• Anonym (TS)

sluta hata Islam!

Jag börjar bli trött på alla som jämt skriver skit om islam och muslimer. Trådar spammas med länkar till islamhatare och diskussioner om muslimer som vill ta över världen får mig att vilja kräkas!
    Kan inte alla köpa sig en koran och läsa den istället för att leta "fakta" på islamfientliga sidor?
    Varför är alla så rädda för muslimer?

• Svar på tråden sluta hata Islam!
  • Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!)
    Anonym (TS) skrev 2015-04-29 17:32:10 följande:
    Fast nu skriver du bara dumheter. Jag har inte låga tankar om nån. Kom inte och säg att män inte attraheras av kvinnor. Jag tror inte många kvinnor vill böja sig så framför en grupp män muslimer eller inte så gör inte det till nån kamp som inte existerar. att leda en församling är nåt helt annat. Då får kvinnan göra sin röst hörd. Det står inte i koranen varför man ska sig. Folk klär sig så för att Gud säger att dom ska klä sig så. Det kanske är svårt för dig att förstå det men det är samma anledning till varför man fastar ber eller gör pilgrimsfärden till Mecka. Så gör man för att utöva sin tro.
    '
    Klart män blir attraherade av kvinnor! Men inte alla kvinnor, hela tiden, vad de än gör. Män är inte djur om du nu trodde det.

Men sedan kommer DU och påstår att kvinnor inte blir attraherade av män på samma sätt!? Att det är därför inte män måste täcka sig. Som om kvinnor inte också kan bli kåta! Men även här är det så att ingen blir attraherad av precis alla, så som du verkar tro om män.

"Det står inte i koraaanen varför" nehej, så tänka själv är inte ett alternativ?

Du har alltså aldrig ställt dig frågan VARFÖR gud sagt att kvinnor måste täckas för att vara anständiga, medan män får gå klädda hur de vill?

Varför vill man ens följa en gud som ser kvinnor som objekt och män som kåtbockar?

Är din man, pappa, bror så illa att de inte kan styra sig om en kvinna tappar något på marken och måste böja sig för att ta upp det? För alla män som jag känner skulle inte bli kåta bara för att en kvinna böjde sig framför dem. Tydligen blir bara muslimer det. Dina ord!

• Anonym (TS)
    Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!) skrev 2015-04-29 17:17:50 följande:

Snälla du, det var du som skrev att en kvinna inte får bli imam eftersom hon då måste böja sig fram och då kan tydligen inte männen kontrollera sig. Det var DU som skrev spana in bakdelen på henne.

Islamofob? Skärp dig! Om jag är "islamofob" så är du terrorist.

Hur vet du att ingen kvinna vill bli imam?

Ja, det är kvinnförtryck om män får bli imamer, men inte kvinnor, eftersom de "inte kan böja sig fram inför män".

Ok, förlåt, jag insåg inte att du är lesbisk. Det är klart att du inte är attraherad av män då, eller tycker att de ser bra ut.

Men du kanske borde kunna förstå att heterosexuella kvinnor tycker om män, precis som heterosexuella män tycker om kvinnor? Att heterosexuella kvinnor finner mäns vader och bringa attraktiva? Att även kvinnor blir kåta och inte bara män?

Så en kvinna är bara anständig om hon döljer sig nu? Suck...

Du startar en tråd om att sluta hata islam, men dina inlägg ger bara mer vatten på min kvarn. Nu har jag ännu fler argument på min sida.

Argument för vad? Frågan var varför en kvinna inte fick bli Imam. Jag skrev att det var för att hon inte kan leda männens bön men att hon VISST borde kunna bli imam och LEDA HELA FÖRSAMLINGEN. är det svårt för dig att förstå? En kamp för art kvinnor ska leda en församling och som ger religiösa råd är väl bättre än att slåss för rätten att böja sig framför församlingen. Du frågade varför hon inte kan leda bönen och jag skrev varför. Just pga att man böjer dig i bönen och INTE för att hon är kvinna. Förstår du? Alla dina och andras resonemang att en kvinna SKA böja sig framför männen är så irrelevant i diskussionen som man kan komma. Jo jag VET att ingen lärd kvinna slåss för rätten att böja sig framför männen. HON KAN LEDA MÄNNEN utan att böja sig framför dom. Alltså är det bara opassande och inte förtryck. Du behöver inte gilla det men så är det.

