Inlägg från: Hame |Visa alla inlägg
  • Hame

BF Januari 2016 :)

Någon som vet när de stora webbshopparna brukar ha sina reor? Jag ska köpa bärsele, amningskudde, babyinsats för tripptrapp och några andra dyrare saker och då vore det ju inte fel... Lekmer hade 10% på allt för någon månad sedan, men det var innan vårt UL så då tyckte jag att det var för tidigt.

Är det inte förrens i mellandagarna eller brukar de ha något där emellan?

• Hame
    manam skrev 2015-09-07 11:34:48 följande:
    Vi har en pojke som fyller 2 i början av oktober. Och ja! Det är stooor skillnad nu mot förra graviditeten, just på den punkten. Än så länge mår jag väldigt bra och är pigg så det är inte problemet, utan just tiden. Men jag tänker som du att det kommer finnas tid under julen när vi är lediga allihop, och ja...hoppas, hoppas bebis håller sig kvar till januari. När är det ni har bf?
    Vår "stora kille" är 2,5, så han kommer nästan att vara 3 år när liten föds. Just nu är han väldigt aktiv, och vill aldrig leka några stunder att tala om själv så det är bara när han gått och lagt sig efter 20.00 cirka som vi får lite tid till att fixa med egna grejer. Dvs diska, städa och tvätta Flört

Vi har bf 29/12, blev flyttad ifrån 4/1 på RUL. Så det blir en spännande jul och nyår för oss! När är ditt bf? 
  • Hame
    manam skrev 2015-09-07 13:20:54 följande:

Haha...det där känns igen!

Men faktiskt börjar han bli bättre och bättre på att leka själv. Sitter och snackar på sitt rum och leker med sin docka (som han kallar bebisen) eller bilarna. Hoppas det fortsätter i den stilen.

Vi blev flyttade från vår egna beräkning 4/1 till 31/12 på KUB - så är lite i samma läge som er. Det är bara att kniiiiipa

Kom er son tidigare eller senare eller runt BF?

Vår egen beräkning sade 8/1, mvc sade 4/1, KUB sade 3/1 och RUL 29/12 så jag tycker det börjar bli lite väl mycket nu haha! Jag gjorde ÄL-test så 29/12 KAN bara inte stämma enligt det... men sedan kan ju bebisen bestämma sig för att komma då iaf såklart! 

Förra gången gick jag över nio dagar, så det ger mig lite hopp Glad Hur var det för dig?
  • Hame
    Hame skrev 2015-09-07 09:58:13 följande:

Någon som vet när de stora webbshopparna brukar ha sina reor? Jag ska köpa bärsele, amningskudde, babyinsats för tripptrapp och några andra dyrare saker och då vore det ju inte fel... Lekmer hade 10% på allt för någon månad sedan, men det var innan vårt UL så då tyckte jag att det var för tidigt.

Är det inte förrens i mellandagarna eller brukar de ha något där emellan?

Bara för att jag skrev det såg jag att Lekmer har kampanj idag, handla för 1000kr och få 200 kr i rabatt. Sedan får man 5% via refunder, så nu slog jag till på amningskudden och ett överdrag till baby-insatsen till tripptrapp. Själva insatsen var tyvärr slut..   
  • Hame

Det jag tycker brukar vara prisvärt att köpa på Gekås är tex sitter, babygym, sängkläder, åkpåsar, filtar och leksaker. Och så kläder förstås.. Vissa specifika märken är det bättre pris på än jag lyckats hitta någon annanstans, tec bebynest (originalet), babybjörn och bumbo. Lego och brio när barnen blir lite äldre har de oslagbara priser på.

Sedan har såklart webbsidor och vanliga affärer reor och kampanjer ibland och då kanske det blir billigare, men då måste man ju hålla utkik efter det och vara villig att åka runt en del. Om man vill köpa allt eller mycket på samma gång är jag övertygad om att Gekås har bäst pris sammanlagt.    

Vagn och babyskydd har jag inte köpt där, för de har inte haft de märken jag bestämt mig för. 

• Hame
    MeEmmA skrev 2015-09-09 12:56:14 följande:
    Grattis, jättekul att höra :)

Efter att ha suttit på vi tre timmar på fm fick jag tillslut penicillin, men dom tyckte att det var lite konstigt att mvc hänvisat mig till dom.

