Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Krocki1 skrev 2015-08-25 04:24:42 följande:

Måste få gnälla av mig lite. Ligger på Danderyds sjukhus se i söndags. Jag åkte in för att få hjälp med min dumma magkatarr som kom på morgonen och helt plötsligt ligger jag nu här med en bort opererad blindtarm. Det är inte skönt. Speciellt inte när man är gravid. Vår lilla prinsessa fick vi se igår efter op, visserligen på en gammal otydlig ul maskin men iaf något. Imorgon vill jag lyssna på hjärtljud så stt de låter bra oxå.

Jag bävar för imorgon då de ska tvinga upp mig på benen för det kommer göra så ont. Nu har jag kisskateter. Inte så optimalt att behöva resa sig hundra ggr för att jag är gravid och ska behöva kissa. Som sagt redan rädd. Hoppas alla andra mår bra.

Usch då, låter verkligen inget vidare. Vad hemskt för dig. Men skönt att allt gått bra för dig. Hoppas du får lyssna på hjärtslagen idag så allt är bra. Lycka till.
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-08-25 04:52:22 följande:
    Usch va jobbigt, men skönt att operationen gick bra! Är själv inte på topp för jag somnade vid poolen och är nu så bränd på rumpan och baksidan av benen att om någon föreslagit amputation hade jag eventuellt övervägt det smile4.gif Kan varken sitta eller gå ordentligt för det spänner så fruktansvärt i huden. Aldrig varit såhär bränd i hela mitt liv och vill helst bara ligga på mage i sängen hela dagen men måste ju fixa en massa med vår flytt. Jaja inte alls samma sak som för dig men ändå, hoppas du mår bättre snart!
    Usch, inte roligt att bränna sig så, förstår verkligen hur du känner. Det är en hemskt sveda. Hoppas det går över för dig snart och att du slipper blåsor och så.
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-08-25 05:56:19 följande:
    Samma med mig. Har bara gått upp 4kg men magen är enorm smile1.gif
    Kanske har du en liten flicka i magen denna gången...
    Jag kände mig mycket mer vacker och välmående när jag väntade sonen, även om det kanske är en myt.
    Jag har gått upp 3 kg ungefär men det känns som 10 jaja, den tanken har slagit mig med att det kanske kan va en flicka, det är mkt som känns annorlunda denna gången. Imorgon får jag förhoppningsvis veta vad vi väntar. Hua, börjar bli nervös redan nu. Hoppas allt ser bra ut.
  • WiMe06
    Kixpix skrev 2015-08-25 09:11:08 följande:

Tänk att imorgon är det dags för RUL. Jag är i v20 (19+1) idag. Sambon vill ta reda på kön, så då gör vi det. Det har jag inget emot :)

Jag hoppas att allt ser bra ut imorgon och jag är inte orolig, utan mest spänd på vad det är för krabat som gömmer sig där inne :)

Har också rul imorgon och är i v 19+1 idag
    Jag börjar redan bli nervös. Hoppas också vi kan få veta vad vi väntar.
  • WiMe06
    Mallis87 skrev 2015-08-25 16:50:09 följande:

Blev även framflyttad två dagar, från 19+1 till 19+3, så bf är den 15/1!

Oj, ja det låter verkligen som att ni har fullt upp grattis till lyckat rul. Vad roligt med en liten pojke. Jag väntar spänt på mitt imorgon
  • WiMe06
    Mallis87 skrev 2015-08-25 20:10:56 följande:
    Jag har också haft en del huvudvärk! Jättejobbigt, och jag vill inte gå och äta panodil hela tiden. Försöker dricka mycket men de hjälper inte heller. Undra vad huvudvärken beror på?!

Jag hade moderkakan i framvägg sist, började känna runt vecka 20. Så det kommer nog när som helst :)
    Jag hade mkt huvudvärk för ett tag sedan, och var väldigt trött men jag tror att huvudvärken berodde på att jag hade järnbrist för den har blivit bättre sen jag började äta järntabletter.
  • WiMe06

Nu har vi varit på RUL och allt såg bra ut. Det verkar som att vi väntar en liten flicka

• WiMe06
    dinin skrev 2015-08-26 10:18:46 följande:
    Åh, vi ska också få en liten flicka och allt såg jättebra ut! Jag svävar på moln för tillfället och känner mig awsome som går omkring med en liten minimänniska i magen. Blev så jäkla imponerad över hur det såg ut där inne med alla organ och att urinblåsan var full osv. Så himla häftigt! 
    Visst är det häftigt. Jag är helt salig, vågar knappt tro att vi väntar en flicka. Har ju två pojkar så det känns ju så häftigt om det skulle va en flicka. Hur ofta tror ni dem ser fel? Nu blir det tul i v 32 och v 36.
  • WiMe06
    dinin skrev 2015-08-26 11:16:10 följande:
    Jag frågade henne hur säker hon var, hon sa 99,9% så jag väljer att lita på det :) Min magkänsla har sagt flicka sen vi fick reda på graviditeten!
    Jag har inte haft nån tydlig känsla denna gången som jag hade med pojkarna och min mage är redan lika stor som den va med pojkarna när dem föddes så det känns som mina tecken på att det faktiskt är en flicka. Frågade aldrig hur säker hon va men hon visade varför hon tror det är en flicka. Det var lite svårt att se supertydligt för den lille knep ihop benen.
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-08-26 12:09:43 följande:
    Grattis! Skönt att allt såg bra ut och va kul med en tjej! (Självklart spelar könet ingen roll men när man har två av en sort så är det kul att trean blir det andra).
    Tack. Känns så skönt att ha kommit såhär långt. Nu vet man ju att det ser bra ut så nu känns det som man vågar vara lite mer glad och njuta ja, det är klart det känns lite extra spännande att det är en flicka
Svar på tråden BF Januari 2016 :)