Inlägg från: mirakelspektakel |Visa alla inlägg
  • mirakelspektakel

BF Januari 2016 :)

Nettiis skrev 2016-01-18 10:02:02 följande:
    Jag äter inget efter middagen förutom ett smörgåsrån precis innan jag lägger mig, det minskar mitt illamående lite. Det ligger några rån på nattduksbordet men inatt hade hunden ätit upp dom.. Så inatt har varit tufft och jag vakande nyss..
    Ja men då borde du ju inte må illa av att blodsockret bli för lågt, fast å andra sidan om rånen hjälper så skulle jag nog testa att små äta mer om natten så du får sova.

Jag är helt slut i dag, har tydligen fått den berömda nästäppan... har legat och snarkat som en orkester i natt tydligen... stackars min sambo... Någon som har tips för vad man kan använda för täppta näsor?
  • mirakelspektakel
    Mallis87 skrev 2016-01-18 11:14:31 följande:

Färdig på fl, ctg såg bra ut, dock var det ingen vattenavgång, utan bm fick med sig en stoooor slempropp ut när hon undersökte mig! Förmodligen den som droppat tillsammans med vattning flytning. Sammandragningar ca var 4e minut. Och en vääääldigt buktande hinna! Gissar på att det blir som med barn nr 1, ett riktigt splash när det väl är på G! Bara hem och vila nu då och hoppas det tar riktig fart snart!

Åh vad spännande! hoppas att det drar igång snart då!! Lycka till!
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-18 10:33:25 följande:
    hur gör du nu när din sjukskrivning är slut. kommer dina föräldrar komma varje dag fram till du föder? Får Axel inte gå på förskolan alls? hur mår ni? Är Axel frisk?`Du och din man?
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2016-01-18 11:56:03 följande:
    Vår bvc-sköterska sa likadant nu, hon hade aldrig hört ngn som tyckte det funkade med amningsnapp, så hon la det lite på mig å känna hur länge jag orkade kämpa på, och att det inte är fel att ge ersättning.
    Låter som ni fått en bra bvc-sköterska! eller hur verkade hon för övrigt? 
    Hur hade W det med vikten idag då? Jag tycker du är helt fantastisk som orkar fortsätta amma. Det var ju någon som gav tipset tidigare att bestämma sig vid varje matningstillfälle om det blev amning eller ersättning... Du behöver inte ta något slutgiltigt beslut just nu...
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-18 11:44:04 följande:
    Axel får gå femton timmar i veckan eftersom jag är föräldraledig, men jag vågar inte få honom smittad med nåt mer nu känner jag när det blev så illa den här gången... Vi vuxna har klarat oss hittills, ta i trä, förkylda bara. Jag tror mina föräldrar gärna ställer upp men jag vill inte dra hit dem varje dag, det känns som det blir tillräckligt med det ändå sen när vi ska in till förlossningen, men förhoppningsvis behöver vi inte vänta så vansinnigt länge på det... Nån dag i taget kan jag nog klara med ongen även om det lär bli en del film. Det suger att behöva ta föräldradagar innan ungen är ute men samtidigt ger det ju friheten att jag kan ha ungen hemma, det hade jag ju inte kunnat om jag var sjukskriven, så det får vara så helt enkelt. Men nu vill jag bara ha ut bebisen...
    Förstår att du inte vill ha Axel mer på förskolan. Jag hade ju yngsta bonus hemma i nästan 2 veckor innan ju för han hade först halsfluss och sen gick det magsjuka på skolan. Aldrig i livet att jag ville utsätta mig för det i onödan. Nu går det bara det vanliga, springmask, löss och vinterkräksjuka... lol

Jag håller med dig att det känns väldigt onödigt att behöva ta av föräldrardagarna innan hon är född, men jag inser samtidigt att de allra flesta gör det efter BF och att et är få förunnat att må bra när de går över tiden. (till och med vår egna superwoman här inne verkar fått mindre kraft och energi.)

