• Anonym (HON)

SLUTA SÄG HEN!

Gud vad alla skriver HEN hela tiden! Sluta vara politiskt korrekta och skrev HAN, HON  eller h*n.

Hen är en HÖNA. Hen = könslös skuggfigur från Sverige.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-07 11:59
    Vill tillägga att "hen" är ett passande ord inom tex brottsmål, myndigheter, hbtq (om dom själva vill det) och liknande men "henna" grannar, personen bakom kassan på ICA, vikarien, läraren, handledaren osv. Varför sträva efter att göra folk könslösa?
    "Jag mötte grannen på innegården idag, hen frågade hur du mådde" - det gillar jag inte. Varför censurera en person på det sättet?

Detta är vad jag tycker personligen och det är inget seriöst hat mot ordet, okej? Men alla får ju såklart tycka vad DOM vill men JAG gillar inte hen i onödan iaf och hoppas det bara används där det gör riktig nytta som de exempel jag gav i början.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-07 12:00
    En sak till: Att hen är en höna är med lite humor, ok? Det är inget man måste ifrågasätta på blodigt allvar utan jag syftar på att ordet låter larvigt överlag. Så lämna gärna hönan i ladan och gå vidare på den punkten, tack!
  • Svar på tråden SLUTA SÄG HEN!
  • Anonym (LOL)
    .
    Anonym (HON) skrev 2015-05-07 21:46:04 följande:
    Du låter klok. Håller med även här o tänker på hoten som är bra mkt viktigare än hen.

Fast då finns det mkt vi inte behöver bry oss om.
    Anonym (Konsekvens..) skrev 2015-05-07 18:56:37 följande:
    Självklart vill du inte se dina nära och kära lemlästas eller bombas,just därför bör vi vara på vår vakt mot de yttre hoten (som i nuläget t.ex. Ryssland som rustar upp för fullt och planerar krig mot oss enligt uppgifter från experter och officerare inom försvaret), så vi inte står där med byxorna nere när vi blir anfallna samtidigt som vi försöker tvinga sonen att bära klänning eller inför förbud mot att äta chokladglassar pga "rasism". Förstår du inte mitt resonemang nu så är du bra dum (eller gör dig dummare än vad du är) och då..
    Koncentrera du dig på att förbereda dig inför ryssens ankomst, så kan vi andra fortsätta leva som vanligt.

• Anonym (Baloo)
    Regndamen skrev 2015-05-07 18:23:36 följande:
    Du hör inte hur fel det låter?
    Tja, en del tycker ju att hen låter fel. Det är ett lika bra argument som ditt argument.
  • Anonym (Lugna dig)
    Anonym (LOL) skrev 2015-05-07 22:08:37 följande:
    Anonym (HON) skrev 2015-05-07 21:46:04 följande:
    Du låter klok. Håller med även här o tänker på hoten som är bra mkt viktigare än hen.

Fast då finns det mkt vi inte behöver bry oss om.Koncentrera du dig på att förbereda dig inför ryssens ankomst, så kan vi andra fortsätta leva som vanligt.
    Instämmer!

Det vore ju synnerligen olyckligt om våra tappra gossar blivit så upphetsade av "hen-användningen" att de fullständigt tappar fokus och är helt stridsodugliga när ryssen kommer och skrämmer med sitt fasansfulla stridsrop "urra".

Kanske man kan tänka sig ytterligare ett användningsområde för "hen" i stället , på så vis att man försöker ignorera "henandet" i fredstid, men när ryssen kommer med sitt urra då svarar vi med hen och blir som bärsärkar av raseri - varpå ryssen flyr tillbaka över Östersjön.

Hen, hen, hen ska nog kunna besegra urra!
  • En struts

Och snacka om att slåss mot väderkvarnar. Till och med jag säger hen. Till och med nyhetsuppläsaren. Till och med kurslitteraturen på universitetet. Hen är ett praktiskt ord, men visst kan det bära emot mig att säga det ibland.
    Men trösten är väl, att när alla säger det, blir uttrycket avväpnande, och inte tillhörande endast hbtq-rörelsen.

• En struts
    Anonym (HON) skrev 2015-05-03 18:24:26 följande:
    Ja, jag retar mig på folk som använder det i vardagen. Hade gärna sett att det användes enbart i specifika syften. Tycker du själv det är ett bra ord om man ska berätta att någons barn åt köttbullar till middag? "hen åt köttbullar hos oss..." why?
    Det är fan att överdriva. Håller med ts.
  • En struts
    Anonym (My) skrev 2015-05-07 14:22:31 följande:

"Hen" kan vara ett användart uttryck när könet är oklart, men i vissa fall har det faktiskt gått för långt.

Det finns förskolor där personalen använder "hen" istället för "han" och "hon" och man inte använder orden "pojke" och "flicka". Man förbjuder visserligen inte barnen att använda dessa ord, men man uppmuntrar dem till att säg namnet, "kompis" eller "hen" istället. Dvs. även när man vet könet. Med motiveringen att "inget barn ska placeras i ett fack på grund av sitt kön" och man bedriver en "könsneutral verksamhet". Det finns även föräldrar som inte anger sitt barns kön till någon utan refererar till barnet som "hen". Läste en artikel om ett par som uppfostrar sina barn könsneutralt och inte ens berättat för släkt och vänner vilket kön barnen har. Då har det gått för långt

Ryser lite. (som i Solsidan: "En sockerbagare, hen bakar kakor... )
  • Anonym (HON)
    En struts skrev 2015-05-08 10:13:44 följande:

Ryser lite. (som i Solsidan: "En sockerbagare, hen bakar kakor... )

Så ser nog framtiden ut, usch!!!
  • En struts
    Anonym (HON) skrev 2015-05-08 10:28:13 följande:
    Så ser nog framtiden ut, usch!!!
    Då går jag med i din motståndsrörelse trots allt.
  • Anonym (HON)
    En struts skrev 2015-05-08 10:32:54 följande:
    Då går jag med i din motståndsrörelse trots allt.
    Man gör som man vill.
  • Anonym (P Nice)
    Anonym (HON) skrev 2015-05-08 15:45:32 följande:

Man gör som man vill.

Eller ska vi säga att hen gör som hen vill?
Svar på tråden SLUTA SÄG HEN!