• Anonym (vad skulle ni ha gjort)

Livejasmin webbsida, är han otrogen tycker ni?

Hej.

Jag vet om att min pojkvän porrsurfar ibland och det har han öppet erkänt. Nu är det bara det att han på senaste tiden varit inne på Livejasmin.com och NEJ det är inte pop-upsidan utan den riktiga webbsidan. 

Anledningen till att jag fick veta detta var att han hade öppet livejasminsidan när jag kom hem tidigare från jobbet, men ursäktade det hela med att han varit inne på en vanlig sida, typ Swefilmer och att det var pop-upreklam. 

Enligt historiken var han inne på denna sida 4ggr samma dag och JA jag har varit inne i hans dator eftersom jag såg att det inte var pop-up och jag ville dubbelkolla så att mina misstankar stämmer. 

Detta är första gången jag gått in i min pojkväns dator, så att ni inte tror att jag är en stalker.

Han har tydligen registrerat konto eftersom en av länkarna gick till log-in. 
    Känns olustigt att veta att han nu börjat med livecam och att han gör det trots att vi har ett kanonbra sexliv (inte bara jag som anser detta). Jag har aldrig sagt att jag inte har lust, inte han heller och vi är båda två spontana.

Jag tycker att han korsat gränsen för otrohet. Om han har livecam och sitter och snackar med en naken brud som han samtidigt onanerar framför, ja då känner jag mig äcklad.
    Skulle helst inte vilja berätta att jag snokat, utan se om det bara är en engångsföreteelse för att vi var lite sura på varandra den dagen och att han gjorde det som hämnd(ingen ursäkt dock).

Har någon av er varit med om detta? Hur hanterade ni situationen?

• Svar på tråden Livejasmin webbsida, är han otrogen tycker ni?
    Anonym (-) skrev 2015-05-04 13:52:57 följande:

Jag har lite samma problem.. såg att min man varit inne på livechatten på xhamster ..i historiken står exakt vilka rum han har varit inne i och det är en hel del... vet inte om han pratar med folk (och spenderar pengar) men det känns så olustigt när det är riktiga människor bakom skärmen som han kan kommunicera med=(

Jag har inte vågat prata med honom för dom flesta ser det kanske som samma sak som vanlig porr?

Han har varit otrogen innan så det är väl därför jag nojjar...

Då vet du hur jag tänker. Att se på porr är något heeelt annat än att sexchatta med tjejer live. Det är för mig detsamma som att vara otrogen. Vill inte ens tänka tanken på hur han pratar med dom. Kom ihåg att för ett par månader sedan så la en tjej till honom på Skype. Frågade vem hon var och då sa han att det var en tjej som letade kunder och hon hade skickat en länk till hennes rum. Han sa att hon tjatat massor och jag ifrågasatte varför han inte blickar henne. Hans svar var att han inte gör så, vem som helst får bli hans vän på Skype, sedan behöver ju han inte skriva till henne sa han. Jag blev jättearg men han ignorerade mig. Nu tänker jag att han kanske visst gått in på hennes rum på webben :/. Hade tänkt låtsas "glömma" stänga ett fönster för sexchatt med män, för att se reaktionen. Tyvärr så har jag inte kunnat konfrontera honom än, då jag haft andra bekymmer som tagit upp min tid.

Jaha. Satt bredvid honom ikväll o när han öppnade ny flik på datorn så kom live jasmin upp som ofta besökta sidor. Han skyllde på att pop up blir reggat som ofta besökta sidor. Bullshit!!!!

• mzhyde

Hur har det gått för dig?
    Tog du diskussionen?
    Att vilja ha en eskort vid sidan av kan man verkligen kalla det för en gräns..

mzhyde skrev 2015-05-05 19:18:36 följande:

Hur har det gått för dig?

Tog du diskussionen?

Att vilja ha en eskort vid sidan av kan man verkligen kalla det för en gräns..

Det går inte att föra en diskussion med karln. Han vägrade lyssna och sa att jag är paranoid. Sa att jag ville att han skulle gå in på datorn och klicka på livejasmin-ikonen under ofta besökta sidor. Sa att om det ledde till pop-upsidan så skulle jag inte säga något, men han ville inte. Det talar för sig själv. Jag såg nämligen att reklamsidan hade typ creatives-livejasmin.com som webbadress, medan den andra heter new.livejasmin.com. Jag tänker inte ha ett förhållande där jag ska acceptera att han stönar och runkar loss tillsammans med tjejer på en livecamsida. Han var dessutom hemma hela förmiddagen från jobbet idag igen och hade mage att föreslå att vi skulle gå lös på varandra ikväll. Det vänder sig i magen. Jag sa att jag behövde egentid för jag inte kan lita på honom. Han tjurade ihop totalt.
  • mzhyde

Okej men du ställer inget ultimatum att sanningen fram eller så går ni skilda vägar?

