Blgebo skrev 2015-12-15 00:30:07 följande:
Nu har jag varit frisk i över två dygn...bara ett av barnen som fortfarande är lite hängigt.
Och i morgon är det dags för julbord med jobbet. Hade sett fram emot att träffa ngn av de andra gravida kollegorna som skulle ha i januari, men de har passat på att föda lite tidigare båda två, så det är bara jag kvar som är höggravid. 36+0 idag
Jag har fått en känsla av att jag egentligen inte vill lämna hemmet.
Och jag vill inte vara från min man. I vanliga fall är jag absolut inte sån, men nu känner jag mig nedstämd när han är borta. Känns knasigt. Och så knäppa drömmar som jag har nu har jag aldrig haft tidigare.
Men han har lovat hämta mig från julbordet om jag vill därifrån - känns skönt att han säger så.
Oj, fick båda kollegorna tidigare? Vet du i vilken vecka de fick? Hur vanligt är det egentligen att föda 2-3 veckor före BF?
Jag känner som du, tycker det är så skönt nu den här veckan för förra veckan var sista veckan som jag hade salstenta (äntligen!) samt sista träffarna före jul med min kör och min språkkurs. Tycker det är jättekul vanligtvis men nu är jag mätt på det. Har några inlämningar kvar men kan vara hemma åtminstone. Skönt att din man kan hämta dig om det blir för mycket!
Ikväll ska vi ut och äta med ett annat par som vi träffade på föräldrakursen. Gillar ju att skrota hemma men behöver ju samtidigt försöka odla nya vänskaper här och jag gillar henne så det ska bli trevligt faktiskt

.