Anonym (TS) skrev 2015-04-30 09:43:29 följande:
Nu var mitt inlägg ett svar till det här inlägget om du har missat det. Att du vill svara på det är en helt annan sak.
Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!) skrev 2015-04-30 00:17:23 följande:
Och jag har aldrig sett en kvinna täcka sitt hår i kyrkan när jag varit där. Aldrig. Så vad är det för prat?
Var inte så arg, jag har inte gjort dig något! Men det är sant att svenskar tror oftast varken på koranen eller bibeln. Vi är inte så troende som folk.
Du skrev ett inlägg till mig igår, jag har inte hunnit leta upp det och svara. Det handlade om mina barns kompisar.
Men snabbt kan jag svara, det handlar inte om familjer som inte länge varit i Sverige, de har varit här länge, men kanske att de isolerar sig lite. Föräldrarna pratar inte bra svenska.
De andra familjerna upplever jag också att de umgås mest med muslimer. När den pojken jag skrev om skulle komma på fest var han tvungen att ha med sig en vuxen fast han var 12 år. Måste ha varit jobbigt för honom.
Jag bor i en stad med många muslimer, så kanske det är segregering som är problemet, men det är svårt när jag själv är ganska blyg att nå fram till mina barns kompisars föräldrar, särskilt om de ser mig som ett monster eller farlig och är arga. Mina barn blir ju också sårade av detta, även om det inte är barnens fel.