Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

BF Januari 2016 :)

Nettiis skrev 2016-01-09 20:58:24 följande:

Vägde mig i vecka 35+3 och hade då gått upp 17 kilo.. Fyra av dessa kilo kom under en kort period.. Idag vägde jag mig igen i vecka 37+1 och nu har jag gått ner tre kilo och allt som allt har jag gått upp 14 kilo då..

Är det farligt att gå ner i vikt under graviditeten? Tänker att det kan bero på att jag inte kan äta lika stora portioner längre..

Det är inte farligt, så länge man inte aktivt försöker gå på diet. Har en kompis som gick ner under hela graviditeten, det var hormonellt, hon åt sin vanligt. Själv gick jag ner första halvan av graviditeten trots att jag inte kräktes, hade bara inte aptit så jag åt små portioner. För mig var det tillochmed bra eftersom jag är fet sen innan. Bebis får vad hen behöver ändå.
  • qatteriin
    Nettiis skrev 2016-01-09 21:33:59 följande:

Tack för lugnandet.. Man blir ju så nervös för minsta lilla tycker jag just nu, speciellt när det börjar närma sig!!

Ja verkligen! Nojar för allting bara för att det är så nära!
    mitthemligajag skrev 2016-01-09 21:35:28 följande:

Läst någon stans ( gravid appen tror jag) att de är vanligt att man går ner i vikt eller står stilla sista veckorna! Vet ju dock inte hur mycket som är normalt att gå ner

Har också läst det!
  • qatteriin

Näe jag vete tusan vad ungen håller på med nu ikväll alltså!! :-P Spänner ut sig allt vad hon kan så magen står i fyra hörn, och trycker sig nedåt så jag tillochmed fick nån sorts sendrag i ljumsken när jag var på toa! Haha! Herregud. Hon kanske vill ut till slut ändå. Full fart är det där inne också. <3 Hon får gärna stanna en vecka till men det känns ju skönt iaf att hon verkar tröttna på det begränsade utrymmet där inne...

• qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-10 03:45:50 följande:

Quatterin - låter helt fantastiskt att du kan tänka dig familjehem, det finns så många barn där ute som skulle behöva en trygg plats, och den bilden jag fått av dig tycker jag ni låter som en utmärkt familj för det

Nej, jag vet att man inte borde jämföra sig med andra det är väl bara nån dun grej man får för sig. Har alltid varit så jäkla stark och envis och lite av en Lotta på Bråkmakargatan som ska klara allt själv så därför känner jag nog att man inte vill vara till besvär för små ting egentligen. En av mina nackdelar kanske.

Det är bra att vara stark och envis men man får inte bli dumdristig. Men det är bra att du är medveten om det iaf. Försök att inte tänka att du skulle vara till besvär. Psykologer behöver ju också jobb, stackarn skulle ju bli arbetslös om alla tänkte så!

Fy tusan vad tufft med så sömnlösa nätter!! Mina sympatier!
    Hame skrev 2016-01-10 07:05:55 följande:

Haha, precis så där har jag haft i några veckor nu. Jag tror senraget beror på att de sjunker ner och någon sena/nerv/whatever kommer i kläm!

Så jädra märkligt, haha! Första gången i den här graviditeten som jag skrek rätt ut av smärta, hahaha, jag ba "hallå jag försöker sköta magen här!!"!
    mitthemligajag skrev 2016-01-10 07:49:58 följande:

Vaknade av att de blev helt varmt mellan benen, reste på mig och de rinner igenom bindan och ner för benen... Men sen kommer de inte mer, vad gör jag? Kan de bara ha varit en flytning eftersom de inte kommer mer? Känns dock jätte konstigt med tanke på att de var helt genomskinligt och blöte ner både en rejäl binda och trosor.

