Inlägg från: mirakelspektakel |Visa alla inlägg
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-25 16:16:34 följande:

Ok, varning för psykhumor!

Sally i sina Freudian slippers.

Var det nån som sa "amningshjärna"?

hahaha... jag dör!!! :D
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-25 16:14:49 följande:
    Jag älskar också rosa och särskilt nu! På sommaren fixar jag lite mer pasteller men nu när allt annat är så blekt så vill jag ha massor av färg.
    jag har ju typ hatat rosa sen jag var typ 6 år eller nåt, mamma fick inte med mig in i klädbutiker, för jag påstod att jag mådde illa av allt blommigt och rosa. 

Rosaavskyn börjar lätta nu, äger faktiskt en väldigt svagt ljusrosa alt aprikosfärgad sidenklänning (skulle aldrig köpt den om den inte var nersatt från 700 kr till 70 kr och jag skulle åka till ett väldigt varmt land) som jag dessutom använder lite då och då. Men stackars Lillut har inte ett enda rosa plagg inköpt till henne. Tur för det arma barnet så är jag helt säker på att någon annan kommer fylla rosakvoten åt henne. 
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-25 16:13:29 följande:
    Haha, ett eller två? Jag får inte låsa in mig än...
    handlar väl iof mer om att göra det än att få... :)
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2016-01-25 17:17:23 följande:

Är man galen eller nybliven mamma? lilla W gjorde The BIG igår och jag satt med mobilen för att fånga minen, bajsminer och amningshjärnor. Haha

haha.. jag är ju inte ens mamma än och tycker bilden är helt fantastisk!!!! så du absolut inte galen!
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2016-01-25 19:33:33 följande:
    Haha, ja det är verkligen så, no limits, det är så oskyldigt när det gäller barnen

Ja, grrr nedrans kassan. Ringde upp för en stund sedan, jag hade plats 86 i kön och efter 10 min plats 86 i kön, blev inte ens erbjuden att bli uppringd. Suck la på luren.
    men du har inte fått något namn på handläggare? ing vxl isf och be och få prata med samt direktnr. Aldrig mer telefonkö :)
  • mirakelspektakel
    Nettiis skrev 2016-01-25 17:47:32 följande:
    Åh vad kul med lite känningar! Mina kommer varannan dag just nu.. Men trycket neråt har ökat under dagen..

Känner igen det där med att vara mindre redo.. Jag har varit väldigt lugn inför förlossning och att vi ska få en bebis, men ju närmare jag kommer desto mer nervös och spänd blir jag.. Nyfiken på när och hur det ska starta!
    den är borta nu :(

Jag är också väldigt nyfiken, samtidigt som det känns som om det aldrig kommer hända. Fasen vill verkligen inte bli igång satt. Men det är ju lite för tidigt att börja oroa sig för än tycker jag.
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-26 17:41:02 följande:
    Tack... Får dåligt samvete bara. :) fast jag vet att han inte fattar så mycket av det.
    Han fattar ju inget av det, han har ju inget att jämför med. För honom så är du världens bästa mamma och kommer vara det i flera år fram över även om du skulle slå och misshandla honom. Den villkorslösa kärleken, på gott och på ont.
  • mirakelspektakel

Jag har vart ett monster senaste 24 h. Har inget tålamod, är arg, ledsen, irriterad och ser allt svart om vart annat. Känns helt sinnes att jag ska klara av en förlossning och sen ta hand om en nyfödd baby på detta. Klarar ju knappt att ta mig ur huset som det är just nu.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)