• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • MeEmmA

Var på ett väldigt lyckat rul idag, bebis såg fin ut och sprattlade runt hur mycket som helst :) blev flyttad från 14:e till 15/1, en dag hit eller dit spelar inte så stor roll. Som jag har hört innan så berättar dom inte kön, men vi lyckades få se en väldigt tydlig bild mellan benen och är ganska så säkra båda två på att det blir en liten Stella :)

Ska på ett nytt ultraljud efter v 30 för att kontrollera moderkakan, den måste flytta på sig för att jag ska kunna föda normalt. Hon sa att den brukar dra sig uppåt mer när livmodern växer vilket jag hoppas att den gör eftersom att jag helst inte vill göra snitt.

Är så lycklig nu :)

• Kixpix
    Znö skrev 2015-08-17 11:25:25 följande:

Mardrömmen var sann! Allvarliga hjärtfel, med allra största sannolikhet. Läkaren var säker på att socialstyrelsen beviljar. På fredag är det dags smile4.gif Nu lämnar jag gruppen! Lycka till alla <3 lev och njut och var tacksamma!

Gud vad ledsen jag blir när jag läser detta. Så tråkigt och tragiskt för er!

Jag önskar dig all lycka till i framtiden och jag hoppas att du får någon att prata med.
    Stor kram till dig!
  • WiMe06

Mardrömmen var sann! Allvarliga hjärtfel, med allra största sannolikhet. Läkaren var säker på att socialstyrelsen beviljar. På fredag är det dags Nu lämnar jag gruppen! Lycka till alla <3 lev och njut och var tacksamma!

Nej! Usch vad ledsen jag blir för er skull. Tårarna bara bränner. Jävla skit, vad livet är orättvist! Jag hoppas verkligen att du och din man tar er igenom detta tillsammans och går starka ut det och att ni snart kan få ett fantastiskt fint syskon till era barn! Du är stark som orkar önska oss andra lycka till! Massa styrkekramar till er!
  • Znö
    MeEmmA skrev 2015-08-17 08:39:29 följande:

Znö: beklagar verkligen allt och hoppas innerligt att det får ett lyckligt slut! Satt och läste på om statistik vid rul och ni har verkligen haft otur! Ska själv in på rul om en timme och förstår att jag inte ska ta allt för givet!

Hoppas att ni får bättre besked nästa undersökning! <3

Ja, vi haf haft maximal otur, men nån ska ju vara den där promillen eller procenten också . Läkaren idag sa att jag dock haft tur att haft en skicklig BM på ultraljudet samt det faktum att jag var normalviktig. 50% av barnen med svåra hjärtfel slinker tyvärr igenom sa han (pga vikt och skicklighet hos BM). Även förra läkaren påpekade att det var bra att jag var smal, det är så svårt med UL annars. Tycker själv inte jag är smal, dock BMI inom normalspann.

Läkaren idag hade forskat på ultraljud och hjärtfel på mödrar i vecka 14 och sa att snart är vi där, med UL i vecka 14 för organscreening. Fler måste bara bli duktiga på ultraljud sa han och sen log han och sa jag är bäst i den här regionen

Varje gång jag ser mina friska barn blir jag helt varm och tacksam, vilka mirakel!
  • Kixpix
    Znö skrev 2015-08-17 12:07:10 följande:
    Ja, vi haf haft maximal otur, men nån ska ju vara den där promillen eller procenten också smile4.gif . Läkaren idag sa att jag dock haft tur att haft en skicklig BM på ultraljudet samt det faktum att jag var normalviktig. 50% av barnen med svåra hjärtfel slinker tyvärr igenom sa han (pga vikt och skicklighet hos BM). Även förra läkaren påpekade att det var bra att jag var smal, det är så svårt med UL annars. Tycker själv inte jag är smal, dock BMI inom normalspann.

Läkaren idag hade forskat på ultraljud och hjärtfel på mödrar i vecka 14 och sa att snart är vi där, med UL i vecka 14 för organscreening. Fler måste bara bli duktiga på ultraljud sa han och sen log han och sa jag är bäst i den här regionen smile5.gif

Varje gång jag ser mina friska barn blir jag helt varm och tacksam, vilka mirakel!
    Vad skönt att höra att forskningen går framåt ang UL. Tycker det är så tråkigt att man ska få trista nyheter så pass långt in i graviditeten.

Stor kram till dig!
  • Seven Costanza

Mardrömmen var sann! Allvarliga hjärtfel, med allra största sannolikhet. Läkaren var säker på att socialstyrelsen beviljar. På fredag är det dags Nu lämnar jag gruppen! Lycka till alla <3 lev och njut och var tacksamma!

Nej Gud va hemskt, lider så med er! Hoppas ni får bra hjälp att bearbeta detta, ta hand om er!
  • Parkbänksteorier

Fruktansvärt ledsamt att höra, lider så med er!
  • minahjärtan0609

Mardrömmen var sann! Allvarliga hjärtfel, med allra största sannolikhet. Läkaren var säker på att socialstyrelsen beviljar. På fredag är det dags smile4.gif Nu lämnar jag gruppen! Lycka till alla <3 lev och njut och var tacksamma!

Nej va hemskt! Lider med er.
  • manam

Helt ofattbart. Lider så med er <3.
  • WiMe06

Är det någon här som tecknat gravidförsäkring? Jaf funderar på att teckna en gravidförsäkring extra. Eftersom vi fått barn tidigt innan så får är väl risken stor nu med och då får man ju ändå ersättning om man behöver stanna på sjukhuset eller så. Och såklart täcker den ju annat med och ngt skulle hända.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)