Inlägg från: Seven Costanza |Visa alla inlägg
  • Seven Costanza

BF Januari 2016 :)

amalie79 skrev 2015-12-18 12:35:21 följande:

Jag jobbar min sista dag på måndag och sen hoppas jag också den håller sig inne. Ska njuta av min sista semester som jag ser det som, bara göra det jag själv känner för i en månad. Bara hoppas man håller sig pigg hela vägen, har ju väntat på bakslag men i v36 så ör jag fortfarande förvånansvärt pigg.

Fick tid hos både psykolog och läkare på tisdag. Sa till sambon att han får gärna följa med till läkaren för där ska vi prata det medicinska, göra en plan för att jag ska känna mig trygg, men att jag vill prata med psykologen själv. Han förstod det fullt ut.

Misstänker nämligen att en del av min oro för allt handlar mycket om hur tuff hans äldste kan vara mot mig, om vårdnadstvisten som snodde halva min graviditet ifrån mig, och att jag stundtals inte känner att belöningen är mödan värd för mig- eller, att jag inte vet det.

Hoppas att du får god stöttning på tisdag både av läkare och psykolog. Bra att du tog tag i det!
  • Seven Costanza

Bebisens hjärtljud var för högt idag så jag ska på monitoring på sjukhuset om 1,5 timme. Hoppas att det inte är någon fara men det känns olustigt. Min man kunde i alla fall omboka en grej på jobbet så han kommer följa med. Det är hans sista dag på jobbet före jul så det var lite svårt, men skönt att han lyckades slita sig därifrån. Usch jag hoppas att det inte är något fel

• Seven Costanza

Tack för att ni tänkt på mig, allt var bra med bebisen. De kollade först fostervattenmängden och sedan fick jag ligga med monitorn i 20 minuter. Bebisen hade 160 någonting imorse och det var för högt, men nu var det ett normalt medelvärde.

Jag förstod det som att det var hjärtslagen men det var kanske pulsen? Jag slutade nog lyssna när de sa att det inte var normalt...

• Seven Costanza

Jag var ju på första besöket kl11 imorse amerikansk tid och de frågade förresten vad jag hade ätit till frukost, om det var något sockrigt för det kunde bero på det. Min mans nyinköpta flingor som var liknande sådana där Start ska jag nog inte äta mer av... Sedan kunde det också bero på vätskebrist så de uppmanade mig att dricka mer vatten. Jag tycker jag dricker rätt mycket men tänkte nämna det här i tråden ändå. Nu när det är kallare är man ju ofta inte så törstig.

• Seven Costanza
    WiMe06 skrev 2015-12-19 01:24:39 följande:

Skönt att allting var bra.

Sist jag var hos bm och hon lyssnade så gick bebisens hjärtljud upp i 160 men dem gick ner sen efter en stund. Min bm sa att det var bra att bebisens hjärtljud gick upp när den blev stressad men att dem gick ner igen. Och det var bättre att dem gick upp när den blev stressad än att dem sjönk. Så kanske din bebis blev lite stressad i fm med när dem lyssnade.

Tack för tipset med vätska, aldrig hört att det kan påverka bebis hjärtljud. Jag är nog alldeles för dålig på att dricka nu när man är hemma.

Tack, ja jag vet inte riktigt vad det berodde på men det var bra att jag fick det kollat direkt iaf. Nej jag visste inte heller det med vätska men de sa så iaf så jag ska bättra mig på det.
  • Seven Costanza
    Eleonor01 skrev 2015-12-18 21:25:54 följande:

Menar du att pulsen va hög på bebisen? Säkert ingen fara men supet att de kollar upp det :) håller tummarna för dig :))

De sa heart rate, det är tydligen "hjärtfrekvens" på svenska enligt wiki. Så det är ju bebisens hjärtslag/puls. Hjärtljud var väl lite konstigt ord kanske men jag ville bara skriva nåt för jag blev orolig. Bra att ni förstod vad jag menade.
  • Seven Costanza
    mitthemligajag skrev 2015-12-19 07:01:46 följande:

Vi blev inskickade 3 gånger på förlossningen med Ctg kurva förra gången från Mvc pga av för snabba hjärtljud :) men de va ingen fara! Tror se berodde på att jag spelade hög musik och diggade i bilen på väg dit varje gång haha! Då blev hon lite on top därinne haha. Hoppas se är lika för dig och bra att dom kollar upp de

Oj, tre gånger! Blev du inte orolig när det var så högt hela tiden? Vad fick du för råd? Som jag skrev så var det ingen fara men jag tyckte det var jobbigt för allt har gått lekande lätt hittills så jag var inte alls beredd på att behöva kollas extra. Jag hoppas bara att bebisen ska må bra i minst två veckor till för då har jag gått över nyår.
  • Seven Costanza
    qatteriin skrev 2015-12-19 07:17:45 följande:

Man säger ju att man lyssnar på hjärtljuden när man är hos bm så jag tyckte inte det var konstigt alls!

Ja jag tyckte också att jag hade läst och hört ordet hjärtljud och det var det första jag kom på att skriva för att översätta heart rate, men Eleonor01 reagerade ju tydligen och undrade vad jag menade så då blev jag osäker. "Hjärtfrekvens" var det uttryck de översätter med på Wikipedia.
  • Seven Costanza
    qatteriin skrev 2015-12-19 07:21:55 följande:

Bläh. Min man sover ofta på soffan numera för att både han och jag ska få sova - han snarkar som ett helt sågverk och jag puttar då på honom hela natten, så ingen av oss får sova. Skittråkigt och igår sa jag till honom att sova i sängen istället för nu är jag ju sjukskriven och kan vila på dagarna. Mm... visar sig att han inte är det stora problemet längre sen han skaffade nån pryl att ha i näsan. Istället har kattskrället hållt mig vaken mellan 3 och 6! Hon hoppar upp på en hylla ovanför vår säng och sitter där och småjamar. Hela. Jävla. Tiden. :-P Och vi kan inte stänga ute henne från sovrummet för hon hoppar upp och öppnar dörren ändå efter en herrans massa jamande. Jag vet inte hur detta ska gå när bebis kommer!!!

Gud så störigt. Men bra att höra för mig som annars brukar vara väldigt bitter för att min man är allergisk mot pälsdjur .
  • Seven Costanza

Nu har jag varit på gravidyoga för första gången. Jag var längst gången av alla där så jag kunde inte göra alla rörelser och är inte lika smidig som dem som gått på yoga länge förstås men jag tyckte om det! Det var lite jobbigt men roligt, jag ska nog gå på mamma och bebisyoga om allt fungerar bra med bebisen.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)