• Anonym (TS)

sluta hata Islam!

Jag börjar bli trött på alla som jämt skriver skit om islam och muslimer. Trådar spammas med länkar till islamhatare och diskussioner om muslimer som vill ta över världen får mig att vilja kräkas!
    Kan inte alla köpa sig en koran och läsa den istället för att leta "fakta" på islamfientliga sidor?
    Varför är alla så rädda för muslimer?

• Svar på tråden sluta hata Islam!
  • Anonym (TS)
    Anonym (dumheter) skrev 2015-04-29 16:53:48 följande:

Återigen, hur svårt har du att fatta att två fel inte gör ett rätt??

Det spelar ingen roll hur många plågsamma metoder du räknar upp, det gör inte halal mindre plågsamt, och gör inte halal till något annat än onödigt djurplågeri.

För jo, bara för att halal inte är den enda metoden som innebär djurplågeri , gör det inte till en metod som inte innebär djurplågeri.

Vill du att islam ska sluta hatas, får du bla. sluta försvara halal in absurdum.

Ok halalslakt är hur man ska slakta ett djur och syftar till att man ska säga Guds namn och vända djuret till mecka. Alla djur har alltid slaktats utan bedövning i tusentals år. Men alla djur har inte fötts upp och plågats hela sina liv i en köttindustri i tusentals år. Kämpa för djurens rätt då om du är så emot djurplågeri. Frigående välmående djur ska väl vara en självklarhet eller? Jag menar innan man pekar ut andra länder i världen som slaktar utan bedövning så kan man väl kolla inom sitt lands gränser. För du skriver ju bara om slaktmetoden här men blundar för djurplågeriet i väst som inte ens är muslimer. Visst ska man kunna diskutera bedövning inom halalslakt i muslimska länder absolut. Jag har sett nån sån diskussion men är inte så insatt i ämnet tyvärr
  • Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!)
    Anonym (TS) skrev 2015-04-29 18:55:32 följande:
    Okej vi backar lite här. Läser fan Bibeln förresten?
    Ja, innan han skrev koranen.
    Okej vi backar lite här. Läser fan Bibeln förresten?

1. Jag har inte skrivit att kvinnor inte får bli imamer för att nån kan spana kn deras bakdel.

Inlägg #184 skrevs av dig: " Nu talar vi om en imam här. Går man till Guds hus för att be eller för att spana in imamens bakdel"

Troende kvinnor ska lätta på slöjan och täcka barmen med den för att skilja sig från resten. Så står det i koranen. Att man gör det är för att det står i koranen.

och hur var det nu med tänka själv... totalt omöjligt? Koranen tänker åt dig?
    Min personliga åsikt är inte vad koranen säger men om du frågar vad koranen säger så svarar jag.

Jag vill inte veta vad koranen säger. Jag vill veta vad DU säger. Men så fort man frågar får man bara svaret "Läs koranen" från dig. Vilka av dina personliga åsikter skiljer sig från koranen?

Och sista frågan som du inte svarade på:

Blir du aldrig attraherad av män? och jag menar inte när de böjer sig fram, utan när du ser dem. Ser tex ögon, hår, mage, armar, ben etc. Du ser aldrig en man och tänker att han är snygg, vacker, ser bra ut?
  • Gert
    Anonym (TS) skrev 2015-04-29 19:03:22 följande:
    Ok halalslakt är hur man ska slakta ett djur och syftar till att man ska säga Guds namn och vända djuret till mecka.
    Jag tror inte djuret bryr sig det minsta när sin slaktare säger allah innan hen skär upp halsen. Endast ritualen i sig är ju sjuk.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (Hoppipannkakan)
    Anonym (TS) skrev 2015-04-29 17:16:29 följande:

Jag brukar inte gå in på den sidan eller nån annan för den delen. Vad spelar det för roll egentligen? Otrogen är inget arabiskt ord. Så någon svensk har översatt nåt eller några ord från koranen till ordet otrogen. Att flera saker i koranen översätts till otrogen på svenska är inte ok nej. Och jag visade på verserna som påstods innehålla ordet otrogen och det gör dom inte varken på arabiska eller i den accepterade svenska tolkningen. Vad i koranen är motsvarighet till otrogen? Den finns inte och hela ordet är fel vem det än är som använder det.