Förstår att själva lögnen och att lägga över skulden på dig gör dig rätt avtänd man känner sig rätt loten fast man har rätt till sin åsikt.

Är du mest avtänd på livegrejen eller att han söker något speciellt?

Eller tror du han satt hemma hela f middagen till detta innan dig? - som en upphetsning?

mzhyde skrev 2015-05-07 07:00:47 följande:

Okej men du ställer inget ultimatum att sanningen fram eller så går ni skilda vägar?

Förstår att själva lögnen och att lägga över skulden på dig gör dig rätt avtänd man känner sig rätt loten fast man har rätt till sin åsikt.

Är du mest avtänd på livegrejen eller att han söker något speciellt?

Eller tror du han satt hemma hela f middagen till detta innan dig? - som en upphetsning?

Livegrejen gör mig jätteupprörd. Att han kollar på porr är en sak, men att han pratar med tjejer och säkert föreslår vad han vill att dom gör framför honom, det äcklar mig. Porrsajter är mer, vad ska jag säga, harmlösa. Där är det han som kollar på filmer/klipp. På livesajterna är han ju delaktig och pratar med tjejerna han har kontakt med där. Jag oroar mig för att han tar steget mot otrohet. Han har ju googlat efter eskortservice i Östergötland, så det är väl inte så långt ifrån att han gör verklighet av fantasierna. Vill han ha engångsligg med lokala luder, ja då får han väl göra det, men han ska ju inte tro att jag stannar kvar. Jag har sagt till honom exakt vad jag tycker och tänker och jag har ifrågasatt varför han vill vara tillsammans med mig när han tydligen inte tycker att han får tillräckligt. Herregud, karln kan ju ha sex 24/7 med mig, 365 dagar om året. Var som helst, när som helst (inte under arbetstid då). Har aldrig varit ovillig till något, någon gång. Därför blir jag paff när man haft en underbar natt och så nästa dag så är han hemma från jobbet för att sexchatta live eller söka efter eskortflickor. Han blånekar fortfarande att han är inne på livejasmin varenda dag.
  • mzhyde

Då förstår jag precis ad som gör dig upprörd.

Tror du han på något viss missbrukar? Blir det bara " värre och värre" saker han föreslår.

Eller har han någon fetisch som han inte vågat tala om :/?

Ljugandet är det värsta, bråket blir också bara värre. Triat när ni inte har gemensam dator som du kan ta fram svart på vitt så han kan tala ur skägget!

Hoppas du får fram något vettigt ur honom. Att sitta hemma och runka ist för att arbeta låter inte sunt...

Kanske är dags attt se över alternativet, hitta någon ny..

• Anonym (-)
    Anonym (-) skrev 2015-05-04 13:52:57 följande:

Jag har lite samma problem.. såg att min man varit inne på livechatten på xhamster ..i historiken står exakt vilka rum han har varit inne i och det är en hel del... vet inte om han pratar med folk (och spenderar pengar) men det känns så olustigt när det är riktiga människor bakom skärmen som han kan kommunicera med=(
    Jag har inte vågat prata med honom för dom flesta ser det kanske som samma sak som vanlig porr?
    Han har varit otrogen innan så det är väl därför jag nojjar...

Jag såg att det hade kommit upp nya inlägg i den här tråden när jag satt bredvid man man så jag tog upp det med honom, vad jag tycker rent allmänt om det.
    Han blev lite ställd och tyckte att "oj.." och så berättade han självmant att han brukar vara inne på det (på xhamster),men att han inte kommunicerar med dom (det tyckte han skulle kännas lite creepy och perverst) Han gick även in och  visade mig hur det ser ut och så. Så nu, när jag sett det och fått det förklarat ur hans perspektiv så känns det ändå rätt harmlöst.. nu har ju min man visserligen inte sökt på eskortsidor eller skypat med folk (det höll han med om var way över alla gränser) 
    Skulle jag vara orolig för otrohet igen så känns det iaf inte som att det är just det här jag ska noja över iaf.
    Anonym (-) skrev 2015-05-09 14:30:22 följande:

Jag såg att det hade kommit upp nya inlägg i den här tråden när jag satt bredvid man man så jag tog upp det med honom, vad jag tycker rent allmänt om det.

Han blev lite ställd och tyckte att "oj.." och så berättade han självmant att han brukar vara inne på det (på xhamster),men att han inte kommunicerar med dom (det tyckte han skulle kännas lite creepy och perverst) Han gick även in och  visade mig hur det ser ut och så. Så nu, när jag sett det och fått det förklarat ur hans perspektiv så känns det ändå rätt harmlöst.. nu har ju min man visserligen inte sökt på eskortsidor eller skypat med folk (det höll han med om var way över alla gränser) 

Skulle jag vara orolig för otrohet igen så känns det iaf inte som att det är just det här jag ska noja över iaf.