Idag känner jag bebisen hur mycket som helst, är jätteaktiv :) men jag däremot är jättetrött, har haft en väldigt jobbig natt med en pigg kille (så typiskt när min sambo är bortrest). Är lite nervös för hur det kan bli när bebis kommer när han får såna nätter ibland. Amningen tar ju sitt också. Men det löser sig nog.
    Jag är också orolig för hur nätter och morgnar ska bli när vi får två små, som det är nu kan vi ju turas om men det kommer ju inte att gå sedan. Hur gammal är er pojke? Vaknar han ofta och/eller har han svårt att somna om? Vår pojke är 2,5 år och sover oftast bra på nätterna, men från och med ca 04 brukar han vakna av och till. Sedan går han upp absolut senast 05.30. Nu är det ju ok om man fått sova hela natten, men det kommer man ju inte få med minibebis..
  • Hame
    MeEmmA skrev 2015-09-09 15:59:18 följande:
    Min pojk är 11månader, ibland sover han jättebra men sen kommer det helt plötsligt nätter då han vaknar vi 01.00 och inte vill somna om (brukar ta två timmar) sen vaknar han igen vid 05.00. Och just nu orkar jag inte, men min sambo reser mycket och det är klart att han prickar in dom nätterna. Annars ska jag inte klaga så mycket, en bra natt somnar han mellan 21-22, vaknar vid 01.00 och då är det bara att lägga han jämte mig så somnar han om snabbt igen. Jag försöker få in bra rutiner så att det ska fungera när bebis kommer, men att få honom till att ligga ner på natten när han själv har bestämt sig för att leka är nästan omöjligt.
    Nej det är ju inte så lätt att påverka dem när de väl bestämt sig. Nu är ju vår kille lite äldre än din, men vi har hitintills inte låtit honom titta på tv alls. Eller låtit och låtit, han har väl inte riktigt fattat att det finns Tungan ute  Nu funderar jag faktiskt på om vi skulle skaffa en tv att ha i sovrummet, kanske kan han tänka sig att att ligga kvar en stund i sängen med mig och bebis om jag sätter på en barnfilm. Att gå upp 05 varje morgon efter nätter med amning och blöjbyten känns ju sådär..
  • Hame
    MeEmmA skrev 2015-09-10 11:39:03 följande:
    Min dotter brukade alltid gå upp vid fem när hon var mindre, var totalt ointresserad av tv'n men det fungerade alltid att ge henne välling o ligga o mysa med henne på soffan. Det var mest upp ur sängen och något att äta som var viktigt för henne.

Är det någon annan som har börjat må riktigt illa och kräks?? Tycker att det är jättekonstigt eftersom att jag nästan inte hade något illamående i början att det håller i sig nu. Senaste två veckorna så har jag kräks men ändå någorlunda kontrollerat så att jag har känt att det är på väg. Idag har jag haft riktiga fontänkräkningar två ggr och inte hunnit in på toaletten, riktigt kul att städa upp sin egna spya över hela golvet :(
    Det är upp och leka som gäller för min Glad

Usch låter inte roligt med kräkningarna! Jag mår fortfarande illa av och till, men inte så att jag kräks. Det har räckt att småäta något och försöka vila lite även om det inte alltid passar i vardagen.
  • Hame
    minahjärtan0609 skrev 2015-09-14 06:32:43 följande:
    Jag vet inte. Har aldrig åkt en vardag men rimligtvis borde det vara bättre då. Kanske någon annan som vet?
    Det är minst folk på vardagkväll, efter 17-17-30 börja det tunnas ut när alla långväga kunder åker hem. Tisdagar har jag för mig är statistisk allra bäst Glad
  • Hame

Känns som att tiden går fort nu, v.26 imorgon  Glad BM imorgon, känns som att det på något sett är första riktiga besöket, inskrivningen var ju så tidig och allt var fortfarande lite overklig. RUL gjorde vi inte med vår ordinarie barnmorska, så detta blir på något sett det första riktiga.  

Rotade fram alla kassar med bebiskläder i källaren igår och började sortera. När man har ett äldre barn känns de kläderna plötsligt så overkligt små Förvånad Höll flera plagg framför mig och tänkte, "detta måste vara stl 50", tittade på lappen och insåg chockat att det var stl 68.. 

Svar på tråden BF Januari 2016 :)