Inlägg från: mirakelspektakel |Visa alla inlägg
  • mirakelspektakel

BF Januari 2016 :)

qatteriin skrev 2016-01-20 15:27:58 följande:

Jaa hormonerna är verkligen igång, även om det inte är riktigt dags för tredagarsgråten än. Men den här bilden som jag nu har som bakgrund i mobilen får mig typ att gråta varje gång. Skit samma att bebis knappt syns liksom, haha!

så fin din familj är! <3
  • mirakelspektakel
    Eleonor01 skrev 2016-01-20 22:14:15 följande:

Hälsningar från oss <3 två timmar på förlossningen sen blev det en raket. Latensfasen hemma därför det bs lite oregelbundet. Vs öppen 3 cm när jag kom in kl 17 å hon föddes 18.58 :)

stort grattis!! bra jobbat!
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-20 23:14:41 följande:

Min lille korv tuttar hela kvällen. Vi sitter och kollar på tv så det gör ju ingenting alls. Sen tar sambon honom medan jag går och duschar.

Det går sådär att få honom att ta nappen. Men tror sambon ska få träna på det för hos mig vet jag ju vad han väljer! När vi vet att han är mätt.

Blir som sagt så frustrerad, han vill ligga vid bröstet men suger tre tag, släpper och skriker till eller somnar. Sen gnyr han och Både vill och inte vill. Kanske är det det att mjölken ör tunnare? På dagarna har han ju mustasch när han kommer upp :)

Han behöver ju ingen ersättning för vikten, BVC tyckte jag skulle testa att pumpa om sambon vill ge flaska på kvällen natten så ska pröva det.

Förkylningen verkar under kontroll, jag är mycket bättre, Arvid är feberfri o lite snorig men vi suger och sprayar o har slappat hela dagen.

Mannen har erkänt sig besegrad, det har satt sig i lungorna igen och han ska gå och andas kortison imorgon.

Hoppas Arvid får sin mammas immunförsvar och kärnfriska gener och sin pappas lugn och tro på att allt går att lösa:)

Skönt att du och Arvid mår bättre. Hoppas manen din också kryar på sig snart.
  • mirakelspektakel
    CarolinaH skrev 2016-01-20 21:47:00 följande:

Varit på pku, blus och hördelscreening i dag. 60g kvar till födelsevikten, fick MVG på hörseln och barnläkaren tyckte det var en stor, stark och välmående pojke vi hade.
    Theo är 5 dagar och har redan fått rensa bort allt 50 och en del 56. Gick direkt på 62 istället. Han har väldigt långa ben och stora fötter vår prins.

Vilken sötnos! Vad snopet det måste kännas med kläderna? Har du mkt i stl 50-56 som är könsneutralt, så kan vi väl höras när lillfröken här har kommit ut och jag vet vilken stl hon är i, så köper jag gärna en del :)

Skönt att allt var bra på pku! Kommer vara sjukt nervös att det ska vara något fel på lillsessan... 
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-21 04:06:28 följande:
    Ja det är skillnad, tror dock inte han ser det som så att han vill utan mer att det drabbar barnen om han säger nej till det, och det är ju rätt så långt. Men saken är den att hur man än gör har man ändan bak, för då drabbar det ju liten, han får mindre av pappa. Han blir arg o tror att jsg inte tycker han ska ställa upp för dem, men så är det ju inte. Men han har redan ett barn som tycker han har för lite tid för honom, och även hans kritik är befogad.

Han säger inte så som jag skrev men han tycker vi ska hålla oss till det som bestämts. Jag tror han har svårt att förstå varför inte Arvid räcker för mig- han ska ju också lämna sen och vara hemma säger han så då borde jag Kunna.

JAG VILL kunna ge föräldraledighet en ärlig chans. Vill inte börja jobba nu alltså. Men kanske typ 1/4 på deltid hade varit en dröm typ.

Skulle vilja prata om andra lösningar även för att det skulle kunna innebära kortare dagar för Arvid på förskola på sikt om vi ändrade lite på hur vi tänkte. För mig låter det bättre att skola in lite tidigare med kortare dagar än att gå längre men lite senare.
    Jag håller med Seven. jag tycker din mans argumentation är ologisk. Vad trodde han skulle hända? Om man skaffar ett barn till så är det ju självklart att det påverkar de andra barnen och att de till viss del drabbas, det funkar ju inte så att dygnet får fler timmar bara för att man skaffar flera barn. Det man behöver göra är att ta sig en rejäl titt på alla i familjens behov och sedan försöka dela upp sin tid så att ALLA får det så bra som möjligt utifrån dennes nuvarande situation. Det innebär ex att är man 11 år gammal så får man ta mer ansvar själv och bli mer självgående. Kanske måste man göra saker som en familj för att få tiden att räcka till, vilket innebär att man inte kan lägga all sin lediga tid på att titta på när en enstaka individ i familjen gör något. Tycker att sambon som ändå är mkt på träningarna ska försöka få kontakt med andra föräldrar och kolla upp möjligheterna till samåkning. Det blir ju en jätteskillnad att bara behöva åka ena vägen. Bonusarna är ju dessutom så pass gamla så de går att prata med, han måste förklara för dem hur läget ligger till, att just nu de första månaderna så MÅSTE han faktisk ge Arvid en massa tid, precis som han gjorde när bonusarna var i samma ålder, det innebär inte att han inte älskar dem lika mkt....

