BF Januari 2016 :)
Här var allt också bra på rul idag!! Det var troligtvis en flicka!! Är så lycklig!! Vi hade en pojk innan och önskade oss så en av varje!!
Jag fick behålla samma datum som vid nupp-testet.
Här var allt också bra på rul idag!! Det var troligtvis en flicka!! Är så lycklig!! Vi hade en pojk innan och önskade oss så en av varje!!
Har en liten undran om mitt rul. Tänkt på det sen ultraljudet. När hon mätte lårbenet så tog hon en vy underifrån bebisens rumpa. Som man skulle ta ett kort inne i från toaletten när man sitter där. Jag såg lårben sen tre små vita streck å sen det andra lårbenet. Typ så här fast lårbenen var längre
| ||| |
Alla strecken var lika vita.
Någon som vet vad de tre strecken är för något?
Jag bor i skåne och här är ju inte jättekalla vintrar. Dottern hade en Teddy-overall och en Teddy-jacka (sånt lurvig), samt en åkpåse i vagnen. Låg hon i åkpåsen hade hon bara vanliga kläder + teddyjackan på sig, var hon i bärsele eller att man bar henne hade hon teddyoverallen. Hade aldrig jacka eller overall på henne i bilen, startade bilen så den var varm innan vi åkte, sen bara på med mössa och filt att ha från inne till bilen. Hon var supervarm som liten, det är ju de flesta småttingar, och ofta svettig i nacken när hon fick för mycket på sig. Har hört att så varm som man själv blir när man typ går en rask promenad, så varma är bebisar hela tiden. Och det är ofta man klär på dem för mycket än för lite!
Idag slog det mig att om denna bebis väljer att komma lika tidigt som lillebror (blivande storebror) valde att göra så är det bara 15 veckor kvar. Haha, denna gången har jag lovat mig själv att packa bb-väskan långt i förväg för det hann jag aldrig med dem andra två. Med lillebror skulle vi precis sätta oss i bilen och åka på husvagnssemester när vattnet gick.
Är det fler som har problem med sömnen? Jag har jättesvårt att sova ibland, det är både nästäppa, en miljon toalettbesök och extrem varmt som ställer till det. Borde det inte vara tvärtom, att man får skönhetssömn dessa månader så man är riktigt utvilad när nästa sömnstörning kommer
Jag för min del sover som ett barn, peppar peppar. Känner mig väldigt utvilad på morgonen. Ett toabesök per natt är standard för mig sedan tonåren, och än så länge håller jag samma tid, sover 23:30-04, kissar och matar katten, somnar om till 06 då klockan ringer. Kan göra dessa saker i mörkret som tur är. Men tror det varit värre om jag inte redan var nattkissare:)