Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

MeEmmA skrev 2015-09-06 17:29:04 följande:
    Vad duktigt av dig att sy ett själv, har funderat många gånger på att skaffa en symaskin men det blir aldrig av :)

Den här helgen har jag umgåtts allt för mycket med svärmor och jag känner att det är nog hormonerna, men fy vad trött jag blir på henne och alla åsikter! Önskar att hon kunde fatta att det är jag som är gravid och inte hon... Sa till min sambo att nu tar jag paus från henne ett tag innan jag får ett utbrott på henne.
    Tråkigt med en sån svärmor. Min är helt underbar, lägger sig inte någonting utan är bara mån om oss alla, frågar hur jag mår och väldigt välmenande men aldrig påflugen.
  • WiMe06
    Parkbänksteorier skrev 2015-09-06 18:05:57 följande:
    Vad kul! Vill du visa bild? Freebasade du bara eller fanns det någon beskrivning du följde? Skulle också vilja ha ett men har snarare planer på att leja bort syarbetet i så fall smile5.gif
    Jag hittade en tjej som gjort en beskrivning på sin blogg, följde den nästan fullt ut. Det blev lite ojämnt i kanterna men det gör ju inget, känns hu alltid roligare att gjort ngt själv.
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-09-06 18:14:13 följande:

Idag köpte vi en byrå på Ikea. Hade en likadan när min son va liten. En storlek i varje låda så kan man fylla på efterhand det msn saknar å önska sig saker. Helt plötsligt så stod även spjälsängen i vårt sovrum ihop monterad igen å byrån e full m kläderna vi sparat..... Vad hände?!?!? Hämtar även babyskyddet på posten imorgon..... Jaja fick ju städat iaf.....

Haha, inte bara jag som har börjat då
  • WiMe06
    dinin skrev 2015-09-06 18:57:12 följande:
    Haha hände något liknande här! Skulle iväg och köpa tyger till babynest och amningskudde, var dock en timme tidiga så sprang in på Ikea. Nu står en färdigmonterad spjälsäng i sovrummet och jag har börjat virka mormorsrutor som ska bli en filt. Dock kom vi hem med tygerna också ???? Kanske tidigt att börja boa men det är ju såå mysigt!
    Babynest klart här men tänkt sy en amningskudde också. Håller på att måla om den spjälsängen vi köpte, har kommit halvvägs
    Håller med dig, det är ju såå mysigt att börja
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-09-07 06:49:19 följande:

Va skönt få va det inte bara jag som börjat möblera :)) jag har också funderat på att sy ett nest. Min son Sov ingen annanstans än i bärsele eller på min magen på nätterna så nu jävlar hoppas Jah att denna tösen inte blir likadan för då blir Jah tokig!!! Tack för länken. Ska försöka köpa tyg i veckan. Var har du köpt vadden?

Det var jätteroligt att sy, nu blev ju inte mitt perfekt direkt men det spelar nog inte bebis ngn roll som botten hade jag ett gammalt täcke som ingen använder som jag la dubbelt och till kanterna hade jag två ikea slån kuddar som jag disekerade. Dem kostar väl typ 9 kr styck eller nåt tror jag. Så nestet kostade mig 18kr
  • WiMe06
    Hame skrev 2015-09-07 07:55:20 följande:

v.25 idag, tycker tiden går så snabbt nu Glad 

Så mysigt att pyssla, vill också börja med det snart. Känner bara att jag måste röja, rensa och organisera det vi har först innan jag kan börja göra mer. Inte så mycket tid till det med en sprallig 2,5-åring här hemma..  

V 23 för mig idag.

Jag har letat fram det lilla lilla vi hade kvar från våra grabbar sen har jag börjat gnola lite på en lista till ullared, så gärna vilja åka dit. Det sägs ju man kan hitta mkt bebissaker där som inte är kläder.
  • WiMe06
    Hame skrev 2015-09-07 09:53:14 följande:
    Vi bor i Falkenberg så vi har nära och bra till Gekås Glad Jag tror att man säger att det är Sveriges största babyaffär, det mesta finns ju... Det som saknas och jag köper på andra ställen är dyrare saker som man kanske vill ha specifika märken av, tex bärselar/sjalar, vagnar och babyskydd. Annars köper jag det mesta där! 
    Ja, vissa saker vill man ju ha särskilda märken eller liknande men jag tänker typ det basic liksom. Vad skönt att bo nära, jag har ju några mil så blir det en tripp tänker jag väl att jag ska passa på att titta på lite heminredning och saker till dem stora grabbarna med.
  • WiMe06

Såg att jag skrev v 23 för oss, det var väl drömtänkande när jag skrev för det är ju v 22 idag.

• WiMe06
    himw skrev 2015-09-07 16:59:57 följande:

Har efter en veckas sjukskrivning fått tillbaka energin- det var ju så här det var :) så vi har bokat in Ullared på fredag.

Jag har inte varit där på 3-4 år och aldrig tänkt på babyavdelningen men fått tips om att de har massa braochha-saker och bra vinteroveraller men annars- vad har ni för tips? Vad får vi inte missa?

Vad skönt att du är piggare igen, önskar jag också kunde vara det.
    Jobbade till 12.30 idag och har typ inte gjort ngt alls sen jag kom hem. Tagit hand om lite tvätt och sysselsatt barnen en stund men sen har det bara varit soffläge. Barnen vill mest vara ute och cykla eller hoppa studsmatta så dem sysselsätter sig själva.
    Men jag har liksom ingen ork kvar när jag jobbat.

Skulle också vilja åka till ullared, funderar på en tripp nästa månad eller ngn gång i oktober. Har inte varit där på typ 10 år så har ingen koll alls på babyavdelningen, men har kikat på lite bloggar vad andra köpt och sådär. Många verkar köpa amningsinlägg, kudde, täcke, filtar, hudvård, sängmobiler, kräklappar och lakan å andra sådär basic saker.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)