BF Januari 2016 :)
Jaa hormonerna är verkligen igång, även om det inte är riktigt dags för tredagarsgråten än. Men den här bilden som jag nu har som bakgrund i mobilen får mig typ att gråta varje gång. Skit samma att bebis knappt syns liksom, haha!
Jaa hormonerna är verkligen igång, även om det inte är riktigt dags för tredagarsgråten än. Men den här bilden som jag nu har som bakgrund i mobilen får mig typ att gråta varje gång. Skit samma att bebis knappt syns liksom, haha!
Hälsningar från oss <3 två timmar på förlossningen sen blev det en raket. Latensfasen hemma därför det bs lite oregelbundet. Vs öppen 3 cm när jag kom in kl 17 å hon föddes 18.58 :)
Min lille korv tuttar hela kvällen. Vi sitter och kollar på tv så det gör ju ingenting alls. Sen tar sambon honom medan jag går och duschar.
Det går sådär att få honom att ta nappen. Men tror sambon ska få träna på det för hos mig vet jag ju vad han väljer! När vi vet att han är mätt.
Blir som sagt så frustrerad, han vill ligga vid bröstet men suger tre tag, släpper och skriker till eller somnar. Sen gnyr han och Både vill och inte vill. Kanske är det det att mjölken ör tunnare? På dagarna har han ju mustasch när han kommer upp :)
Han behöver ju ingen ersättning för vikten, BVC tyckte jag skulle testa att pumpa om sambon vill ge flaska på kvällen natten så ska pröva det.
Förkylningen verkar under kontroll, jag är mycket bättre, Arvid är feberfri o lite snorig men vi suger och sprayar o har slappat hela dagen.
Mannen har erkänt sig besegrad, det har satt sig i lungorna igen och han ska gå och andas kortison imorgon.
Hoppas Arvid får sin mammas immunförsvar och kärnfriska gener och sin pappas lugn och tro på att allt går att lösa:)
Varit på pku, blus och hördelscreening i dag. 60g kvar till födelsevikten, fick MVG på hörseln och barnläkaren tyckte det var en stor, stark och välmående pojke vi hade.
Theo är 5 dagar och har redan fått rensa bort allt 50 och en del 56. Gick direkt på 62 istället. Han har väldigt långa ben och stora fötter vår prins.
Jag. Är. Så. Trött.
Inatt har jag ammat fram till 01:30 ungefär - började vid 20 med en kort paus runt 22. Vid 01:30 sa jag till maken att "ta den jäkla ungen nu för jag MÅSTE sova, börjar hon snutta så ge henne ersättning men kom INTE in hit!"
02:45 vaknade jag med ett ryck och kände mig närmast utvilad... De fick komma in igen och vi körde på med amningsmaraton igen (hon hade inte snuttat nåt i mellantiden). Vid 6:10 vaknade sonen och då hade Sally precis somnat till och släppt bröstet så maken gick upp och dottern fick hamna i babynestet där hon faktiskt sov till 7:30 så jag fick en dryg timmes sömn till. Håhåjaja, ska det fortsätta såhär så provar jag nog snart med napp för fröken. Hon verar få i sig lite mjölk nu iaf, för hon sväljer gott när hon äter. Men jag lär ju se ut som sju svåra år så lite sömn jag fått de tre senaste nätterna.