Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

BF Januari 2016 :)

amalie79 skrev 2015-12-10 22:47:50 följande:

Inte en magbild i den bemärkelsen men måste ändå visa min (eller egentligen mer husses) goa lilla bebis.

En dag låg hon tom uppe på höften på mig och spann som en galning, ni kan gissa att bebis sparkade tok i motsatt sida, undrade väl vad det var för varm liten motor som brummade igång!

Åååh vad gosigt !!! Jag önskar vår kisse var sådär sällskaplig och go, men hon är bara kärleksfull mot husse och i perioder inte ens det... :-P
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2015-12-11 06:23:13 följande:

Bra det ska jag göra. Känns som en bra idé att fixa detta imorgon förmiddag, egentligen borde jag gjort det redan idag för jag ska jobba imorgon och stå och gå i sex timmar, vi har juljippo för hyresgästerna på det lokala torget, men nu är jag ju redan uppe och på benen idag.

Ang det kollade på en apotekshemsida och de verkar heta s-XL, men hur är det med storleken i foten då? Jag har ju liksom minst storlek 40, totalt oproportionerliga fötter till resten av mig. Men jag står stadigt på jorden iaf.

Ja det är jätteklurigt, jag har motsatt problem med breda vader och fötter i stl 38... Men ta med dig måtten och gå till apoteket och fråga dem, så ska det nog bli rätt.
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-12-11 07:00:45 följande:

Kan tänka mig att det är jättejobbigt med tredje våningen utan hiss. Vår lägenhet i Sverige är på första våningen, bara några trappsteg upp i trapphuset. Det var ett medvetet val att byta till första våningen för vi hade ändå planerat att bo där ett tag med barnet för hyran är låg så det är bra med tanke på föräldraledighet/deltid osv. Så vi är nog inte så nödbedda i den svenska lägenheten egentligen. Här i USA gick det inte att hitta en lägenhet på första våningen så det är en trappa utomhus (loftgång). Nu köpte vi ju en ny vagn ändå så jag får se om man orkar släpa upp vagnen varje dag för att vara rädd om den eller om vi ställer chassit i cykelförrådet och bara bär upp liggdelen.

Nej jag vill absolut inte flytta ut på landet, kanske lite utanför stan men inte landet-landet.

Ja då är det ju ingen stress det förstår jag, det är verkligen markkontakten jag saknar mest, haha! Hade vår lägenhet legat på bottenvåningen så hade jag inte alls stressat för den är bra planerad och stor. Vi har två balkonger nu och det är min räddning, men att kunna sätta fötterna i gräset är drömmen. Men barnvagnen är problematisk faktiskt, vi har en halvtrappa upp till porten tillochmed, där barnvagnsrummet är. Finns inget cykelförråd. Och i barnvagnsrummet luktar det mögel så där får enbart chassit stå, men då är problemet att vi har en rätt stor liggdel som jag knappt kan bära själv när bebis ligger i. Så jag tror det blir mer sjalpromenader än barnvagnspromenader för mig...

Nej gud, landet... Jag är uppväxt mitt i skogen och det var himmelriket ungefär till mitten av mellanstadiet, sen blev det helvetet. Kunde aldrig ta mig nånstans utan skjuts och hade inga kompisar i närheten. Nej det utsätter jag inte mina barn för, hur idylliskt det än ser ut!
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-12-11 08:12:49 följande:

Så, på tal om hur stor eller liten Kronprinsessans mage är för att vara i sjätte månaden utlovade jag ju bilder på hur stor skillnad det fortfarande är på min mage nu i nionde månaden beroende på om jag spänner magmusklerna och står med bra hållning eller om jag "släpper ut" magen. Jag är inte så haj på det där med att lägga bilder bredvid varandra så jag lägger in dem efter varandra. Ni får säga om ni tycker att ni ser någon skillnad, jag tycker det i alla fall . Går in i v 37 idag!

Ja jösses vilken skillnad, häftigt! Det enda som händer om jag spänner magen är att jag får en "hajfena" mitt på eftersom mina magmuskler delat på sig, haha! Ser så sjukt ut.
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2015-12-11 10:37:05 följande:

Fy vad jag är trött nu, har vart på äldsta bonusens luciatåg. Jättemysigt att få vara med och se luciatåget och träffa alla föräldrarna som är så gulliga och peppande. Hemskt att träffa bonusarnas mamma. Är verkligen extra känslig för henne efter att jag blev gravid, känner att björnmamman verkligen vaknat till liv och jag vet inte hur jag kommer reagera på om hon kommer i närheten av bebis när hon väl är ute. Spontant känns det som jag kommer slita henne i stycken om hon kommer i närheten av lillan.

Igår var jag hos BM, allt såg bra ut, har ett SFmått på 32 och är i v 32 +6. Hon ligger fortfarande med huvudet neråt men högt upp. När jag pratade om smärta i ljumskarna och ryggen så sa hon att det typ inte är något att göra åt... Inget snack om varken sjukgymnast, TENS eller bälte. Kanske för att det inte är så många veckor kvar? Eller för att jag fortfarande kan gå? Eller är det något man får söka själv för?

