-
Ja dom var såååå himla bra! Frida gjorde verkligen sitt allt för att vi skulle ha det bra och majdi var en riktigt rivig rolig tant, riktig klös gumma som i alla mina tusen spyor varannan minut och värkar fick mig att skratta gott haha! Helt underbara! Önskar jag hunnit tala om det för dom innan vi åkt. Hoppas verkligen jag får se dom två igen i januari!Blgebo skrev 2015-08-07 18:24:32 följande:Haha, vet precis vilka de är
F och M skulle jag absolut själv kunna tänka mig om jag föder i Falun. -
Oj det låter ju inte bra alls. Men är du säker på att de inte är magen? Förra grav hade jag en hel natt där jag spydde av smärtor och fattade inte ens att de var min förstoppning som gjorde så fruktansvärt jävla ont. Var jätte tidigt i graviditeten dock så jag skulle nog ringt och frågat faktisktKixpix skrev 2015-08-07 18:22:05 följande:Någon som känner igen det här:
Fick tokont i magen och ryggen, så pass ont att jag fick panik, böla och skrek. Kändes som att jag skulle skita på mig. Gick på toa, men inget hände. Så här höll det på i 45 minuter med jämna mellanrum men det minskar nu hela tiden. Så fort jag rör mig kommer det igen.. Försökte ta ett bad men det gick icke.
Jag är i v17 ( 16+4 ) idag. Jag antar att detta är sammandragningar, men de ska väl ändå inte göra ont? :(
-
Jag hade nog åkt in akut, eller ringt 1177 men dom kommer säkert svara dig ngt i stil med " de är nog växtvärk" eller ngt annat dåligt svar. Åk in akut så dom får göra ultraljud eller iaf lyssna på hjärtat nästa gång, klart du blir orolig så med all rätt, åk in då!Kixpix skrev 2015-08-07 19:01:33 följande:Ja, förstoppad är jag inte då jag varit på toa två gånger tidigare idag. Förstoppad har jag varit många gånger i mitt liv (tyvärr) så det vet jag hur det känns.
Det har gått över nu, men vem ska man ringa och fråga? Kommer det igen åker jag in. Eller ringer jag min bm på måndag. -
Jag har också mycket sammandragningar, men de är ju absolut ingenting somWiMe06 skrev 2015-08-08 02:12:26 följande:Det låter ju som att det skulle kunna ha varit sammandragningar, men det känns ju så väldigt tidigt. Men just att det lugnat ner sig när du tog det lugnt. Hoppas det inte kommer tillbaka och att bm kan hjälpa dig.
Gör ont utan mer bara blir som en stenhård klump på magen och bara när jag gör hastiga rörelser eller är kissnödig. Och de hade jag förra gången med men jag kommer ihåg att min bm sa då att om dom gör ont så måste jag uppsöka vård för de ska dom inte göra!! -
Nä hehe, hade super mycket förra grav, där var de verkligen varenda gång jag rörde mig hastigt mellan typ vecka 16-25 sen avtog de nästan helt! Men dom gör inte ont alls utan känns bara det drar ihop sig så de har aldrig gjort mig ngt :)WiMe06 skrev 2015-08-08 09:32:38 följande:Jaha, men oj. Är det inte obehagligt att få det såhär tidigt. Aldrig varit med om det tidigt själv. -
Absolut ingen läkare här men havandeskaps förgiftning brukar man väl få i slutet av grav? Aldrig hört om någon som fått det så här tidigt. Men, för att vara på den säkra sidan, åk in! Tycker oftast man får som svar " det är normalt" " sånt kan hända" "kroppen förändras vid grav" men min barnmorskan har alltid sagt att jag ska lita på min instinkt. Kanske för att jag är lite tvärtom, orolig men talar aldrig om det och skulle typ hugga av mig handen innan jag skulle åk in *töntig* som inte vill söla på läkarnas tid. Men de kan gå illa en dag och nu handlar det ju om en annan människas liv och inte bara vårt. Så gör de som känns bra och gör de inte bara för din skull utan för ditt blivande barns skull :)Kixpix skrev 2015-08-08 22:29:50 följande:Var på kalas idag för min pappa. Pratade med min syster, tydligen hade hon sådana sammandragningar (som jag tror jag hade igår) som gjorde ont. Så det var sammandragningar jag hade igår. Blev även bannad av den andra systern att ringa bm på måndag av att jag lagt på mig vätska, lite väl tidigt. Hon är rädd att jag kan få havandeskapsförgiftning. Ja jisses, vad är det man har gett sig in på! :)
-
Jag Hasse nästan inga i slutet för förra bara så här som sagt typ 16-27 ngt. Sen lugnde dom ner sig men bara som en stenhård boll på magen och som drog ihop sig helt utan smärta. Nästan lite skönt faktiskt haha, men vi kunde inte alls ha sex under den tiden förra gången för då var de konstanta sammandragningar, lite bättre nu men ändå SM. Men barnmorskan säger att bebisen gillar sammandragningar för de är avslappnande tydligen :)WiMe06 skrev 2015-08-08 10:08:42 följande:Okej, skönt det
jag har alltid fått sammandragningar sent, har knappt känt av det med ngn graviditet, sen föddes ju båda barnen tidigt så man hann kanske aldrig få det. Med första hade jag bara väldigt lite ett par veckor innan han föddes. -
Var in när jag ammade och frågade om jag kunde boka tid. Då sa hon precis samma att det kunde bli så med amningen. Har aldrig haft dålig syn men då kunde jag bli väldigt yr och grusig på ögonen. Slutade amma kort därefter och min syn är precis som vanligt igen. Konstigt heheSeven Costanza skrev 2015-08-08 12:21:55 följande:Visste ni att graviditet och amning kan göra att synen tillfälligt eller permanent försämras? Jag var hos optiker idag för att jag tycker att jag ser sämre och då berättade han det för mig, det hade jag ingen aning om. Sedan tyckte han absolut att jag som alltid använder linser ska skaffa glasögon att ha hemma t ex efter jobbet eller på helgförmiddagar ifall jag inte ville ha glasögon ute bland folk, för att undvika att det bildad ödem på ögat pga att ögat aldrig får luftas om man alltid har linser i förutom när man sover. Tänkte bara berätta vad jag fått veta ifall någon annan också upplever att ni ser sämre som gravida, det är helt normalt tydligen.
-
Lycka till på era rul imorgon!!! Bomba bild tråden med bilder hihi och hoppas ni får se era fina bebisar som ni hoppats på :)
-
Här i Dalarnas landsting är de så tidigt som de bara går tror jag. 18+0 tror jag är de tidigaste man får göra! Jag gör på torsdag i vecka 19+1. Vissa gör i vecka 20+ också :) så de är nog tidigaste du får göra.FrökenC skrev 2015-08-09 21:55:11 följande:Ni som har lite erfarenhet om det här med RUL...
Jag har fått en kallelse nu och enligt ultraljudet jag gjorde sist så fick jag ett nytt BF-datum så nu när jag ska göra mitt RUL är jag i vecka 19 (18+2). Är inte det lite sent?