Lägg inte ord i mun på mig tack. Jag skrev INTE att en kvinna bara är anständig OM hon täcker sig. En kvinna skulle täcka sig för att skilja sig från de andra i den tidens samhälle ja. Frågar du om min personliga åsikt här eller om vad koranen säger?

Jag är heterosexuell och jag ser många män framåtböjda i bön. Nej ingen attraherande ställning.
  • kivirush
    Anonym (TS) skrev 2015-04-29 17:58:41 följande:

Du frågade varför hon inte kan leda bönen och jag skrev varför. Just pga att man böjer dig i bönen och INTE för att hon är kvinna. .

Och varför får hon inte böja sig?
    Säger lite vad jag vill.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!) skrev 2015-04-29 17:47:24 följande:

'

Klart män blir attraherade av kvinnor! Men inte alla kvinnor, hela tiden, vad de än gör. Män är inte djur om du nu trodde det.

Men sedan kommer DU och påstår att kvinnor inte blir attraherade av män på samma sätt!? Att det är därför inte män måste täcka sig. Som om kvinnor inte också kan bli kåta! Men även här är det så att ingen blir attraherad av precis alla, så som du verkar tro om män.

"Det står inte i koraaanen varför" nehej, så tänka själv är inte ett alternativ?

Du har alltså aldrig ställt dig frågan VARFÖR gud sagt att kvinnor måste täckas för att vara anständiga, medan män får gå klädda hur de vill?

Varför vill man ens följa en gud som ser kvinnor som objekt och män som kåtbockar?

Är din man, pappa, bror så illa att de inte kan styra sig om en kvinna tappar något på marken och måste böja sig för att ta upp det? För alla män som jag känner skulle inte bli kåta bara för att en kvinna böjde sig framför dem. Tydligen blir bara muslimer det. Dina ord!

Problemet är att du skriver två saker i samma mening och när jag svarar så klumpas dom ihop. Nu är det så här. Män attraheras inte av alla kvinnor och män är inga djur som går runt och tänder på allt och alla. Det är INTE därför kvinnor skulle täcka sig. Läs koranen så får du ett sammanhang här. Kvinnor täckte håret innan islam och klädde sig i långa kläder men hade urringningar. För att troende kvinnor skulle skilja sig från tex slavinnor så skulle då ta slöjan och täcka barmen. Det är vad som står i koranen. Inte för att män attraheras eller för nåt annat.

Män får inte gå omkring hur som helst heller.

Sen kan vi ta bönen igen. En bön handlar om att underkasta sig Gud och be till Gud och inte om rätten att böja sig i bön framför män. Helt irrelevant och det finns ingen kvinna som vill göra det heller
  • Anonym (TS)
    Flash Gordon skrev 2015-04-29 17:26:01 följande:

Det är inte första gången vi har den här diskussionen.

Alla bevis för att det jag skriver är korrekt är upprepade många gånger om här på FL.

Varenda surah. Alla hadither.

Och som vanligt är försvaret: "OK, visserligen står det så i våra heliga texter, uttryckligen, och det lärs ut så av våra imamer, uttryckligen ... men du missförstått!"

Va? Absolut inte! Och det är absolut INTE nåt som lärs ut av imamer. Vilka verser menar du? Läs koranen så ser du att det är skitsnack.
  • kivirush
    Anonym (TS) skrev 2015-04-29 18:09:56 följande:

Sen kan vi ta bönen igen. En bön handlar om att underkasta sig Gud och be till Gud och inte om rätten att böja sig i bön framför män. Helt irrelevant och det finns ingen kvinna som vill göra det heller

Men varför är det inte lika för män och kvinnor? Det är väl sak samma om du tror att ingen vill det. Det är inte det det handlar om. Du sa att de inte FÅR. Och jag undrar varför de inte får?

