• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Hame

Har fått jordens foglossning Gråter Fick det förra gången men då blev det inte riktigt illa förrens i vecka 30-31. Nu gick det ifrån ingenting till att knappt kunna gå på tre dagar.. Jag vet att det knappast blir bättre med tiden heller, blir väldigt rädd över vart det ska sluta. Någon mer som fått foglossning redan?

• dinin
    Hame skrev 2015-08-12 07:38:22 följande:

Har fått jordens foglossning Gråter Fick det förra gången men då blev det inte riktigt illa förrens i vecka 30-31. Nu gick det ifrån ingenting till att knappt kunna gå på tre dagar.. Jag vet att det knappast blir bättre med tiden heller, blir väldigt rädd över vart det ska sluta. Någon mer som fått foglossning redan?

Jag började känna av redan i v 15 och nu är det redan ganska illa, i v 17. Har alltid fått höra av min sjukgymnast att jag ska vara beredd på att få det tidigt när jag väl blir gravid (har problem med överrörlighet) men tycker detta är alldeles för tidigt... Var ska det sluta :( mina älskade promenader får vänta...
  • Kixpix

Fick det i V6 till v9 men nu är det som bortblåst. Någon sa att då vet jag vad som väntar längre fram. Man önskar ju inte ens sin egen fiende det :/
  • Hame
    dinin skrev 2015-08-12 08:17:08 följande:
    Jag började känna av redan i v 15 och nu är det redan ganska illa, i v 17. Har alltid fått höra av min sjukgymnast att jag ska vara beredd på att få det tidigt när jag väl blir gravid (har problem med överrörlighet) men tycker detta är alldeles för tidigt... Var ska det sluta :( mina älskade promenader får vänta...
    Kixpix skrev 2015-08-12 08:28:50 följande:
    Fick det i V6 till v9 men nu är det som bortblåst. Någon sa att då vet jag vad som väntar längre fram. Man önskar ju inte ens sin egen fiende det :/
    Usch usch, det ända jag tröstar mig med är att det var som bortblåst efter förlossningen förra gången. Det svåraste är att ta hand om sonen, han vill ju leka och busa, att man ska sitta på golvet med honom mm.

• mitthemligajag
    mitthemligajag skrev 2015-08-12 07:28:11 följande:
    Ät fruktvinet från hälsokost förra gången! Torkade frukt kuber med dadlar kiwi har jag för mig och dom hjälpte faktiskt! Har för mig att de står att de ej ska tas av gravida men min bm okejade det eftersom de Bara är frukt och de är mest för att i slutet kan diarre sätta igång en förlossning. Väl värt att prova, fungerade galant många gånger
    *Fruktkuber*
  • mitthemligajag

Åh stackars ???? skynda dig och sätt på dig bälte och ring din bm och be om ackupunktur! Allt värt att prova ju... Hade en mamma på jobbet som var sjukskriven från vecka 23 och satt i rullstol, prova allt. Hoppas de blir bättre
  • Hame
    mitthemligajag skrev 2015-08-12 08:48:09 följande:
    Åh stackars ???? skynda dig och sätt på dig bälte och ring din bm och be om ackupunktur! Allt värt att prova ju... Hade en mamma på jobbet som var sjukskriven från vecka 23 och satt i rullstol, prova allt. Hoppas de blir bättre
    Tack ska du ha! Jag har bälte sedan förra gången och jag tycker att det hjälper om jag ska gå en bit, men inte om jag ska variera med att sitta som jag gör på jobbet. Fick akupunktur förra gången men tyckte inte att det hjälpte så mycket. men ska absolut prova igen. Ska försöka se om de har platser kvar på gravid-vattengympa också, vill ju kunna röra på mig på något sätt. 
  • Seven Costanza
    WiMe06 skrev 2015-08-12 06:26:32 följande:

Jo men precis och vill man slippa sitta uppe hela nätterna så räcker det med 50% studier. Nej men två föreläsningar kan nog vara rätt okej om man bara ska koncentrera sig på studierna. Jag tror jag kommer försöker läsa några kurser också under föräldraledigheten.

Ja just det, ni flyttar ju nästa vecka. Vad härligt. Börjar du bli nervös eller så? Har ni lägenhet eller hus här hemma som ni ska ha kvar under tiden ni bor utomlands?

Ja jag siktar som sagt på att ta alla poäng den här terminen och anmäla mig till studier inför våren, så får man ju se när barnet kommit hur det känns. Skönt i alla fall att det inte är ett måste med studierna som mammaledig utan att det blir en bonus om jag hinner. Du tänker kanske likadant .

Känns lite nervöst inför flytten för det är en del kvar att ordna. Vi har t ex bara betalt för tillfälligt boende i tio dagar men hoppas hitta en riktig lägenhet på den tiden. Omöjligt att hitta långvarigt boende härifrån för de vill träffa en för att hyra ut. Vi ska hyra ut vår lägenhet här till en bekant så det känns bra, så kan vi få tillbaka den när vi kommer tillbaka. Vi har bara en tvåa så vi kanske vill försöka byta ganska snart när vi kommer hem, men vi har i alla fall det boendet att utgå ifrån.
  • mitthemligajag
    Hame skrev 2015-08-12 10:01:51 följande:
    Tack ska du ha! Jag har bälte sedan förra gången och jag tycker att det hjälper om jag ska gå en bit, men inte om jag ska variera med att sitta som jag gör på jobbet. Fick akupunktur förra gången men tyckte inte att det hjälpte så mycket. men ska absolut prova igen. Ska försöka se om de har platser kvar på gravid-vattengympa också, vill ju kunna röra på mig på något sätt. 
    Lycka till! Hoppas verkligen du lyckas bli bättre! Som lite pepp kan jag säga att jag hade foglossningen under en period förra grav men de försvann vid vecka 30! Har haft en gång denna grav också efter en hektisk dag men försvann över natten! Vila vila :(
  • Ananas
    FrökenC skrev 2015-08-11 22:51:24 följande:

Någon som har/haft problem med förstoppning under graviditeten och hittat någon huskur mot det? Blir så orolig när det blöder från nr1 när man gör nr2, även att barnmorskan sagt att det beror på att blodkärl brister när det blir så. Känns inte bra och vill inte gå på toa om det ska vara så när man ska göra nr2. Blir ledsen och orolig

Physillumfrön använder jag att strö på gröten eller filen på morgonen! Funkar toppen! När jag varit bortrest nu på sommaren och inte ätit det har jag inte varit på toaletten alls förrän vi kommit hem igen och jag fått äta fröna igen... Så testa det! 
Svar på tråden BF Januari 2016 :)