Nej, otrogen är inget arabiskt ord utan ett svenskt. Det har du alldeles rätt i.

God dag yxskaft.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!) skrev 2015-04-29 11:37:42 följande:

Ytterligare en av anledningen att hata islam, om en man tittar på en kvinna "fel" så är det aaaalltid hennes fel.

Hon får inte böja sig, tänk om nån man tittar!

Hon måste ha slöja, tänk om nån ser hennes hår!

Hon måste täcka hela kroppen, för tänk om en man ser hennes handleder och känner lustar!

Jag måste gå och kräkas lite nu...

Ja jag skrev det som svar på ditt inlägg här #180. Eller menade du inte en kvinnlig imam här nät du skriver att kvinnor inte får böja sig, tänk om nån man tittar?
    Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!) skrev 2015-04-29 19:13:24 följande:

Ja, innan han skrev koranen.Inlägg #184 skrevs av dig: " Nu talar vi om en imam här. Går man till Guds hus för att be eller för att spana in imamens bakdel"

och hur var det nu med tänka själv... totalt omöjligt? Koranen tänker åt dig?Jag vill inte veta vad koranen säger. Jag vill veta vad DU säger. Men så fort man frågar får man bara svaret "Läs koranen" från dig. Vilka av dina personliga åsikter skiljer sig från koranen?

Blir du aldrig attraherad av män? och jag menar inte när de böjer sig fram, utan när du ser dem. Ser tex ögon, hår, mage, armar, ben etc. Du ser aldrig en man och tänker att han är snygg, vacker, ser bra ut?

Ok du har problem med att skilja mellan en religiös diskussion och en personlig åsikt. Du frågade aldrig mig vad jag anser och ändå gav jag min personliga åsikt här med förklaring till varför jag anser att man kan kringgå imamförbudet och anställa kvinnliga församlingsledare. Att jag inte har haft en personlig åsikt i frågan har du fått om bakfoten för jag kunde enbart ha svarat dig att nej kvinnor får inte bli imamer enligt de religiösa ledarna.

Vad jag blir eller inte blir attraherad av är inte relevant här. Jag är gift och har flera barn och jag har bett i moskén otaliga gånger och NEJ jag blir inte attraherad av en man som är framåtböjd i bön. Och nej jag blir inte attraherad av att se en arm ben eller mage heller. Vilken dragningskraft en man eller en kvinna har beror på betraktaren och är en helt annan tråd. Men nej det är inte samma sak.
  • Anonym (TS)

Ja, innan han skrev koranen.

Ja men då tror du på Gud ju. Ksn fan läsa OCH skriva? Intressant
  • Anonym (TS)
    Anonym (Hoppipannkakan) skrev 2015-04-29 19:41:06 följande:

Nej, otrogen är inget arabiskt ord utan ett svenskt. Det har du alldeles rätt i.

God dag yxskaft.

Jo men för vilket ord i koranen yxskaft? Vilket ord undrar jag eller står det inte på hatsidan du klippte och klistrade in från?
  • Anonym (dumheter)
    Anonym (TS) skrev 2015-04-29 19:03:22 följande:

Ok halalslakt är hur man ska slakta ett djur och syftar till att man ska säga Guds namn och vända djuret till mecka. Alla djur har alltid slaktats utan bedövning i tusentals år. Men alla djur har inte fötts upp och plågats hela sina liv i en köttindustri i tusentals år. Kämpa för djurens rätt då om du är så emot djurplågeri. Frigående välmående djur ska väl vara en självklarhet eller? Jag menar innan man pekar ut andra länder i världen som slaktar utan bedövning så kan man väl kolla inom sitt lands gränser. För du skriver ju bara om slaktmetoden här men blundar för djurplågeriet i väst som inte ens är muslimer. Visst ska man kunna diskutera bedövning inom halalslakt i muslimska länder absolut. Jag har sett nån sån diskussion men är inte så insatt i ämnet tyvärr

Den här tråden handlar om islam och då är det halal som diskuteras. Annat djurplågeri får diskuteras i en annan tråd.