Jag insåg att jag har massa semesterdagar att ta ut med drygt 55 dagar, det är ju fasen 11 veckor. Har ni några tankar om det är någon skillnad på när man tar ut semester vs föräldradagar? Antar att fördelen med att ta semester är att sambon kan ta föräldradagar för lillan och vi kan vara lediga samtidigt.
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2016-01-18 12:37:42 följande:
    Hon verkade jättegullig, lyssnade på mig och frågade mycket. Hon har lovat att kontakta en Amanda-bm åt mig. Hon tyckte ändå det lät som att jag kunde behöva prata om förlossningen och sådär.

Vår lilla tjeja väger nu hela 2630 gr, hon börjar bli en stor tjej nu. Känns helt galet.

Ja, det var ett bra tips att ta det tillfälle för tillfälle. Tack
    Vad skönt att hon var bra! Hoppas att Amanda-bm är lika bra :)
    Härligt att lilla W växer så att det knakar! Du ska se att hon snart kan ha stl 50 kläder!

Det var ju inte mitt tips, var någon klok här som skrev det tidigare :)
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-18 11:38:43 följande:
    Nasonex eller Rhinocort aqua rekommenderade min bm, för att man inte ska bli beroende så som man kan bli av de vanliga nässprayerna!
    Tack för tipset. Intressant dock då det står att dessa ska användas vid allergiska reaktioner. 
  • mirakelspektakel
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-18 14:01:44 följande:

Nu är äntligen våran son här. Föddes i morse kl 10:08 å vägde 3980g å var 53cm lång. Var en intensiv förlossning där jag började öppna upp mig fort men stannade av vid 7cm så vi beslutade att avsluta med snitt. Tydligen så har ännu en läkare kollat på mina röntgenplåtar å han tyckte att jag var aningen s för liten. Tröttsamt att de andra två inte sett de innan. Men men kämpade i 14h sen fick det vara bra. Hade värkar som kom varannan minut å var jätte starka. Nu är vi på BB å ska försöka sova lite. Har inte sovit sen lördagnatt! Lycka till nu alla ni som är igång med ert födande heja heja heja!!!!

Stort grattis till er lilla prins! Härligt att det gick bra även fast det fick avslutas med snitt. Hoppas att ni får igång amningen snabbt (om du nu ska amma) och att ni får lite välbehövlig sömn!
  • mirakelspektakel
    Lisasmor skrev 2016-01-18 14:02:48 följande:

Nu har äntligen lillebror anlänt! Han kom på BF+15 efter igångsättning som gick bra och fortare än jag trott, 14 timmar totalt. Nöjd med att jag fick prova på en vaginal förlossning efter snitt. 2 lika fina upplevelser men herre Gud va mycket "enklare" jag tycker det är var med planerat snitt..! Hade dock en jättepositiv förlossningsupplevelse trots att den avslutades med sugklocka. Häftigt hur mycket kraft kroppen (och psyket) har! Lycka till nu alla som väntar på bebis! <3

Stort grattis! Härligt att du fick uppleva vaginal förlossning eftersom det var det du önskade! Njut nu av lillebror! <3
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2016-01-18 14:38:54 följande:
    Ja, jag hoppas det med. Får se när dem hör av sig.

Ja, hon växer verkligen. Det går så otroligt snabbt bara, hinner ju inte med i svängarna.

Nä, men tack för du uppmärksammade mig på det

Hur mår du nu? Var det lagom varmt att gå ut häromdagen med mössan
    Jag förstår att du inte hänger med i svängarna, de växer ju så otroligt fort i början. Men jag tänker att ingen hänger med och att det är en del i att ha en liten nyfödd, att innan man vet ordet av det så är de första 3 månaderna förbi och de är typ stabila i nacken och sen rätt som det är så har de ställt sig upp...

Haha. Det var skitkallt, även med byxor och jacka på :) Förstår varför lillan håller sig i magen, även fast jag laddat upp med vinterkläder så hon också kommer se ut som en eskimå. Tror att hon snarare kommer bli för varm än för kall, bland alla ullunderställ, overaller och fårskinnspåsar, kommer få sätta en gps sändare på bebis för att hitta henne.

Jag tror att jag mår typ som de flesta mår i slutet av graviditeten, jag sover som skit, har lite ont här och var, känner mig väldigt tung, känner att magen typ skulle behöva stödhjul osv. Men när det kommer till yrseln, illamåendet och kräkningarna så mår jag bättre än jag har gjort sen vecka 12!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)