• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • MeEmmA
    dinin skrev 2015-08-14 12:21:09 följande:

Är det någon mer som upplevt att magen blivit mindre kring v 17-18? Tycker min minskat en hel del de senaste dagarna... Är trött igen och har börjat kräkas emellanåt så hoppas att det är ett kvitto på att allt står rätt till ändå.

Kanske inte mindre, men ändrade form lite. Känns som att allt har hamnat på plats och att det bara är bebisbulan kvar :) går in i vecka 19 idag och med ett tight linne syns det att jag är gravid, tog fram mina mammakläder idag.
  • manam
    MeEmmA skrev 2015-08-14 13:18:42 följande:
    Det var en pojk sist, denna gången har jag varit helt inställd på tjej men om jag ska gå efter nubb teorin och det är nubben man ser på den otydliga bilden jag har så är det pojk. La ut bilden på ingender och många säger att den är otydlig så dom svarar 50/50 att det är en pojk. Men som sagt, min starka känsla på tjej skulle göra mig väldigt förvånad om det inte var det. Får se på måndag om hon kan berätta eller inte :)

Spännande! Ska ni kolla kön på RUL eller har ni redan gjort RUL? Kan du inte lägga upp KUB-bilden här? 

Vi sparar könet som en överraskning men det är ju ändå såååå kul att spekulera. Lade också upp på ingender. De verkar tycka tjej, men har inte fått så många svar.

Här är min nub-bild.

• MeEmmA
    manam skrev 2015-08-14 13:25:37 följande:

Spännande! Ska ni kolla kön på RUL eller har ni redan gjort RUL? Kan du inte lägga upp KUB-bilden här? 

Vi sparar könet som en överraskning men det är ju ändå såååå kul att spekulera. Lade också upp på ingender. De verkar tycka tjej, men har inte fått så många svar.

Här är min nub-bild.

Din bild är ju bra, tycker också att det ser ut som en tjej :) men sen vet jag inte hur trovärdig den här teorin är, tror inte att det finns nån vetenskaplig grund bakom.

Om hon berättar så är jag för nyfiken för att inte ta reda på det :) sen spelar det absolut ingen roll vad det blir för kön egentligen.
  • WiMe06
    dinin skrev 2015-08-14 12:40:09 följande:

Min sambo sa det nu också, att vet man inte om det så ser jag nästan inte gravid ut längre! Medans jag haft en kula för bara någon dag sen...

Nog syns min mage fortfarande, grannen påpekade det senaste igår att det syns att jag är gravid. Men jag känner själv att den blivit mindre.
  • manam
    MeEmmA skrev 2015-08-14 13:42:11 följande:
    Din bild är ju bra, tycker också att det ser ut som en tjej :) men sen vet jag inte hur trovärdig den här teorin är, tror inte att det finns nån vetenskaplig grund bakom.

Om hon berättar så är jag för nyfiken för att inte ta reda på det :) sen spelar det absolut ingen roll vad det blir för kön egentligen.

Precis, det är ju bara spekulationer egentligen...men...kul att spekulera .

Vår BM på RUL avslutade med att säga; "Hur känner ni, vill ni veta kön? Jag har inte sett något så då får vi ta en närmare titt". Men vi hade bestämt sedan innan att vi inte ville veta...även om det blev en stunds velande där och då .

Lite svårare att se nubben på din bild. Eller svårt att se vad som är nubb och lårben. När har ni RUL?

För oss spelar det heller ingen roll vad det blir. Inte alls. Men nyfiken är man ju ändå .

• MeEmmA
    manam skrev 2015-08-14 13:53:19 följande:

Precis, det är ju bara spekulationer egentligen...men...kul att spekulera smile1.gif .

Vår BM på RUL avslutade med att säga; "Hur känner ni, vill ni veta kön? Jag har inte sett något så då får vi ta en närmare titt". Men vi hade bestämt sedan innan att vi inte ville veta...även om det blev en stunds velande där och då smile1.gif .

Lite svårare att se nubben på din bild. Eller svårt att se vad som är nubb och lårben. När har ni RUL?

För oss spelar det heller ingen roll vad det blir. Inte alls. Men nyfiken är man ju ändå smile1.gif .

Starkt av er att stå emot att få veta när ni blev erbjudna!
    Jag har RUL på måndag morgon, men har hört av jättemånga att de inte berättar kön, så jag får se om jag får veta eller inte :) men mest hoppas jag att allt bara ser bra ut!
  • amalie79
    dinin skrev 2015-08-14 12:21:09 följande:

Är det någon mer som upplevt att magen blivit mindre kring v 17-18? Tycker min minskat en hel del de senaste dagarna... Är trött igen och har börjat kräkas emellanåt så hoppas att det är ett kvitto på att allt står rätt till ändå.

MeEmmA skrev 2015-08-14 13:23:28 följande:

Kanske inte mindre, men ändrade form lite. Känns som att allt har hamnat på plats och att det bara är bebisbulan kvar :) går in i vecka 19 idag och med ett tight linne syns det att jag är gravid, tog fram mina mammakläder idag.

Precis så känner jag med. Mindre svullen och öm. Vägde mig för första gången sedan kuben för sju veckor sen igår och har ökat ett knappt kilo, så det där att det bara syns på magen kanske faktiskt ÄR sant och inte bara något sambon säger för att vara snäll:)
  • Mattenörd

Vi hade RUL imorse. Upptäckte när vi kom dit att det var en vän som var barnmorska. Där ser man!

Det mesta såg bra ut. Marginellt förstorad njure (över tillåten gräns i vårt landsting men det hade legat inom gränserna i vissa landsting). Vi ska i alla fall följa upp med läkar-UL på måndag och om hen mäter lika ska det kontrolleras genom graviditeten så man vet om det behöver åtgärdas efter födseln.

Hon berättade också på att hon var ganska säker på att det var en flicka. Då blir det en lillasyster till vår pojke ???? Måste bara försöka vänja mannen vid att Astrid skulle kunna vara ett fint namn ????

• Seven Costanza
    Mattenörd skrev 2015-08-14 17:39:35 följande:

Vi hade RUL imorse. Upptäckte när vi kom dit att det var en vän som var barnmorska. Där ser man!

Det mesta såg bra ut. Marginellt förstorad njure (över tillåten gräns i vårt landsting men det hade legat inom gränserna i vissa landsting). Vi ska i alla fall följa upp med läkar-UL på måndag och om hen mäter lika ska det kontrolleras genom graviditeten så man vet om det behöver åtgärdas efter födseln.

Hon berättade också på att hon var ganska säker på att det var en flicka. Då blir det en lillasyster till vår pojke ???? Måste bara försöka vänja mannen vid att Astrid skulle kunna vara ett fint namn ????

Grattis till dottern! Hoppas att det inte ska bli några bekymmer med njurarna men bra att ni får ett ultraljud till.
  • Znö
    Mattenörd skrev 2015-08-14 17:39:35 följande:

Vad är gränsvärdet där du bor? Min bebis hade också lite förstorade njurar (hydronefros) och det är då ingen större fara. Det är den vanligaste missbildningen de hittar på RUL (1-5 %) och är lätt att åtgärda. Astrid är fint om man gillar gammaldags"namn
Svar på tråden BF Januari 2016 :)