amalie79 skrev 2016-01-17 09:24:57 följande:
Tack... Du är klok du! Jag vet ju att du har helt rätt!
Nu har Arvid sovit själv i 1 1/2 timme och jag legat i soffan medan sambon badat. När jag kämpat i 1 1/2 timme med att få honom att somna om men han bara ville gny och snutta vaknade sambon och tog helt enkelt kommandot, matade i ungen lite tillägg och så somnade han som en sten. Ibland behövs det att någon annan tar tag, jag var helt mosig för det var fjärde gången i natt han vaknade. Han är inte överdrivet ledsen när det händer men vaken ganska länge varje gång.
Förstår precis vad du menar med bonusarna och bråk... Fasar för denna veckan och sedan när sambon inte är hemma före och efter skolan. De vet dock att ska de få vara hemma båda är det självgående som gÄller, jag är inte hemma föräldraledig med dem.
Till råga på allt ringde farfar nu o sa att yngste har kräkts igen. Han kom dit från sin mamma igår för att träna fotboll idag. Han hade varit sjuk i veckan men ok sedan onsdag så vi trodde det var ok.
Sa till sambon att snälla kan de stanna där eller åka toll sin mamma där smittan redan finns. Sambon vill heller inte ha hit dem, han tänkte på Arvid. Jag tror inte Arvid blir magsjuk i första taget- däremot hans mamma som är sydd typ ett par centimeter från rumpen. Tanken på magsjuka där nu gör mig gråtfärdig. Bara hoppas han inte hann smitta sambon på den lilla stunden de sågs igår
Fy fasen, vilken mardröm! Hoppas att bonus kan vara hos farföräldrarna eller hos sin mamma tills han kryat på sig. Det sista du behöver är ju magsjuka!
Vi hade nog tyvärr inte haft något annat val än att få hem bonus. Så jag antar att det bara att vänja sig vi tanken... Hur noga kommer ni vara nu i början med bonusarnas hygien? Ska de byta kläder när de kommer hem från skolan? Handtvätt känns som en självklarhet.
Självgående är ju tyvärr inte samma sak som att det ska var lugn och ro. Jag inser att det bästa vore att bara måla fan på väggen och spänna ögonen i sambon och försöka få till en förändring när bonusarna kommer imorgon, så vi kan ha helvetesveckan av bråk (så det oftas blir när rutiner ska ändras) innan lillan är född. Har precis laddat ner boken: Med känsla för barns självkänsla, för jag misstänker att det är där grundproblemet ligger att mina bonusar är något djävulskt osäkra och otrygga och tar till bråk för att säkerställa sin existens och behov av uppmärksamhet..