Om män får men inte kvinnor så är det ju för att hon är just kvinna.
    Säger lite vad jag vill.
  • Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!)
    Argument för vad? Frågan var varför en kvinna inte fick bli Imam. Jag skrev att det var för att hon inte kan leda männens bön men att hon VISST borde kunna bli imam och LEDA HELA FÖRSAMLINGEN. är det svårt för dig att förstå? En kamp för art kvinnor ska leda en församling och som ger religiösa råd är väl bättre än att slåss för rätten att böja sig framför församlingen. Du frågade varför hon inte kan leda bönen och jag skrev varför. Just pga att man böjer dig i bönen och INTE för att hon är kvinna. Förstår du? Alla dina och andras resonemang att en kvinna SKA böja sig framför männen är så irrelevant i diskussionen som man kan komma. Jo jag VET att ingen lärd kvinna slåss för rätten att böja sig framför männen. HON KAN LEDA MÄNNEN utan att böja sig framför dom. Alltså är det bara opassande och inte förtryck. Du behöver inte gilla det men så är det.

Lägg inte ord i mun på mig tack. Jag skrev INTE att en kvinna bara är anständig OM hon täcker sig. En kvinna skulle täcka sig för att skilja sig från de andra i den tidens samhälle ja. Frågar du om min personliga åsikt här eller om vad koranen säger?

Jag är heterosexuell och jag ser många män framåtböjda i bön. Nej ingen attraherande ställning.
    Om du slutar läsa inlägg som fan läser bibeln, så vore det bra.

Ingen kvinna ska såklart behöva böja sig inför män om hon inte vill, men enligt DIG så "kan ingen kvinna göra det för då vill männen bakom bara spana in hennes bakdel."

Nu handlar ju attraktion inte bara om att böja sig framför heller, och du skrev att mäns vader och bringor inte är attraktiva.  Alltså pratar vi inte bara om att böja sig, utan om kroppar i allmänhet.

Blir du aldrig attraherad av män? Och nu menar jag inte män som böjer sig fram, utan deras hår, ögon, armar, mage, ben, etc.
    Frågar du om min personliga åsikt här eller om vad koranen säger?

Alltså din personliga åsikt är ju bara vad koranen säger, så vad är skillnaden mellan dessa två?
    Anonym (TS) skrev 2015-04-29 18:09:56 följande:
    Det är INTE därför kvinnor skulle täcka sig. Läs koranen så får du ett sammanhang här.

Det är vad som står i koranen. Inte för att män attraheras eller för nåt annat.

Nyss skrev du att koranen inte säger varför?
    Anonym (TS) skrev 2015-04-29 17:32:10 följande:
     Det står inte i koranen varför man ska sig. Folk klär sig så för att Gud säger att dom ska klä sig så.

• Anonym (agda)
    Anonym (TS) skrev 2015-04-29 17:45:43 följande:
    Terrorism och islam är inte samma sak. "Dagen islam slutar kriga mot världen" skriver du men islam är en religion och islam förespråkar inte nåt krig mot världen. Nu gör du islam till terroristernas religion här och islam är inte deras nej. Det är vår religion och den allra största majoriteten av muslimer i världen är inte de terroristerna. Dom dödar faktiskt först och främst muslimer.
    Koranen innehåller de mest våldsamma texter om hur de kristna och otrogna ska elimineras från jordens yta. Kan leta upp dem om du inte har läst fantasy-boken. Islam är i högsta grad involverade i en konflikt med de helt oskyldiga människor som inte tror på fantasierna. Islam är så tätt sammanlänkat med terrorism att till och med de spanska konkvistadorerna ligger i lä när det gäller övergrepp. Tack och lov att de flesta muslimer inte är terrorister. Med över 750 miljoner terrorister i världen hade normala människor inte fått en lugn stund. Jaså, de dödar främst muslimer. När muslimer har chansen att selektera sina offer, som i till exempel Westgate i Nairobo och Bardo-museet i Tunis, så verkade det inte som muslimer valdes ut som mål i första hand. Till sist, kom inte dragandes med den här dödskulten i Sverige. Det är ingen som är intresserad av era fantasier.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!) skrev 2015-04-29 18:20:31 följande:

Om du slutar läsa inlägg som fan läser bibeln, så vore det bra.

