Seven Costanza skrev 2015-08-10 16:34:28 följande:
Det är lite svårt för vi vill helst ha ett långt tilltalsnamn eftersom vi har väldigt kort efternamn, och vi vill helst ha ett namn som finns både Sverige och i USA eftersom han även blir amerikansk medborgare, men vi vill ändå inte ha något som känns mer engelskspråkigt än svenskt. Alltså vill vi ha klassiska namn och inte t ex Milton, Jamie, William etc som jag tycker känns mer amerikanska än svenska även om de förekommer och är hyfsat vanliga i Sverige. Tycker om dina namnförslag, särskilt Hjalmar tycker jag låter väldigt fint, men på vår son funkar de inte eftersom vi vill ha namn som känns lika amerikanska som svenska.
Hittills har vi kommit fram till Carl Fredrik, Samuel, Jonathan, Benjamin och eventuellt Jacob, även om det sistnämnda är lite i kortaste laget. Just nu lutar det åt Carl Fredrik (som dubbelnamn men utan bindestreck). Blir ju smeknamn på det förstås men tycker hela namnet är fint medan Carl är lite för kort för vårt efternamn tycker vi.
Hur var det, har ni barn sedan innan så att ni även kanske tänker på vad som passar med syskonnamnen?
Ja vi har en kille på 2,5 år som heter Vilgot, så det skall passa med det. Vi har ett långt efternamn så jag vill inte ha långa förnamn. Så tvärt om er