• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-12-15 15:16:12 följande:
    Insåg precis om att om denna bf lista stämmer ungefär, plus att någon går över tiden så kommer jag och Nettiiis sitta här själva i slutet av januari medan ni andra myser med era prinsar och prinsessor... Ni kan väl titta in ibland? ;)
    Det är klart vi måste försöka uppdatera varandra här ibland även när alla små godbitar kommit. Det vore ju synd att en sån bra tråd bara ska dö ut för vi nåt målet på resan.

På tal om resa, vet inte om jag skrivit det innan men isåfall skyller jag på gravidglömska. Idag är en utav våra stora
    milstolpar den här grav. V 35+1 och vid kl. 22.48 ikväll har jag passerat tiden för yngsta sonens ankomst var sjutton tar tiden vägen??
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-15 14:54:47 följande:
    Ja rackarns vad han ska få sina fiskar varma om han inte håller sig till ämnet, haha!

Nu har jag slumrat en stund igen, men gud, jag hade kunnat sova resten av dan... Men nånting roligt, vi har fått hem några julklappar som vi beställde sådär på sluttampen fast vi egentligen var klara, så nu ska de bara slås in så är allt färdigt på riktigt sen! Måste skicka ner ett par med posten till gbg bara och hoppas de kommer fram i tid.
    Det är rätt

Åh. Vad skönt att slumra en stund, ångrar mig att jag inte gjort det idag. Idag har jag varit jätteproduktiv, haha (eller inte) men jag beställde sista julklappen idag, på tiden.
    Och sen slog jag in alla dem andra julklapparna så nu är det klart. Sen bara det vanliga, plocka ur disk, plocka i disk, sätta på en tvätt och bla bla.

Idag står köttbullar på matlistan och jag hade sagt åt mig själv att göra smeten innan jag hämtade barnen i skolan. Har jag gjort det? Näe!! Och jag har ingen lust att ställa mig och göra några nedrans köttbullar heller!! Haha
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2015-12-15 15:32:26 följande:

Du är en sån fighter! Skönt att du nästan är i mål. Kom på en sak ang din jobbsaker, kan du inte packa ner dem någonstans och förvara dem på jobbet? Måste väl finnas något låsbart skåp någonstans?

Läkaren skulle bara våga göra något annat än att sjukskriva dig!! 

Nä, finns inga skåp eller förråd, men jag ska slänga in det som får plats i ett sånt där skåp med dörrar som man kan dra upp och ner och låsa, men vet inte om de är så pigga på att jag låser. ;) Men jag tror inte nån tar mina grejer, ska märka upp dem ändå förstås. Det värsta är väl isf alla mina krukväxter som jag inte har plats för hemma. Men jag får väl köpa nya när folk tagit ihjäl dem, haha!
  • Nettiis
    mirakelspektakel skrev 2015-12-15 15:24:57 följande:
    Läskigt! Skönt att du mår bättre. Vad har du för hund?
    Vi har en jack Russell. Super mysig och känner mig dum som inte orkar med honom på samma sätt som tidigare, så hans promenader har minskat i tid.
    Men snart blir det långa promenader med vagnen hoppas jag
  • Nettiis
    fruthomas skrev 2015-12-15 15:28:41 följande:
    Så kan jag också vakna. Oftast om jag vilar på eftermiddagen eller om jag somnar när jag nattar barnen. Ingen hosta, men rejäl hjärtklappning och känner mig febrig en bra stund efter.
    Känner mig också lite febrig. Men skönt att höra att man inte är ensam om att känna såhär ibland. Vet du vad det beror på?
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-12-15 15:33:24 följande:
    Det är klart vi måste försöka uppdatera varandra här ibland även när alla små godbitar kommit. Det vore ju synd att en sån bra tråd bara ska dö ut för vi nåt målet på resan.

På tal om resa, vet inte om jag skrivit det innan men isåfall skyller jag på gravidglömska. Idag är en utav våra stora
    milstolpar den här grav. V 35+1 och vid kl. 22.48 ikväll har jag passerat tiden för yngsta sonens ankomst var sjutton tar tiden vägen??
    Det är en stor milstolpe att passera! hur känns det nu då? Tror du att hon håller sig kvar där inne några veckor till eller känns det som om att det är på gång?
  • kindofnothing
    qatteriin skrev 2015-12-15 14:56:15 följande:

Åh fy din stackare!! Men magsjuka är så vansinnigt mycket värre än en förlossning tycker jag, det är verkligen döden! Säger hon som svimmade mitt i kräkandet sist hon var drabbad. Hoppas det går fort över för dig!

Tack. Vad skönt att höra att förlossningen är lite lättare. Kunde inte låta bli att känna mig som världens mes som trodde döden var nära. Normalt sett nu när jag får ont ser jag det som övning inför förlossningen men så ont som jag hade under morgonen o fm kunde jag absolut inte tänka mig ha ett dygn!
  • mirakelspektakel
    Nettiis skrev 2015-12-15 15:42:54 följande:
    Vi har en jack Russell. Super mysig och känner mig dum som inte orkar med honom på samma sätt som tidigare, så hans promenader har minskat i tid.
    Men snart blir det långa promenader med vagnen hoppas jag
    Det är en riktigt härlig ras, förstår att det känns tufft att inte orka med honom som tidigare, men det är ju inte så många veckor kvar. Jag längtar oxå efterl långa promenader ute i skogen. ska bli helt underbart att kunna använda kroppen som normalt igen!
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2015-12-15 15:23:57 följande:

Vad bra du är! Jag hoppas verkligen att du får allt stöd du behöver för att få en så bra förlossning som möjligt.

I påskägg brukar det bara finnas bra saker så det kan knappast vara något dåligt :)

Du får tänka att om 5 veckor, plus minus några veckor så kommer du ha tillbaks din kropp! Även fast du kommer ha en liten utanför som kommer behöva dig så kommer du i vart fall kunna lägga/lämna ifrån dig bebisen en stund..

Tack!

Ja jag pratade med min chef nu pp eftermiddagen och jag kommer bli inbjuden till alla saker de har. Även apt om jag känner att jag vill och helt ok att ta med bebis. Fick även inbjudan till kick off men den är redan 10/2 så det känns lite tidigt.

Och min sambo ska köpa Fitbit och gå på barnvagnspromenader planerar han så jag ser en hel del fritid vid horisonten, hjälper lite för humöret.
  • fruthomas
    Nettiis skrev 2015-12-15 15:45:00 följande:

Känner mig också lite febrig. Men skönt att höra att man inte är ensam om att känna såhär ibland. Vet du vad det beror på?

Jag har ingen aning. Det känns lite som om man går ner i puls och sedan vaknar med ett ryck och kroppen har svårt att ställa om. Det kan sitta i i någon timme eller två i värsta fall. Då blir jag kvar i soffan/sängen om jag inte måste gå upp.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)