Anonym (TS) skrev 2015-04-29 17:58:41 följande:
Argument för vad? Frågan var varför en kvinna inte fick bli Imam. Jag skrev att det var för att hon inte kan leda männens bön men att hon VISST borde kunna bli imam och LEDA HELA FÖRSAMLINGEN. är det svårt för dig att förstå? En kamp för art kvinnor ska leda en församling och som ger religiösa råd är väl bättre än att slåss för rätten att böja sig framför församlingen. Du frågade varför hon inte kan leda bönen och jag skrev varför. Just pga att man böjer dig i bönen och INTE för att hon är kvinna. Förstår du? Alla dina och andras resonemang att en kvinna SKA böja sig framför männen är så irrelevant i diskussionen som man kan komma. Jo jag VET att ingen lärd kvinna slåss för rätten att böja sig framför männen. HON KAN LEDA MÄNNEN utan att böja sig framför dom. Alltså är det bara opassande och inte förtryck. Du behöver inte gilla det men så är det.
Lägg inte ord i mun på mig tack. Jag skrev INTE att en kvinna bara är anständig OM hon täcker sig. En kvinna skulle täcka sig för att skilja sig från de andra i den tidens samhälle ja. Frågar du om min personliga åsikt här eller om vad koranen säger?
Jag är heterosexuell och jag ser många män framåtböjda i bön. Nej ingen attraherande ställning.
Om du slutar läsa inlägg som fan läser bibeln, så vore det bra.
Ingen kvinna ska såklart behöva böja sig inför män om hon inte vill, men enligt DIG så "kan ingen kvinna göra det för då vill männen bakom bara spana in hennes bakdel."
Nu handlar ju attraktion inte bara om att böja sig framför heller, och du skrev att mäns vader och bringor inte är attraktiva. Alltså pratar vi inte bara om att böja sig, utan om kroppar i allmänhet.
Blir du aldrig attraherad av män? Och nu menar jag inte män som böjer sig fram, utan deras hår, ögon, armar, mage, ben, etc.
Anonym (TS) skrev 2015-04-29 17:58:41 följande:
Frågar du om min personliga åsikt här eller om vad koranen säger?
Alltså din personliga åsikt är ju bara vad koranen säger, så vad är skillnaden mellan dessa två?
Anonym (TS) skrev 2015-04-29 18:09:56 följande:
Det är INTE därför kvinnor skulle täcka sig. Läs koranen så får du ett sammanhang här.
Det är vad som står i koranen. Inte för att män attraheras eller för nåt annat.
Nyss skrev du att koranen inte säger varför?
Anonym (TS) skrev 2015-04-29 17:32:10 följande:
Det står inte i koranen varför man ska sig. Folk klär sig så för att Gud säger att dom ska klä sig så.