BF Januari 2016 :)
Jobbigt att vara så orolig men samtidigt, det är ett sundhetstecken att vara orolig för sitt barn ;) bättre de än att inte bry sig
Jobbigt att vara så orolig men samtidigt, det är ett sundhetstecken att vara orolig för sitt barn ;) bättre de än att inte bry sig
Jag får väl försöka med allt ikväll. Lilltåmassage och färdknäpp.. Men först lekland.
Ja varken min mans bror eller sambo är särskilt klipska så det var säkert 3e eller 4e gången de sa det.. Vi väljer oftast att inte ens försöka umgås med dem.
När vi berättade att vi skulle ha barn var det ungefär så här, min man (Adam) pratade med sina syskon när vi var ute och badade i somras. De andra två syskonen och deras familjer var underrättade.
Adam - Henrick, ni ligger lite efter informationsmässigt.
Henrick - Jaha, ska ni ha barn, eller? (Helt ointresserad av svaret)
Adam - Ja det ska vi
Henrick - Okej, när då?
Adam - I januari.
Henrick - Blir många barn i januari då.. (Fortfarande ointresserad men nu också lite irriterad)
Så var det slut på den konversationen. Inget "grattis" eller "vad kul".
Sen sa han det till sin sambo som inte sa något heller.
De är helt otroliga!
Sedan har de nämnt detta om att inte få föda den 17e ett par gånger.
Nu senast sa jag att det inte är ett alternativ, då började hon tjata om att det går visst eftersom de inte sätter igång för ens efter 14 dagar. Är så less!
Det låter ju bra, då hoppas jag på det. Men mest hoppas jag att han väntar tills jag är frisk för just nu känner jag mig inte alls pigg på någon förlossning. Börjar du känna dig frisk?
Hame: Vår förskola vet när jag är beräknad så de kan nog räkna ut att jag inte är sjukskriven längre än så, men vi får se hur det utvecklar sig, jag hoppas jag slipper fundera på det, hehe.
Meeeen vilka kommentarer från svärisarna! Så jädra knepigt, fattar inte att man kan tycka att man har rätt att säga vad som helst bara för att man är gravid!
Vad är lilltå massage haha? Lät ju spännande
Idag var vi tillbaka på neo och vägde och lite. Tösen har gått ner 5 gr sedan vi kom hem men dem var jättenöjda med vikten ändå. Hon ligger över födelsevikten och det målet ville dem helst nå efter 10 dagar så dem var jätte nöjda med det. Så vi fortsätter sondmata, pumpa och amma som innan. Hembesök på måndag.
Va typiskt... Är han relativt ok eller är det som i klassiska reklamen "ni kvinnor snackar om att föda barn, men det är inget mot när en kille är riktigt förkyld"? Om man hade fått höra den kommentaren på förlossningen hade jag iaf INTE skrattat...
Jag hoppas att min man inte blir smittad för jag behöver honom så normal som möjligt för han brukar kunna bli lite äcklad av kroppsvätskor och sådant och det lär ju inte bli bättre om han inte är frisk. När vi pratade om att klippa navelsträngen ville han först inte göra det för det lät äckligt, men när jag sa att han kanske skulle ångra sig för att de flesta pappor gör det och det är sådant man som pappa kan få frågor om av släkt och vänner efteråt så ville han försöka. Ibland är det bra med en icke normkritisk man - han gör nästan vad som helst om jag säger att "jo men det är vedertaget"
Wihoo här ska stickas nålar i tån ikväll haha!! Hoppas de fungerar
Hittade den här sidan: m.wikihow.com/Use-Acupressure-to-Induce-Labour
Ja det är det jag också tänker, att han kanske ångrar sig annars. Dessutom tycker jag att det hör till och att det är det minsta han kan göra när jag får göra resten. Jag vet inte om vi ens har diskuterat att jag kan komma att kräkas men han får ju fixa det bara. Annars...