WiMe06 skrev 2016-01-06 16:25:34 följande:
Usch idag är ingen bra dag känner jag. Känner mig inte alls sådär glad som man kanske borde, vet att det är vanligt att vara lite nedstämd första veckan och kanske det har att göra med att allting blev lite som en chock för mig denna ggn. Jag hade nog egentligen inte hunnit förstå att jag faktislt skulle bli mamma igen på riktigt. Jag gick där med min mage och kände alla buffar men att det faktiskt skulle komma en bebis till oss blev mer som en dröm eller vad man ska säga.
Har inte riktigt förstått att hon faktiskt är hos oss. Har dåligt samvete för killarna hela tiden men det tar sin tid med lillan och sådär. Försöker att inte bara sitta med henne när dem är i närheten även om jag bara vill lukta på henne hela tiden. Det bar svårare än jag trodde att involvera grabbarna, men det är väl mkt för att hon är så liten och känslig ännu. Ibland är jag så rädd när jag håller i henne, inbillar mig att jag ska tappa henne eller att hon ska fara illa på ngt annat sätt. Är så rädd att hon ska bli sjuk eller något. Såhär kände jag aldrig med pojkarna. Är det för att man är äldre denna ggn och sista barnet eller varför blir man så olika med barnen?
Nästa vecka börjar mannen jobba, och barnen börjar skolan på torsdag. Farmor och farfar var här en stund idag, dem var och handlade åt oss. Hon frågade om barnen ville sova där ngn natt nästa vecka innan skolan börjar så jag kunde få ngn dag att försöka bara vila och sova när Wendela sover. Jag älskar verkligen min svärmor och svärfar, dem är så fantastiska människor på alla sätt och jag känner mig så otroligt välsignad som har dem.
Låter som en riktigt jävla jobbig dag rent ut sagt! Jag har inget bra att säga förutom mitt vanliga mantra kanske - this too shall pass... Klart att chocken gör det svårare att hantera omställningen och det är ju först när det börjar lugna sig som man verkligen kan börja ta in vad som hänt och hur livet förändras. Det är ju riktigt traumatiskt att hux flux bli igångsatt när man bara skulle in på tul, det är inget som man kan ta med en klackspark, så ge dig själv lite cred och försök inte vara tapprare än du är. Även om jag inte känner dig så förstår jag ju på hur du skriver att du gör precis allt du kan för att räcka till för alla dina barn, och mer än så kan man inte göra. Påminn mig sen när jag har dåligt samvete för sonen...

Skämt åsido, det ÄR extra tufft för er för det är inte bara en ny liten bebis utan en ny extraliten skör bebis som behöver dig lite extra. Men det kommer bli bättre, och killarna kommer inte ta skada av det, de har fått en liten syster som de kommer ha så mycket glädje av, även om det är en stor omställning för er allihop just nu. <3