Ingen kvinna ska såklart behöva böja sig inför män om hon inte vill, men enligt DIG så "kan ingen kvinna göra det för då vill männen bakom bara spana in hennes bakdel."

Nu handlar ju attraktion inte bara om att böja sig framför heller, och du skrev att mäns vader och bringor inte är attraktiva.  Alltså pratar vi inte bara om att böja sig, utan om kroppar i allmänhet.

Blir du aldrig attraherad av män? Och nu menar jag inte män som böjer sig fram, utan deras hår, ögon, armar, mage, ben, etc.

Alltså din personliga åsikt är ju bara vad koranen säger, så vad är skillnaden mellan dessa två?Nyss skrev du att koranen inte säger varför?

Okej vi backar lite här. Läser fan Bibeln förresten?

Du skrev att kvinnor skulle täcka sig för att inte attrahera män. Det där med hår och armar om du kommer ihåg. Du frågade specifikt varför och du skrev om kvinnliga imamer också. Jag svarade på det för du kopplar ihop bön moské och klädregler.

1. Jag har inte skrivit att kvinnor inte får bli imamer för att nån kan spana kn deras bakdel. Jag fick frågan varför kvinnor inte får böja sig framför männen i moskén och svarade för att ingen ska titta på henne och avledas från bönen.

Kvinnor får inte ens bli imamer idag och orsaken som anges är den jag skrev plus att kvinnor inte ber under mens och vem ska leda bönen då? Det är vad som anges som orsak och JAG håller med när det gäller bönen MEN jag tycker man ska kunna skilja på LEDA EN BÖN och LEDA EN FÖRSAMLING och låta kvinnor bli imamer. Vi behöver kvinnliga imamer. Kampen ligger inte i att vilja utföra bönen framför män som ev skulle avledas från just bönen. Kampen ligger i att kvinnor också ska tolka och vara religiösa ledare förstår du vad jag menar nu? Hade man bett stående som man gör i en kyrka så hade kanske inte den diskussionen uppstått.

Du har i dina inlägg gjort det till en kamp om vad man ska visa varandra och det är inte så.

Troende kvinnor ska lätta på slöjan och täcka barmen med den för att skilja sig från resten. Så står det i koranen. Att man gör det är för att det står i koranen. Vissa tolkar det som att andemeningen är att klä sig anständigt och det finns fatwa om det. Det är allas religion och varje kvinna får bestämma själv vad hon vill göra i den frågan.

Min personliga åsikt är inte vad koranen säger men om du frågar vad koranen säger så svarar jag. Om du frågar varför man(religiösa ledare) säger så skriver jag och frågar du vad min personliga åsikt så har jag skrivit den. Att kvinnor borde kunna bli imamer för en församling
  • Anonym (TS)
    Anonym (agda) skrev 2015-04-29 18:42:38 följande:

Koranen innehåller de mest våldsamma texter om hur de kristna och otrogna ska elimineras från jordens yta. Kan leta upp dem om du inte har läst fantasy-boken. Islam är i högsta grad involverade i en konflikt med de helt oskyldiga människor som inte tror på fantasierna. Islam är så tätt sammanlänkat med terrorism att till och med de spanska konkvistadorerna ligger i lä när det gäller övergrepp. Tack och lov att de flesta muslimer inte är terrorister. Med över 750 miljoner terrorister i världen hade normala människor inte fått en lugn stund. Jaså, de dödar främst muslimer. När muslimer har chansen att selektera sina offer, som i till exempel Westgate i Nairobo och Bardo-museet i Tunis, så verkade det inte som muslimer valdes ut som mål i första hand. Till sist, kom inte dragandes med den här dödskulten i Sverige. Det är ingen som är intresserad av era fantasier.

Läs koranen så förstår du att det inte är så. Jag förstår inte varför alla som skriver sånt om islam inte har läst koranen. Läs den innan du påstår sånt
Svar på tråden sluta hata Islam!