WiMe06 skrev 2016-01-13 05:52:35 följande:
Känner inte igen det men det låter inget skönt alls. <3
qatteriin skrev 2016-01-13 06:40:31 följande:
Det kan säkert vara magmusklerna. När mina delades när jag väntade sonen så small det riktigt till - inte med ljud men det kändes så. Den första tiden efteråt fick jag liksom hålla emot när jag rörde mig för att det som du säger kändes så tunt. Det blev bättre med tiden och den här gången har det inte känts alls lika illa som tur är. Magmusklerna gick ändå ihop bra, fick jag bekräftat när jag var tillbaka till sjukgymnasten efter ett par månader, så det verkar inte ha betydelse för den biten iaf. Men tusan så obehagligt det är!
Ninin skrev 2016-01-13 08:33:41 följande:
Precis så har jag också! Det började för typ två veckor sedan, var riktigt obehagligt till en början, kändes som huden skulle spricka upp. Gick och försökte hålla in magen, dels med händerna och dels med djupa magmusklerna. Nu har det lugnat sig och jag tänker inte på det så mycket.
Det måste ju vara nåt med magmusklerna/linea alba som håller ihop dem eller själva huden kring naveln. Har bestämt mig för att det värsta som händer är att det blir fult och skrynkligt när barnet är ute om det är huden. Är det musklerna/linea alba borde det kunna läka ihop sedan. Och det går inte att göra nåt för att förhindra det..
Jag fick sån panik igår att jag tog coachtejp och tejpade magen för att överhuvudtaget kunna somna om... känner mig rätt löjlig över att det där lilla obehaget (jämfört vad jag tänker mig förlossningen kommer bli) fick mig att freaka ut helt. Idag känns det iaf aningens bättre. Tack för er omtanke och igenkännande, det har lugnande inverkan på mig.
Qatteriin och Ninin: fick ni bristningar efter att detta hände?