• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin
    fruthomas skrev 2015-12-15 07:07:17 följande:

Nu vill jag ju inte skrämmas men på vår föräldrautbildning fick vi veta att det är farligare för barnet att bli för varm för då kan det sluta andas. Jag gör som många andra och bäddar med ett fårskinn i vagnen, kommer låta bebisen ha en vindfleece och ev en filt eller täcke om det är väldigt kallt. Med nr 1 köpte jag massa bäddset till vagnen, som vi aldrig använde och till nr 2 köpte jag åkpåse. De blev välanvända och och jag har dem kvar.

Vad gäller kläder till bebisen är jag lite återhållsam. Vet ju inte om det är en flicka eller pojke. Min syster fick en pojke i oktober så där finns det massor att hämta. Och blir Derek flicka kommer jag nog bli knäpp och köpa alla klänningar jag hittar.

Min mamma har även börjat att sy kläder till de små så hon kommer leverera massor unika kläder, även hon kommer bli tokig om det blir en flicka. Hon har ju två döttrar, men sista barnet var en pojk och sen har hon 3 barnbarn som också är pojkar.

Jag är nog skälv lite mer inställd på en pojke.

Vad tror ni andra, som inte vet vad det ska bli, att det blir?

Nu "vet" jag ju enligt rul, men jag har varit övertygad sen senast v 10 om att det är en flicka där inne. Alla mina graviditeter har jag känt speciellt för ett visst kön. Men det är ju hittills bara med sonen som jag kunnat få det bekräftat att det stämt. :-P Vi är lite småsynska i släkten, om man nu tror på sånt, haha. Men det är ju lite roligt att inga såna där husmorsknep för att ta reda på kön stämmer - förutom mammans egna känsla för vilket kön det är, som lyckas signifikant bättre än 50/50!

Min mamma köpte en fin liten klänning när de var i Turkiet i höstas, alla tre barnbarn är pojkar så hon har nog längtat, tur att hon inte gått bananas iaf. Ungen får använda klänningen oavsett genitalier (sonen blev fett avis när han fick se den och jag fick banna mamma lite för att hon inte köpt en likadan till honom, haha, han älskar klänningar), men visst kommer det bli mer klänningar till ungen om det faktiskt är en hon än vad sonen hade. Annars köper jag bara kläder som passar alla kön, vill jag påstå.
  • qatteriin
    himw skrev 2015-12-15 07:13:49 följande:

På lucias sista timme så kom vår dotter till världen så mitt senaste inlägg om det kunde vara värkar- japp- det var det :)

Det blev en lång och jobbig förlossning för någon som var lite för tidigt född även om hon var stor så vi är inlagda på Neo menar bättre och bättre.

Ni har en häftig upplevelse framför er, njut av graviditeten och stort lycka till <3

Nämen oj! Grattis!! Jobbigt med en utdragen förlossning men jag hoppas att ni snart hämtar er!
  • minahjärtan0609

På lucias sista timme så kom vår dotter till världen så mitt senaste inlägg om det kunde vara värkar- japp- det var det :)

Det blev en lång och jobbig förlossning för någon som var lite för tidigt född även om hon var stor så vi är inlagda på Neo menar bättre och bättre.

Ni har en häftig upplevelse framför er, njut av graviditeten och stort lycka till <3

Wow! Ett Stort grattis! Va härligt att allt gick bra och att ni mår fint.
  • WiMe06

Åh, första bebisen är kommen i tråden. En liten lucia! Super super stort grattis!! Gud så underbart!!! Hoppas hon piggar på sig snabbt. Dem är helt underbara på neo. Vi låg där med båda våra barn! Återigen superstort grattis!!
  • amalie79

Massa grattis!
  • Eleonor01

Nä men stort grattis till er tidiga julklapp!! Hoppas att allt gått bra!! Kramar till er alla <3
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-12-14 22:08:45 följande:
    9/10 :) skulle vara häftigt om vi fick samma dag igen!
    Jag väntar med spänning på att se min lilla killes reaktion när det flyttar in en bebis helt plötsligt, han verkligen älskar alla små bebisar han träffar på öppna förskolan!
    De är lila här med! Hon älskar bebisar, sen består typ hela vårt umgänge av barn och bebisar så hon är van och klappar, kramar och myser med dom. Otroligt att dom liksom förstår att det är en bebis :)
  • Eleonor01

Mitt bästa tips till er som är osäkra på klädselns vagnen eller dylikt. Köp en termometer å lägg i åkpåsen. Att det blir för varmt är definitivt inte bra hellre. Ännu mer användning har man av en termometer på sommaren i vagnen

• mitthemligajag

Men åh vad roligt! Stort grattis till lilla lucian :) Hoppas allt går bra för er och att ni får bra hjälp på neo!
  • mitthemligajag

De där med kläder är super svårt och oftast har väl bebisar lite svårt att reglera värmen så typ kroppen kan vara jätte varm och fötterna superkalla. Av den anledningen har vi köpt allting isär till bebis. Overall utan fötter, med tossor och vantar, en fleece jacka ifall han ligger i åkpåsen och blir varm om benen men inte armarna. Sen har vi köpt allt i riktigt värmereglerande material så vi slipper tänka så mkt på det! Köpte ett lite dyrare värmereglerande täcke osv. Såå värt det

Svar på tråden BF Januari 2016 :)