BF Januari 2016 :)
Igår gjorde vi KUB-test, fick låg risk och allt såg bra ut. Hjärtat tickade och liten låg och sprallade
Blev jätte, jätteglad och allt känns så mycket mer verkligt nu
Blev flyttad en dag till 3/1, men jag givk över nio dagar förra gången så jag tror och hoppas att det blir en januaribebis iaf!
Min man frågade om kön men då skrattade hon bara och sa att hon aldrig sade det så här tidigt för det var så stor risk att det blev fel. Tror inte jag velat veta om det är så osäkert, får nog svårt att ställa om om det visar sig vara fel. Så vi får vänta tills RUL som blir 10/8, länge att vänta men skönt att ha sett att allt ser bra ut än så länge. När har du ultraljud?
Hej allihop
Sista dagen på jobbet, sedan fyra veckors underbar ledighet! Hur har ni andra det?
Eftersom allt var bra på kuben har jag berättat det för min chef idag och de närmsta av mina kollegor. Känns roligt och mer verkligt
I helgen ska vi berätta det för de sista i familjen. 13+4 idag.. kan inte tiden gå fortare..
Hej allihopa
Nu har jag haft semester i fyra veckor, har haft fullt upp så det blev visst semester härifrån också! Går in i vecka 19 nu, 18+0, och har RUL på måndag. Många som haft det redan? Hoppas allt är bra och att vi får reda på om det är en pojke eller flicka därinne
Har en liten mage som man ser om man tittar noga eller känner mig väl, och har känt många buffar inifrån men bara enstaka gången på utsidan.
Nu kommer kanske lite onödigt mycket information men jag och min mage är inte riktigt sams.. Får super ont i magen emellanåt och mår illa, inte "gravid-illa" utan mer "kräksjuke-illa". Igar håll det i sig hela kvällen, hade svårt att somna och vaknade sedan flera gånger på natten. Tar både visiblin och laktulos dagligen men får ändå ingen jämn balans så jag slipper ha ont..
Det är svårt att lägga sig ner och vila som jag hade velat när jag har en busig 2,5 åring att ta hand om dessutom.. Någon som har några tips?
Är dessutom väldigt trött och borde nog börja med järntabletter, men är livrädd för att ta något som påverkar magen.
Jag tyckte mig känna lite fladder i en sekund för några dagar sen o nu tyckte jag det igen men upprepat. Är bara i v 16 så det känns tidigt.. När jag känt det har jag bara legat på soffan iofs. Men var i magen har ni kämt först fladdret? Detta var vid naveln, ligger inte bebisen längre ner?
Ska man ringa sin BM angående fötterna? För 2 veckor sen var jag i v15, då kände jag hur skorna börja trycka åt och vissa sandaler hade jag svårighet att klämma in fötterna i. Nu börjar jag få jätteont i fötterna, under hela foten & jag tycker mina fötter är rätt tjocka och svullna. Brukar man börja samla på sig vätska så här tidigt? :(
Roligt att höra om inköp
Jag tycker nästan att det känns lite tråkigt att vi redan har så mycket eftersom det är andra barnet, det är ju kul att planera och välja ut saker! Det enda jag har köpt ännu är en dubbelvagn, begagnad av min bror så det var inte så mycket att välja haha. Sedan har jag beställt nya framhjul till vår vagn, behövdes verkligen efter 2,5 års dagligt körande.
Efter RUL på måndag tänkte jag nog köpa lite bebisgrejer, dels för att förhoppningsvis fira att allt ser bra ut och dels för att vi hoppas att vi vet kön då.