Oooh spännande, tycker också det låter som vattnet! Man vet ju aldrig men bättre att kolla upp!
    minahjärtan0609 skrev 2016-01-10 08:02:57 följande:

Det börjar kännas hopplöst här. Bebis vill vara kvar i magen i all evighet verkar det som. Varje kväll och natt har jag värkar och sedan på morgonen är de puts väck! Det värsta är tröttheten som kommer eftersom jag inte sover något vidare... Ush va gnälligt det blev men nu är jag less på att ha ont och vara trött. Bf +4 idag.

Fy fan vad jobbigt rent ut sagt. Jag kommer bli galen om jag går över tror jag. Sonen skämde bort mig, jag var inställd på att gå över med honom men eftersom han kom på bf är jag helt inställd på bf nu... blä!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-10 03:49:28 följande:

Undrar så hur det gått för Seven, fick hon ngn bf-bebis tro?

Hoppas Amalie deras lille prins mår bra också.

Har också tänkt på dem!! Känns tomt här utan dem tycker jag, hehe. Hoppas allt är bra.
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-10 08:39:59 följande:

Godmorgon:)

Jag är här, men har läst sista dagarna inte skrivit så mycket. Hoppas få åka hem idag så kommer det en uppdatering så småningom. :)

Tack för alla grattis!

Skönt att höra från dig! Hoppas ni får komma hem idag!
  • qatteriin
    Hame skrev 2016-01-10 08:44:50 följande:

Jag liksom grabbar tag i handfatet med ena handen och elementet med andra, försöker att inte skrika rakt ut för inte att väcka storebror :) Det händer oftare på natten för mig, gissar att men inte är uppvärmd.

Haha åh gud! Jag har inget att hålla mig i nära toaletten tyvärr, haha, måste sett märkligt ut när benet bara for rätt ut där jag satt, haha!
  • qatteriin
    mitthemligajag skrev 2016-01-10 08:47:18 följande:

Ringde in och dom sa att ibland går vattnet men när man reser sig så sjunker barnet ner i kanalen och täpper till så inte mer vatten kommer ut... Inväntar att något mer ska ske och om inte värkarna tar fart ordentligt så åker vi in på kontroll! Men jag tror att värkarna har börjat lite lätt vi hoppas på de!! Ljuvligt om allt skulle dra igång nu också så dottern hinner umgås med sin farmor och vänja sig lite ;)

Woop woop! Hoppas det är på g nu då!!
  • qatteriin
    Hame skrev 2016-01-10 08:48:24 följande:

Bf+12 idag, detta börjar bli löjligt.. Efter vår kläddust i fredags på dagis trodde jag det var sista gången med gravidkroppen. Imorgon blir det på det igen! Nu vet jag iaf att det blir max två lämningar och två hämtningar, sedan igångsättning.

Fyyyy tusan! Men ja nu vet du iaf när det är över, hoppas ändå att du slipper igångsättning!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-10 10:03:17 följande:

Nej, det är klart dem också måste ha jobb

Haha, ja, hade helt glömt hur nätterna kan vara, men det är positivt i den bemärkningen att hon iallafall har ork lilla damen. Vi fick ihop nästan 2 timmar till. Dem stora har fått i sig frukost och har redan gått till pulkabacken, plusgrader här idag så snön försvinner väl nu. Nu äter Wendela igen också. Sen får mamma äta frukost

Gött med lite sömn till, hehe. Jag är så vansinnigt trött numera så jag undrar hur jag ska orka med sömnbristen sen... Det är som att jag är en narkoleptisk zombie. Igår skulle vi iväg till min farmor och fika på tidig eftermiddag men likväl slocknade jag efter frukost trots att vi hade bråttom! Nu har jag diskat frukostdisken och är beredd att somna igen... Men maken är och handlar och sonen uttråkad så det är inte så bra om jag gör det, haha.

Synd om snön ska försvinna för er! Här snöar och snöar och snöar det, jag gillar vintern så det här är väl den stora vinsten med att flytta från Göteborg kan jag känna! I morgon skulle det kanske bli nollgradigt men fortsätta snöa iaf så jag tror inte snön försvinner än på ett tag. Vi har nog ett par dm här nu!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)