• Anonym (HON)

SLUTA SÄG HEN!

Gud vad alla skriver HEN hela tiden! Sluta vara politiskt korrekta och skrev HAN, HON  eller h*n.

Hen är en HÖNA. Hen = könslös skuggfigur från Sverige.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-07 11:59
    Vill tillägga att "hen" är ett passande ord inom tex brottsmål, myndigheter, hbtq (om dom själva vill det) och liknande men "henna" grannar, personen bakom kassan på ICA, vikarien, läraren, handledaren osv. Varför sträva efter att göra folk könslösa?
    "Jag mötte grannen på innegården idag, hen frågade hur du mådde" - det gillar jag inte. Varför censurera en person på det sättet?

Detta är vad jag tycker personligen och det är inget seriöst hat mot ordet, okej? Men alla får ju såklart tycka vad DOM vill men JAG gillar inte hen i onödan iaf och hoppas det bara används där det gör riktig nytta som de exempel jag gav i början.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-07 12:00
    En sak till: Att hen är en höna är med lite humor, ok? Det är inget man måste ifrågasätta på blodigt allvar utan jag syftar på att ordet låter larvigt överlag. Så lämna gärna hönan i ladan och gå vidare på den punkten, tack!
  • Svar på tråden SLUTA SÄG HEN!
  • Anonym (Konsekvens..)
    Solidaritet skrev 2015-05-07 15:41:23 följande:
    DET talar för sig själv Drömmer
    För att göra ett förtydligande: Om båten läcker så är det inte prioriterat att laga masten...

• Solidaritet
    Anonym (Konsekvens..) skrev 2015-05-07 15:58:49 följande:
    För att göra ett förtydligande: Om båten läcker så är det inte prioriterat att laga masten...
    Jag förstår att det är så du ser på saken. 
  • Solidaritet
    Anonym (Konsekvens..) skrev 2015-05-07 15:58:49 följande:
    Jag förstår att det är så du ser på saken. 
  • Anonym (Baloo)
    Regndamen skrev 2015-05-07 15:29:19 följande:
    Fast det gör det inte.
    Jodå, det funkar alldeles utmärkt!
  • Anonym (HON)
    Anonym (Konsekvens..) skrev 2015-05-07 15:25:49 följande:
    Ok, så du vill inte att samhället tar itu med de viktiga sakerna? Som t.ex. den alarmerande bostadsbristen, den ständigt stigande arbetslösheten, det stora utanförskapet och den ökande kriminaliteten och otryggheten? Istället vill du i din rosa kammare syssla med "förfiningar" titta över vilka ord som inte borde användas och vilka ord som borde bytas ut, eller om färgat skithuspapper är rasistiskt eller om Napoleonbakelse är "kränkande" mot alla de som dog i hans strider?

Ja,du väljer ju själv naturligtvis.

Håller helt med dig.

Jag vill leva i ett land som inte blundar för dom riktiga problemen som finns i samhället. Kan ge mig fan på att dom som mest använder hen-ordet tillhör den övre akademiska skalan generellt sett. Dvs dom som inte bor i förorten utan lever med hög standard o gillar att vara korrekta
  • Anonym (P Nice)
    Anonym (Konsekvens..) skrev 2015-05-07 15:25:49 följande:

Ok, så du vill inte att samhället tar itu med de viktiga sakerna? Som t.ex. den alarmerande bostadsbristen, den ständigt stigande arbetslösheten, det stora utanförskapet och den ökande kriminaliteten och otryggheten? Istället vill du i din rosa kammare syssla med "förfiningar" titta över vilka ord som inte borde användas och vilka ord som borde bytas ut, eller om färgat skithuspapper är rasistiskt eller om Napoleonbakelse är "kränkande" mot alla de som dog i hans strider?

Ja,du väljer ju själv naturligtvis.

Jag bemötte ditt inlägg om att Sverige skulle vara i behov av ett krig för att, som du sa, minska dess överflödiga fritid. Själv vill jag hellre leva i ett land i fred, med frihet att reflektera även över de frågor som det inte finns möjlighet att hitta lösningar på vid undantagstillstånd. Dvs. jag sysslar hellre med "en massa genustrams" än jag ser mina nära och kära lemlästas av en bomb. Till exempel.
  • Regndamen
    Anonym (Baloo) skrev 2015-05-07 16:48:42 följande:

Jodå, det funkar alldeles utmärkt!

Du hör inte hur fel det låter?
  • Anonym (Konsekvens..)
    Anonym (HON) skrev 2015-05-07 17:14:02 följande:
    Håller helt med dig.

Jag vill leva i ett land som inte blundar för dom riktiga problemen som finns i samhället. Kan ge mig fan på att dom som mest använder hen-ordet tillhör den övre akademiska skalan generellt sett. Dvs dom som inte bor i förorten utan lever med hög standard o gillar att vara korrekta
    Behöver varken vara akademiker eller välbeställda, genustramset har blivit trendigt och därför får det genomslag även hos den lägre samhällsklassen, inte minst hos WT:s och andra obildade som tror att eftersom extremfeministerna säger att det är rätt att små pojkar bär klänning och rosa kläder så kan de tvinga på sin son dessa mot hans vilja (eller förlåt, hens) Flört
  • Anonym (Konsekvens..)
    Anonym (P Nice) skrev 2015-05-07 18:06:47 följande:
    Jag bemötte ditt inlägg om att Sverige skulle vara i behov av ett krig för att, som du sa, minska dess överflödiga fritid. Själv vill jag hellre leva i ett land i fred, med frihet att reflektera även över de frågor som det inte finns möjlighet att hitta lösningar på vid undantagstillstånd. Dvs. jag sysslar hellre med "en massa genustrams" än jag ser mina nära och kära lemlästas av en bomb. Till exempel.
    Självklart vill du inte se dina nära och kära lemlästas eller bombas,just därför bör vi vara på vår vakt mot de yttre hoten (som i nuläget t.ex. Ryssland som rustar upp för fullt och planerar krig mot oss enligt uppgifter från experter och officerare inom försvaret), så vi inte står där med byxorna nere när vi blir anfallna samtidigt som vi försöker tvinga sonen att bära klänning eller inför förbud mot att äta chokladglassar pga "rasism". Förstår du inte mitt resonemang nu så är du bra dum (eller gör dig dummare än vad du är) och då..

• Anonym (HON)
    Anonym (Konsekvens..) skrev 2015-05-07 18:56:37 följande:

Självklart vill du inte se dina nära och kära lemlästas eller bombas,just därför bör vi vara på vår vakt mot de yttre hoten (som i nuläget t.ex. Ryssland som rustar upp för fullt och planerar krig mot oss enligt uppgifter från experter och officerare inom försvaret), så vi inte står där med byxorna nere när vi blir anfallna samtidigt som vi försöker tvinga sonen att bära klänning eller inför förbud mot att äta chokladglassar pga "rasism". Förstår du inte mitt resonemang nu så är du bra dum (eller gör dig dummare än vad du är) och då..

Du låter klok. Håller med även här o tänker på hoten som är bra mkt viktigare än hen.
Svar på tråden SLUTA SÄG HEN!