Jag vet att det är en trasslig historia bakom bonusarnas mamma, jag kan bara beklaga och jag kan inte säga att jag rekommenderar vägen vi har vart tvungna att gå. I stora drag så vägrar vi att lösa mammans problem, från början var det tvunget att vara benhårt och nu kanske vi kan fixa små saker, som att lämna badkläder om barnen helt plötslig inte har det. Men alla träningar och matcher får hon sköta själv. Hon har inget körkort och har seriösa problem att åka kommunalt (iaf när hon själv inte har lust att göra det) men oftast så lyckas hon får barnen till fotbollen. Jag tror faktisk mkt beroende på att min sambo vägrar ta på sig skulden för hennes tillkortakommanden och han är liksom inte den som SKA rädda situationen. Utan barnen har förstått att det faktiskt är deras mamma som inte gör det hon ska och det står hon inte ut med och löser därför oftast situationen. Kortskitigt fick barnen betala ett högt pris, men långsiktigt kommer de vinna på att deras mamma tar ansvar. Men som sagt vi har haft extrem situation, utan några andra utvägar.

Förlåt mig, men hur var det egentligen tänkt när han ska vara föräldraledig? Skulle inte du ta Arvid på kvällarna då så han kan fortsätta gå på träningarna? Då har ni ju inte alls samma situation?! Det är även en jätteskillnad på en nyfödd och på ett barn som är 7 månader gammalt. Och varför räcker inte det inte för honom att vara hemma med Arvid om kvällarna? Pumpa, så kan väl du åka med bonusarna på deras träningar!!!

Jag tycker allvarligt talat att han är riktigt ego som inte kan se att du behöver hans stöd särskilt så här i början innan allt stabiliserat sig. Du kan ju inte ens gå och duscha själv
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-21 08:14:40 följande:
    Jag blir svinfrustrerad också, hehe, otroligt hur fort det kan gå över ändå! Jag kan verkligen bli svinförbannad i ögonblick och sen lugnar jag mig - men just det där när de inte blir nöjda, det är ju tortyr...

Låter ju som W behövt lite mer tid för att få fart på tarmarna ja! Svårt det där med bajset, det enda jag minns sen sist är att om man helammar så är det lika normalt att bebisen bajsar 10 ggr per dag som var 10e dag men om man ger ersättning ska de bajsa varje dag typ. Så med andra ord - ingen har en aning, hehe. Sally bajsade till slut inatt och jag tror faktiskt det hjälpte för att få henne lugnare.
    Fasen jag vill oxå prata bebisbajs!!! Känns som om hon aldrig kommer komma ut... 8 dagar kvar till BF, otålig som få!
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-21 08:09:36 följande:

Jag. Är. Så. Trött.

Inatt har jag ammat fram till 01:30 ungefär - började vid 20 med en kort paus runt 22. Vid 01:30 sa jag till maken att "ta den jäkla ungen nu för jag MÅSTE sova, börjar hon snutta så ge henne ersättning men kom INTE in hit!" 02:45 vaknade jag med ett ryck och kände mig närmast utvilad... De fick komma in igen och vi körde på med amningsmaraton igen (hon hade inte snuttat nåt i mellantiden). Vid 6:10 vaknade sonen och då hade Sally precis somnat till och släppt bröstet så maken gick upp och dottern fick hamna i babynestet där hon faktiskt sov till 7:30 så jag fick en dryg timmes sömn till. Håhåjaja, ska det fortsätta såhär så provar jag nog snart med napp för fröken. Hon verar få i sig lite mjölk nu iaf, för hon sväljer gott när hon äter. Men jag lär ju se ut som sju svåra år så lite sömn jag fått de tre senaste nätterna.

jag lider med dig, räckte med att titta mig själv i spegeln i morse, såg ut som jag gått in i en vägg, alt gjort en skönhetsoperation i förrgår. Sovit som skit i natt, och då har jag endast mig själv att ta hänsyn till... (smita från sambons värmekaminkramar, räknas inte) hoppas att du får lite mer sömn under dagen iaf! <3
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-21 09:36:11 följande:
    Ååååååh I feel you! Snaaaaaaart kommer bajs vara det enda du tänker på, om inte annat så för att det är det enda som hjärncellerna räcker till för!
    haha jag vet ju inte vad jag längtar efter. Snart har jag väl bajs i håret och kan inte gå iväg och duscha... låter super.... donnan kanske får stanna ett par år till i magen ändå...
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-21 09:48:06 följande:
    Haha några dunderlass har vi inte fått här än men jag minns hur det var med Axel... ytterligare en anledning att skaffa tvättmaskin. Vi skulle ju köra ec hade jag tänkt men det får vänta lite, det är svårt att hålla henne över handfatet när hon är så liten tycker jag.
    Kör ni med tygblöjor med? Hört att det ska vara en vanlig kombo med ec.
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2016-01-21 09:50:36 följande:
    Haha. Quatterin har så rätt, det finns inte så mkt pigga hjärnceller kvar till annat än bajs och amningsrace

Tänk att alla bebisar snart är här. Inom Max en 3 veckors period. Åhh, då är vi mammor allihopa och en bebistråd istället, hihi!!
    3 veckor!!! gaaahhhaa... jag kommer inte stå ut så länge.. kan man göra hinnsvepning själv? (hemmafixaren är i högsta hugg!! :D) annars kanske det är dags att poppa den där flaskan skumpan och springa i trappor...
Svar på tråden BF Januari 2016 :)