• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • fruthomas

Jag borde nog slå in mina klappar imorgon så jag vet vad som behöver ordnas på torsdag. Sen vill jag vara färdig med julhandeln!

• Eleonor01

Ligger just ny bredvid min son i sängen å lyssnar på hans små snarkningar. Har precis nattat honom i vår säng. Mannen är iväg på kurs hela veckan så han sover hos mig <3 vi har läst bok å sen somnade han bums. Detta är meningen med livet å snart får vi en till liten goding <3 jösses så lyckligt lottad man är <3

• Seven Costanza
    Eleonor01 skrev 2015-12-15 19:42:44 följande:

Ligger just ny bredvid min son i sängen å lyssnar på hans små snarkningar. Har precis nattat honom i vår säng. Mannen är iväg på kurs hela veckan så han sover hos mig <3 vi har läst bok å sen somnade han bums. Detta är meningen med livet å snart får vi en till liten goding <3 jösses så lyckligt lottad man är <3

Åh va mysigt det låter! Tänk när man har en alldeles egen son, snart så <3
  • Eleonor01
    Seven Costanza skrev 2015-12-15 20:04:32 följande:
    Åh va mysigt det låter! Tänk när man har en alldeles egen son, snart så <3
    Msn blir allt lite tårögd över detta privilegium:)
  • MeEmmA
    WiMe06 skrev 2015-12-15 19:25:50 följande:

MeEmma - har du märkt att ngt mer att det kan varit din slempropp som börjat lossna?

Just nu har jag väldigt mycket onda sammandragningar som kommer och går, har lagt mig ner för att vila och får se om det går över eller blir värre. Känns som att det är lite för tidigt för bebis att komma nu, så jag hoppas att det går över.
  • MeEmmA

Jag funderar lite på set här med slemproppen, läste mig till att om hela går så sätter förlossning igång inom ett par dagar. Men om det bara är en bit som lossnar så kan den återbildas. Hur vet man om det är hela eller en bit som har kommit ut? Hur stor är en hel slempropp ungefär?? Om det är nån som vet?

• mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-12-15 20:13:18 följande:

Jag funderar lite på set här med slemproppen, läste mig till att om hela går så sätter förlossning igång inom ett par dagar. Men om det bara är en bit som lossnar så kan den återbildas. Hur vet man om det är hela eller en bit som har kommit ut? Hur stor är en hel slempropp ungefär?? Om det är nån som vet?

Tror inte det där stämmer faktiskt, min vänninas slemmis gick i vecka 31. Hela kom ut som en 5 krona, slajmig med en helt rund,platt vit sak. Hon gick över 3 dagar! Min släppte 5 dagar innan sist och sen släppte lite varje dag tills hon föddes (äckligt klet som såg ut som massor av snor) :) min systers släppte när dom tog hål på hinnorna och ändå fick hon värkförstärkande. Om de var så att slemmisen sätter igång förlossningen hade man ju aldrig behövt ngn annan värkhjälp :)
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-12-15 19:19:33 följande:
    Ja det är väl skillnad när man har barn själv förstås - egna barn och andras ungar - men samtidigt blir man ju inte av med dem heller så som man blir med elever, på gott och ont. Vissa av mina elever saknar jag faktiskt nu när jag inte jobbar och när jag kommer hem är de "stora" och har redan gått ut nian. Det känns så konstigt och lite vemodigt att jag inte kommer ha dem mer. Hoppas att de kan tänka sig att hälsa och prata någon minut om jag ser dem på stan i sommar men jag förutsätter ingenting med 15-16-åringar .

Åh va skönt att höra att ni inte heller kunde något om bebisar. Min mamma kommer hit i två veckor när maken behöver gå tillbaka till jobbet så det känns ju tryggt i alla fall.
    Haha jaa framförallt att man inte blir av med dem, tror jag! :) Jag förstår att du kan sakna dem, jag har jobbat en del med konfirmander tidigare och det är nåt av det roligaste jag gjort - men då är det ju bara korta stunder i taget... 

Ja man lär sig av barnet hur hen vill ha det tycker jag, det var mycket enklare på det viset än jag hade förväntat mig!
  • MeEmmA
    mitthemligajag skrev 2015-12-15 20:31:08 följande:
    Tror inte det där stämmer faktiskt, min vänninas slemmis gick i vecka 31. Hela kom ut som en 5 krona, slajmig med en helt rund,platt vit sak. Hon gick över 3 dagar! Min släppte 5 dagar innan sist och sen släppte lite varje dag tills hon föddes (äckligt klet som såg ut som massor av snor) :) min systers släppte när dom tog hål på hinnorna och ändå fick hon värkförstärkande. Om de var så att slemmisen sätter igång förlossningen hade man ju aldrig behövt ngn annan värkhjälp :)
    Jag menade inte att slemmisen skulle sätta igång förlossningen, stod mer bara att den kan släppa helt när bebis kommer nedåt och livmodersmunnen börjar vidga sig. Att det kan vara ett tecken på att det närmar sig, speciellt om hela släpper som sagt. Men är det bara en bit som lossnar och det är lång tid kvar, kan den delen som är kvar bygga upp sig igen och återställas. Men om hela är borta så finns det inget som bygger upp sig igen.
    Därför undrar jag som sagt hur man vet om det är hela som har kommit ut eller inte. Undersökte sig din vän och fick bekräftat att hela var borta eller antog hon det själv.
    Min systers lossnade vid ca v 30, men vid en senare undersökning satt det en ny där och hon gick också över tiden.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)