrev 2015-08-13 22:28:28 följande:

Efter dagens rul fick vi reda på att vi väntar en liten pojke på det exakta datumet vi trott, 15/1! En galet livlig krabat med moderkakan bak så de är inte konstigt att vi redan nu kan trycka på kroppsdelar från utsidan och känna knän och armbågar tydligt. Känns precis som på slutet i förra grav! Förklarar också varför jag har mindre mage denna grav, eftersom moderkakan ligger bakåt alltså! Hoppas de förblir en liten mage hihi ;) phpkDETNx37178.jpg

Grattis till ett lyckat ultraljud :) då har du bf en dag efter mig om jag inte blir flyttad på måndag, kanske föder på samma dag igen. Men vad häftigt att ni redan kan känna kroppsdelar, jag kan bara känna något väldigt hård ibland vilket jag tror är rumpan.
    Fin bild ni lyckades få också!
  • manam
    Hame skrev 2015-08-14 08:02:40 följande:
    Välkommen! Då är vi två med bf i december nu Tungan ute Mitt var första satt till 8/1, sedan 4/1, 3/1 och nu 29/12 haha, men jag håller tummarna för januari. Det blir ett spännande nyår för oss!

Haha, ja minst sagt!

Vårt stora problem just nu är vem som ska vara stand-by som barnvakt till vår son på nyårsnatten . Inte såååå stor chans att det händer just då...men ändå...

• minahjärtan0609

Jag har inte skrivit här sedan innan sommaren men hoppar gärna in igen om det är okej?
    Jag är nu i v 20 och var på ultraljud igår. Det blir en liten flicka med bf 6 jan. Storasyster är överlycklig! Storebror tycker det är okej men hade hoppats på en bror.
    Har precis börjat jobba efter ett långt och härligt sommarlov. Känns sådär. Är vansinnigt trött och har huvudvärk dagligen. Har inget bm innan v 25 tyvärr...

• Hame
    manam skrev 2015-08-14 09:02:55 följande:

Haha, ja minst sagt!

Vårt stora problem just nu är vem som ska vara stand-by som barnvakt till vår son på nyårsnatten . Inte såååå stor chans att det händer just då...men ändå...

Ooooh, det hade jag förträngt! Tror iofs att mamma och pappa tar det men de brukar åka iväg. Hoppas det är ok för dem att stanna hemma i år... 
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-08-14 09:37:02 följande:

Jag har inte skrivit här sedan innan sommaren men hoppar gärna in igen om det är okej?

Jag är nu i v 20 och var på ultraljud igår. Det blir en liten flicka med bf 6 jan. Storasyster är överlycklig! Storebror tycker det är okej men hade hoppats på en bror.

Har precis börjat jobba efter ett långt och härligt sommarlov. Känns sådär. Är vansinnigt trött och har huvudvärk dagligen. Har inget bm innan v 25 tyvärr...

Åh Grattis till lyckad rul och lilla flickan, så roligt! Tänk att vi kommit såhär långt nu jag får vänta två veckor till innan mitt rul, börjar bli lite nojjig och orolig.

Är också väldigt trött och orkeslös och har huvudvärk till och från, börjar jobba nästa vecka. Köpte järntabletter igår och hoppas att jag ska bli piggare.

Inget bm-besök förrän v 25 jag heller.
  • annahs1985
    Hame skrev 2015-08-14 08:01:02 följande:

Japp, boka genom sjukgymnastiken på tel 0346-560 60. Precis som förra gången ligger jag lite mitt emellan grupper, den första börjar 24/8 och nästa i november. Så lite tidigt eller lite sent, men eftersom jag har så mycket foglossning redan börjar jag nu i den tidiga. Skynda dig att ringa så kanske det finns platser kvar  

Super ju! Ska ringa direkt på måndag.
  • Alzelin

Jag var på Rul igår och det var fantastiskt att se det lilla livet inom mig ? dock blev det ingen könsbestämmelse på den lille men de gör oss ingenting ????

Det jag reagerade mest på är att den helt plösligt börjar röra sig massor. Jag har känt nån enstaka rörelse tidigare men igårkväll kom det igång på riktigt. Är dessutom bara i v 18+3 och bebisen väntas den 11 januari ?

• Alzelin
    Alzelin skrev 2015-08-14 10:15:48 följande:

Jag var på Rul igår och det var fantastiskt att se det lilla livet inom mig ? dock blev det ingen könsbestämmelse på den lille men de gör oss ingenting ????

Det jag reagerade mest på är att den helt plösligt börjar röra sig massor. Jag har känt nån enstaka rörelse tidigare men igårkväll kom det igång på riktigt. Är dessutom bara i v 18+3 och bebisen väntas den 11 januari ?

Haha alla frågetecken skulle vara någon form av smilisar ;)
  • manam
    Hame skrev 2015-08-14 09:53:08 följande:
    Ooooh, det hade jag förträngt! Tror iofs att mamma och pappa tar det men de brukar åka iväg. Hoppas det är ok för dem att stanna hemma i år... 
    Det är det säkert!

Vi har våra föräldrar nästan 40 mil bort, men mina är nyblivna pensionärer så de får väl komma och fira nyår med oss helt enkelt
Svar på tråden BF Januari 2016 :)