Seven Costanza skrev 2015-12-11 07:00:45 följande:
Kan tänka mig att det är jättejobbigt med tredje våningen utan hiss. Vår lägenhet i Sverige är på första våningen, bara några trappsteg upp i trapphuset. Det var ett medvetet val att byta till första våningen för vi hade ändå planerat att bo där ett tag med barnet för hyran är låg så det är bra med tanke på föräldraledighet/deltid osv. Så vi är nog inte så nödbedda i den svenska lägenheten egentligen. Här i USA gick det inte att hitta en lägenhet på första våningen så det är en trappa utomhus (loftgång). Nu köpte vi ju en ny vagn ändå så jag får se om man orkar släpa upp vagnen varje dag för att vara rädd om den eller om vi ställer chassit i cykelförrådet och bara bär upp liggdelen.
Nej jag vill absolut inte flytta ut på landet, kanske lite utanför stan men inte landet-landet.
Ja då är det ju ingen stress det förstår jag, det är verkligen markkontakten jag saknar mest, haha! Hade vår lägenhet legat på bottenvåningen så hade jag inte alls stressat för den är bra planerad och stor. Vi har två balkonger nu och det är min räddning, men att kunna sätta fötterna i gräset är drömmen. Men barnvagnen är problematisk faktiskt, vi har en halvtrappa upp till porten tillochmed, där barnvagnsrummet är. Finns inget cykelförråd. Och i barnvagnsrummet luktar det mögel så där får enbart chassit stå, men då är problemet att vi har en rätt stor liggdel som jag knappt kan bära själv när bebis ligger i. Så jag tror det blir mer sjalpromenader än barnvagnspromenader för mig...
Nej gud, landet... Jag är uppväxt mitt i skogen och det var himmelriket ungefär till mitten av mellanstadiet, sen blev det helvetet. Kunde aldrig ta mig nånstans utan skjuts och hade inga kompisar i närheten. Nej det utsätter jag inte mina barn för, hur idylliskt det än ser ut!