Min bm har inte pratat om nåt angående min värk heller förutom när jag tagit upp det, men jag har ringt sjukgymnasten själv. Det kan ju vara lite väntetid nu för all del mtp jul och nyår.
  • qatteriin

Kanske skulle man packa bebisens saker i vår gamla skötväska istället... Jag har slängt ner allt i min träningsbag men den är inte vidare stor och börjar bli full fast jag knappt packat kläder till mig själv än. Hm. Jag packar inte så mycket för jag tror inte vi blir kvar, om det inte blir komplikationer och då får maken åka och hämta saker isf för vi bor så nära. Tog typ med mig nån tidning och bok och sånt sist men fick varken användning av det eller av godiset, ägnade mig bara åt bebis och så lite åt mobilen när bebisen sov. Men det gjorde han ju ändå på nån av oss så det blev inte så mycket tid till annat fast vi stannade två dygn.

• qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2015-12-11 12:55:45 följande:

ok, ska ring min gamla sjukgymnast då... funkar foglossningsbälte för dig?

Nej, alltså det är väl bra att ha när jag ska gå längre stunder för det håller ju ihop kroppen, men jag får dubbelt så ont efteråt om jag anstränger mig. Sen får jag jättemycket sammandragningar nu om jag använder det och bebis blir galen för hon gillar inte trycket. Så jag använder det väldigt sparsamt. Varken bälte eller tens är mina vänner. :-P
  • qatteriin
    MeEmmA skrev 2015-12-11 12:53:57 följande:

Ska köra ca 30mil snart och mannen stannar hemma och bygger över helgen, blir intressant att se hur det går... Blir lika långt hem sen. Jag som blir lite andfådd efter 30minuters körning :)

Och med mina tidigare förlossningar som har gått väldigt snabb så hoppas jag verkligen inte att nått sätter igång i helgen, för att då hinner inte han dit. Men jag tar för givet att bebis stannar kvar till bf :)

Jösses, det hade jag aldrig fixat, haha! Hoppas det går bra och kör försiktigt!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-11 14:23:06 följande:

Har varit på språng hela dagen och precis hämtat barnen i skolan, landade hemma på toaletten nu, haha. Märks att man inte legat på soffan idag, har ett hemskt tryck mellan benen, ont i ryggen och molvärk i magen. Nu måste jag nog lägga mig på soffan en stund, har knappt känt bebis idag så vill se om min lilla vila kan sätta fart på den lilla där inne.

Hoppas hon satt lite fart! Min har också varit lite väl lugn idag, men började knorva runt nu när jag la mig i soffan. Tar nog lite extralagrad julmust till På Spåret ikväll, det brukar sätta ordentlig fart!
  • qatteriin
    CarolinaH skrev 2015-12-11 17:39:42 följande:

Den här dagen får gärna vara slut snart. Bebisen har haft hicka hela dagen. Vilket av någon anledning gjort att jag mått konstant illa. Känns som om jag ska spy vilken sekund som helst. Åkte dessutom på feber efter lunch. Legat däckad hela dagen och kroppen bara värker. Fick akut riva fram hela möblemanget i vår stora "klädkammare" i går kväll med eftersom det trillat ner en kristallvas som gick i tusentals bitar. Då nu är det ett enormt kaos där. Och saker som står i hela lägenheten. Maken jobbar hela helgen och kommer hem tidigast onsdag kväll vid 21. Laddar för en helg få alla tre tjejerna har tävlingar på olika orter. Så det ska fixad matsäck till samtliga. Dessutom är jag tränare för yngsta tjejen med så det blir en heldag i hallen för mig i morgon. Och söndag, ja då är det julspel och avslutningar. Önskar i bland att man kunde dela på sig.

Kände bara att jag behövde få gnälla av mig lite. Blev bara två timmars sömn i natt.

Nu ska jag knöla in mig i vår lilla bil och bege mig till matbutiken. Och äntligen hämta ut mitt paket från jollyrooms black fridayrea. Det blev en åkpåse.

Fick en jättefin Bozz med fårskinn i av en vännina. Men den är på tok för lång i vår liggdel till vagnen. Men hittade en dunsäck i mini modell på rean. Och en superfin trämobil med fiske vi ska ha över skötbordet(bänken) i badrummet.

Tror det får bli en tidig kväll. Ska lägga mig i sängen och drömma om ett stort hus ( bor något trångt. 5pers + liten hund i en 3:a på 80kvm )och hoppas jag slipper alla skumma drömmar om vår hund Ludde som får valpar genom ägg köpta på Ica.

Tur att ni finns ibland.

Åh herregud vilken dag - och vilken helg!! All kraft till dig, jösses! Men vad roligt med åkpåsen, jag har fortfarande inte köpt nån och har inte riktigt bestämt mig om jag ska köpa nån, men egentligen känns det ju väldigt smidigt.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)