BF Januari 2016 :)
Funderar också på att införskaffa en bärsele, men tror jag kommer vänta in och se om bebis blir ett bärbarn. Första älskade bärsele, andra hatade det, använde det bara ett par ggr så då låg bara bärselen och skräpade.
Jag har kanske en annorlunda ungen men med vårt första barn behövde vi verkligen mycket prylar
Babysitter hade vi tre stycken, fast så har vi stort hus också. Två av dem fick vi av vänner som tur var. Var han inte i bärselen var han i sittern. Babynest använde vi jättemycket på natten främst och från tre månader spjälsängen. Leksaker behövde vi från ca 1 månad, det hade kanske gått lika bra med grejer vi redan hade i huset men med leksaker vet man ju att de är säkra utan smådelar osv.
Det enda onödiga jag kan komma på var nog bäddset med täcke till vagnen, men det använde han senare i spjälsängen. Kudden använder han fortfarande när han sover på dagis. Jag använde aldrig parasollet till vagnen men min sambo använde det en del.
Liggdelen till vagnen trivdes han aldrig i men det skulle jag ju inte rekommendera att någon avstod ifrån att köpa haha
Däremot kan jag tipsa om att fokusera mer på sittdelen än liggdelen när ni köper vagn. Det blir ju lätt tvärt om eftersom de använder liggdelen i början, men tänk på att det bara är de första månaderna. Sittdelen använder man däremot i flera år!
Vi fick aldrig till amningen med förra barnet och jag vill och hoppas att det ska gå bättre nu. Någon som kan rekommendera en bra amningskudde? Jag har fudnerat på Ergobaby Natural Curve.
Babysitter- när kan man börja använda en sådan? Måste de inte vara rätt stabila med nacke och så?
Nervös förstaföräldergråga: Vart har man bebisen när man inte ammar- har man en bärsjal eller bär runt på bebisen eller måste de ha nån form av stimulans även de första månaderna?
Man prova sig fram och se vad han/hon gillar!
Ang vagn, det där med duovagn, använder man den även sedan? Vet flera av mina vänner som sagt att sittdelen snabbt blivit klumpig och så har man sålt av vagnen och köpt sulky typ brio spin ganska snart.

Mina byxor på jobbet börjar kännas trånga, eller de passar men är känslig för när det smiter åt när jag går ner på knä eller sitter länge. Har funkat mellan v 12-21 då jag bytte från min vanliga storlek så ska inte klaga på det så men nu har ju det där problemet uppstått där jag helt enkelt inte kan ta "en storlek större" längre. Jag har ju liksom inte rumpa, lår och längd för herrstorlek 56... Bara mage!
Ska man kanske testa att sy mammabyxor av dem alltså sätta mudd på och klippa bort linningen?
v.25 idag, tycker tiden går så snabbt nu
Så mysigt att pyssla, vill också börja med det snart. Känner bara att jag måste röja, rensa och organisera det vi har först innan jag kan börja göra mer. Inte så mycket tid till det med en sprallig 2,5-åring här hemma..
Jag tror att man säger att det är Sveriges största babyaffär, det mesta finns ju... Det som saknas och jag köper på andra ställen är dyrare saker som man kanske vill ha specifika märken av, tex bärselar/sjalar, vagnar och babyskydd. Annars köper jag det mesta där!