Inlägg från: mirakelspektakel |Visa alla inlägg
  • mirakelspektakel

BF Januari 2016 :)

Blgebo skrev 2016-01-14 12:43:46 följande:
    Navelsträngen kom som en överraskning, han mådde bra hela tiden under förlossningen. Var mest hans läge högt upp ovanför bäckenet och att förlossningen inte gick framåt på tio timmars värkarbete som var problemet. Men det löste ju sig i slutänden. Tur att det inte var första förlossningen, då hade det inte blivit fler kan jag säga
    Skönt att han mådde bra trots navelsträngen... man säger ju att man ska glömt bort smärtan efter ett par månader, stämmer det? Jag blir ju lite nojig inför min egen förlossning, men som jag tidigare det blir som det blir, det enda jag kan göra något åt är att hantera rädslan så att jag inte spänner mig och motarbetar förlossningen.
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-14 15:31:46 följande:
    Hahaha ja precis så! En begagnad tvättmaskin kostar 2000 här så det är liksom ingen mening när nya finns från 2500. Men vet du, jag slipper få ont ändå, för jag dammsuger ju aldrig! Inte gjort sen jag träffade maken! Haha! Enda undantaget om jag är ensam hemma och tappar ett glas.
    Perfekt! Mkt bättre än robotdammsugare, han klarar trösklar och tuggar inte sönder mattor :)
  • mirakelspektakel
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-14 14:57:00 följande:

Åhhh all denna stress å tankar inför förlossningen har gett mig en fin härlig munsårs blåsa mitt på munnen :( å jag som har BF på lördag. Uhh nu har jag panik över det. Smörjt på med kräm å hoppas att den Ska försvinna snart!!!!

Aldrig roligt med munsår, men jag förstår inte riktigt paniken? Är du rädd att smitta bebis? 
  • mirakelspektakel
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-14 18:22:40 följande:
    Ja, men precis. Om det skulle sätta igång. Man vill ju kunna gosa med den lilla.
    ja så klart man vill det, men du ska se att munsåret har hunnit läka innan bebis tittar ut, det smittar väl dessutom mest precis i början?
  • mirakelspektakel
    Ninin skrev 2016-01-14 18:32:04 följande:

Vilka fina beskrivningar ni har gjort av den klassiska tredagars-bluesen. Hade också något liknande där jag bara grät en hel dag, det var just den tredje dagen och jag minns att jag grät över hur mesigt förutsägbar jag var som inte ens kunde välja en "egen" dag att gråta på.. :)

Nu är svärmors begravning satt 5/2, dvs exakt TRE dagar efter vårt igångsättningsdatum.

Bäst för mig (och sannolikt alla andra inblandade) att bebis behagar titta ut av sig själv!!

Oj... hur när stod du din svärmor då? Skönt att saker börjar falla på plats även fast begravningar är jobbiga. Hoppas på att bebis kommer innan igångsättningen, hur lång tid brukar det ta ca efter en igång sättning? Jag tänker 3 dagar är ju inte så mkt marginal om förlossningen drar ut på tiden? Jag har vart på begravning som stöd åt mitt ex, jag hade aldrig träffat hans mormor, men likt förbaskat kunde jag inte låta bli att gråta även fast jag inte var gravid eller hade amningshormoner... så jag tänker att jag hade nog förberett mig för syndafloden... :) om du ens ska gå på begravningen förstås.
  • mirakelspektakel
    Blgebo skrev 2016-01-14 19:30:55 följande:
    Ja kroppen minns inte hur smärta känns. Och faktiskt...jag är redan lite låg över att inte få uppleva det igen, och nu känns det faktiskt bra trots att det gjorde så ont då. Har liksom redan glömt det värsta. Det blev ju ett kanonavslut i alla fall, jag fick ju föda fram honom helt naturligt, på mina villkor, så slutet blev ju precis som jag ville ha det.
    Och det är ju slutet som räknas!! Underbart att allt du fick det slut som du ville ha och att du fick en frisk liten pojke!! <3
  • mirakelspektakel
    Ninin skrev 2016-01-14 19:50:26 följande:
    Jag var inte så nära svärmor men hade garanterat gråtit en skvätt även utan gravid/amningshormoner. Jag räknar med att bebisen kommer ut samma dygn som det sätts igång, fast det kan ju vara komplikationer som gör att vi inte får komma hem direkt. Men jag är mest nojjig över hormonsvängningarna. Och jag vill gärna kunna vara ett stöd för maken som kommer vara ett vrak, och inte bara sitta i ett hörn och fulgråta med en bebis fastklistrad vid bröstet..

Haha tanken känns så absurd att det nästan blir komiskt!

Ska kolla med bm om det går att lägga igångsättningen nån dag tidigare trots att det inte är enligt rutinen.
    Vet du, jag tycker att du ska lägga ner tanken av att vara stöd åt din man, kanske kan du be någon annan som står honom nära komma och vara stöd åt honom? För jag tror inte att det är särskilt rimligt att du kommer göra något annat än att sitta i ett hörn med en bebis fastklistrad vid ditt bröst och just fulgråta... Och det är helt absurt att du ens ska klara det precis nyförlöst... styrkekramar till dig!
  • mirakelspektakel

Mitt senaste pyssel, hon kommer ju inte få heta Lillutt för resten av livet men det är det hon heter just nu... Rätt enkelt sätt att pimpa HMs enfärgade ekologiska bodys på!
  • mirakelspektakel
    Wime: Grattis till att blivit utskrivna! Hur mkt hade hon gått upp i vikt sen sist? 

Elma: Stort grattis! Skönt att allt har gått bra!!

Qatteriin: Grattis till 10 000, nu är det fritt fram för bebis! :D

Jag har 2 veckor kvar till BF. Är redan så less, så jag kan inte föreställa mig hur ni som passerat BF känner, men jag misstänker starkt att jag kommer få reda på det om 2 veckor. Lillutt ligger högt i magen fortfarande och allt tyder på att hon inte har några större planer på att komma ut förtidigt. Jag är sjukt trött hela tiden, men fasar för nätterna då allt gör ont, höfterna värker, magen värker, ljumskarna värker och ryggen. Jag har gått upp 9 kg sen inskrivningen, men då hade jag ett par kilo för mkt innan jag blev gravid, sen kräktes jag så mkt de första månaderna att jag gick ner 7 kg och efter det så har jag verkligen kämpat för att gå upp i vikt. Trodde aldrig jag skulle få höra av någon att ät vad fasen du vill bara du går upp i vikt...
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2016-01-15 20:41:41 följande:
    Tack känns jätteskönt. Hon hade gått upp 50gr sedan i onsdags. Så det var bra

Jobbigt med smärtan om nätterna. Kan inte föreställa mig hur du har det. Alla mina sympatier till dig <3
    Tack sötnos, men det är väl mördan värt när hon väl tittar ut... :)

Skönt att hon fått till amningen iaf! Kommer ni fortsätta ge ersättning?
Svar på tråden BF Januari 2016 :)