Skönt att din man var så öppen. Önskar att min pojkvän reagerade likadant, men nej. Han slår ifrån direkt, tjurar ihop o kallar mig stalker som håller honom i järnkoppel. Märkbart att något är galet. Jag har förklarat vad jag tycker om hans beteende men han rycker på axlarna. Hade jag varit en tråkig flickvän som aldrig släppte till eller som aldrig ville testa nya saker, ja då hade jag förstått att han sökte andra tjejer, men det är ju tvärtom.
    mzhyde skrev 2015-05-09 07:28:35 följande:

Då förstår jag precis ad som gör dig upprörd.

Tror du han på något viss missbrukar? Blir det bara " värre och värre" saker han föreslår.

Eller har han någon fetisch som han inte vågat tala om :/?

Ljugandet är det värsta, bråket blir också bara värre. Triat när ni inte har gemensam dator som du kan ta fram svart på vitt så han kan tala ur skägget!

Hoppas du får fram något vettigt ur honom. Att sitta hemma och runka ist för att arbeta låter inte sunt...

Kanske är dags attt se över alternativet, hitta någon ny..

Ja, jag tror att han blir mer och mer "besatt" av livegrejen. Vi jobbar på samma arbetsplats och åker in tillsammans, men senaste veckorna så har han i sista minuten sagt "Jag kommer in senare, jag har problem med magen" eller "Åk in före du, jag vill inte stressa". Han har chefsposition så han kommer o går som han vill. Jag blir bekymrad över att det eskalerat senaste tiden.
  • Vardagspussel

Inte för att trampa för hårt på dina tår nu, men du är så säker på att du är riktigt bra i sängen, om han inte vågar erkänna att han kollar på livacam på nätet så kommer han aldrig erkänna att han saknar nått i sängen med dig. 

Tycker inte att det är otrohet, bara att det är en del av utveckligen av porren, där det är mer verkligt. Men gissar på att han kanske knappt vågar säga hej, utan bara tittar och drar i snabeln. 

Gör såhär, sätt dig i dina underkläder och knäpp på datan och säg åt honom att öppna upp sidan, så kan ni kolla samtidigt. Tror du också kommer att tycka att det är rätt sexigt med en kvinna på andra sidan av skärmen.

Men skulle inte klassa detta som otrohet, dessa tjejer är absolut inte ute efter din karl. Värre om du skulle ha hittat honom på VM.

Lycka till, men innan du kapar honom så får du lirka med honom för han skäms nog en del eftersom du får sån reaktion hela tiden. 

• mzhyde

Fast om man inte själv vill eller tänder på någon live grej så sätter man sig väl inte där själv och hoppas att diskussionen ska komma efteråt? eller väntar tills nästa grej han inte kan prata om kommer upp

Sluta dalta och börja snacka? Skäms han? haha nejdå..

Om det nu är så öppet och man har rätt att tända på vad när och vem man vill så kan man iaf stå för det och prata om det. Ska man behöva lirka och dalta med en vuxen karl ang porren och var man ska sätta gränser ihop m.m nu också?

Ska mam verkligen behöva dalta med allt, synd om honom kanske som smyger bakom ryggen och mår lite dållgt i.allt runkande ?

Nej..

Och är hon så kass i sängen och han vill ha eskort så får han väl pipa fram de små orden då, vad tror han blir bättre? Eller ska man själv dalta fram negativa saker.

Får jag fråga vad han tillför i ert förhållande ts?

Nej jag tycker du ts står på dig och samtalar, ska du dalta för att få ur honom en diskussion så vette katten hur det kommer se ut senare med andra allvarliga saker.

Ett fårhållande bygger på bra kommunikation, är det något som uppenbart stör en parter så pratar man? Inte daltar..

• Anonym (S)

Jag som man tycker att hela chatt-grejen är att gå över gränsen. Live-porr är väl som någon nämner det nya, mer interaktivt så att säga. Om man deltar i chattandet eller inte spelar nog ingen större roll, det hela blir väl mer intimt antar jag.

Tycker heller inte att man skall behöva behandla honom som han vore ett barn, han får stå för vad han gjort och bör kunna hålla en normal diskussion med dig, ni är trots allt ett par. Hur är han egentligen som chef om han inte ens kan samtala ordentligt med sin partner?! Men det har säkert att göra med någon skum fantasi/fetisch som hans skäms för. Vissa har ju svårt att låta en fantasi vara just det, en fantasi. 

Jag tycker du skall ställa krav och säga att det är antingen chatten eller dig han får välja mellan om du känner såhär starkt för det. Att både och inte finns för din del. Älskar han dig bör han ju kunna släppa det omedelbart.