Eftersom du fortsätter i samma spår,så återigen är det inget försvar för halal, att det finns andra plågsamma metoder. Vad är det som är så svårt att förstå med det?

TVÅ FEL GÖR INTE ETT RÄTT!!!

Att metoden är gammal är också totalt irrelevant. Det är fortfarande djurplågeri du vill försvara.
  • Anonym (Hoppipannkakan)
    Anonym (TS) skrev 2015-04-29 19:58:38 följande:

Jo men för vilket ord i koranen yxskaft? Vilket ord undrar jag eller står det inte på hatsidan du klippte och klistrade in från?

Hatsidan jag klippte och klistrade ifrån?

Ni gör det sannerligen inte det lätt för oss kafirer. En muslimsk infosida är plötsligt en hatsida eftersom du inte kan erkänna att du har fel. Spännande! Ska du inte dra till med rasist snart också?
  • Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!)
    Anonym (TS) skrev 2015-04-29 19:52:13 följande:
    Ja jag skrev det som svar på ditt inlägg här #180. Eller menade du inte en kvinnlig imam här nät du skriver att kvinnor inte får böja sig, tänk om nån man tittar?
    Ja, och då skrev du om att titta på bakdelar. Det var alltså du som tog upp det, att kvinnan "för hennes skull" inte ska leda bön för tänk ve och fasa om en man glömmer bort sin bön och tittar på henne istället!

Ja, innan han skrev koranen.Inlägg #184 skrevs av dig: " Nu talar vi om en imam här. Går man till Guds hus för att be eller för att spana in imamens bakdel"

och hur var det nu med tänka själv... totalt omöjligt? Koranen tänker åt dig?Jag vill inte veta vad koranen säger. Jag vill veta vad DU säger. Men så fort man frågar får man bara svaret "Läs koranen" från dig. Vilka av dina personliga åsikter skiljer sig från koranen?

Ok du har problem med att skilja mellan en religiös diskussion och en personlig åsikt. Du frågade aldrig mig vad jag anser och ändå gav jag min personliga åsikt här med förklaring till varför jag anser att man kan kringgå imamförbudet och anställa kvinnliga församlingsledare. Att jag inte har haft en personlig åsikt i frågan har du fått om bakfoten för jag kunde enbart ha svarat dig att nej kvinnor får inte bli imamer enligt de religiösa ledarna.

Nej, det har jag inte alls problem med. Men du har svarat ungefär 100 gånger i den här tråden att "läs koranen" på ungefär alla frågor någon ställt dig.

Du tycker att kvinnor kan få bli imamer, men du tycker fortfarande inte att de ska få leda bön för att män då kan stirra på deras bakdelar. Det har du själv sagt.
    Vad jag blir eller inte blir attraherad av är inte relevant här. Jag är gift och har flera barn och jag har bett i moskén otaliga gånger och NEJ jag blir inte attraherad av en man som är framåtböjd i bön. Och nej jag blir inte attraherad av att se en arm ben eller mage heller. Vilken dragningskraft en man eller en kvinna har beror på betraktaren och är en helt annan tråd. Men nej det är inte samma sak.

Klart det är relevant! Du skriver ju att män kollar på kvinnor mer än kvinnor kollar på män!
    Men nu plötsligt beror det på betraktaren och inte alls på kön...?

Om du inte blir attraherad av en man framåtböjd i bön, varför tror du att alla män blir attraherade av en kvinna framåtböjd i bön?
    Anonym (TS) skrev 2015-04-29 19:55:25 följande:
    Ja men då tror du på Gud ju. Ksn fan läsa OCH skriva? Intressant
    Är fan gud? Intressant.

Svar på tråden sluta hata Islam!