Nu har jag har tyvärr inte så mycket erfarenhet i liknande situationer då damen hemma skulle bli tokig om jag kollade på porr. Hon blir ju nästan irriterad när det är naket i filmer/serier och kollar alltid bort när sådana scener kommer. Hon blev mer eller mindre förbannad av filmen 50 shades of grey. Yeey..

• Vardagspussel
    Anonym (S) skrev 2015-05-12 15:09:17 följande:

Jag som man tycker att hela chatt-grejen är att gå över gränsen. Live-porr är väl som någon nämner det nya, mer interaktivt så att säga. Om man deltar i chattandet eller inte spelar nog ingen större roll, det hela blir väl mer intimt antar jag.

Tycker heller inte att man skall behöva behandla honom som han vore ett barn, han får stå för vad han gjort och bör kunna hålla en normal diskussion med dig, ni är trots allt ett par. Hur är han egentligen som chef om han inte ens kan samtala ordentligt med sin partner?! Men det har säkert att göra med någon skum fantasi/fetisch som hans skäms för. Vissa har ju svårt att låta en fantasi vara just det, en fantasi. 

Jag tycker du skall ställa krav och säga att det är antingen chatten eller dig han får välja mellan om du känner såhär starkt för det. Att både och inte finns för din del. Älskar han dig bör han ju kunna släppa det omedelbart.

Nu har jag har tyvärr inte så mycket erfarenhet i liknande situationer då damen hemma skulle bli tokig om jag kollade på porr. Hon blir ju nästan irriterad när det är naket i filmer/serier och kollar alltid bort när sådana scener kommer. Hon blev mer eller mindre förbannad av filmen 50 shades of grey. Yeey..

Skönt att du utalar dig att han ska välja mellan henne eller en chatt, när du inte har klickat på någon porr sida själv. Och lever med någon som blir arg av en bio film. 

Du kan inte ha det lätt.

Alla lever vi olika men ifall hon skulle följa ditt råd att han ska välja mellan en chatt eller henne, så skulle jag fan valt chatten. För så torra som ni kan man inte vilja leva. 

Ni sätter säker datum och tid när ni ska älska med varandra. Och bara låta fantasier förbli fantasier...... 

Nä va lite öppen och känn dig inte så hotad av någon lättklädd öststats tjej som fejkar hela grejen så hårt att den nästan blir lite komiskt.
    Men visst håller jag med om att han får stå för det, då får han säga att han gillar att kolla på dem, sedan så får ni prata om det. Om det är ett jätte problem för dig så måste ni mötas någonstanns. 

För när det gäller sexulla saker så ska man inte stänga in det för mycket, behöver bara kolla lite på detta forum så hittar man oändligt med trådar där folk vill mer än sin partner och till slut vill lämna dem. Sex är vilktigt (kanske inte för alla här) att bara säga nej du får inte till en vuxen människa är också lite instressant, för om man ska leva som ett par varför ska den ena parten bara bestämma en sådan sak. Fast moralryttarna här har väl redan fastslagit att detta är helt klart en fulländad otrohet.

Jag vet vad en otrohet är, skulle göra så mycket för att det bara skulle ha stannat vid en skärm och inte IRL beröring, för där  har du otrohet.
  • mzhyde
    Vardagspussel skrev 2015-05-12 16:09:27 följande:

Skönt att du utalar dig att han ska välja mellan henne eller en chatt, när du inte har klickat på någon porr sida själv. Och lever med någon som blir arg av en bio film. 

Du kan inte ha det lätt.

Alla lever vi olika men ifall hon skulle följa ditt råd att han ska välja mellan en chatt eller henne, så skulle jag fan valt chatten. För så torra som ni kan man inte vilja leva. 

Ni sätter säker datum och tid när ni ska älska med varandra. Och bara låta fantasier förbli fantasier...... 

Nä va lite öppen och känn dig inte så hotad av någon lättklädd öststats tjej som fejkar hela grejen så hårt att den nästan blir lite komiskt.

Men visst håller jag med om att han får stå för det, då får han säga att han gillar att kolla på dem, sedan så får ni prata om det. Om det är ett jätte problem för dig så måste ni mötas någonstanns. 

För när det gäller sexulla saker så ska man inte stänga in det för mycket, behöver bara kolla lite på detta forum så hittar man oändligt med trådar där folk vill mer än sin partner och till slut vill lämna dem. Sex är vilktigt (kanske inte för alla här) att bara säga nej du får inte till en vuxen människa är också lite instressant, för om man ska leva som ett par varför ska den ena parten bara bestämma en sådan sak. Fast moralryttarna här har väl redan fastslagit att detta är helt klart en fulländad otrohet.

Jag vet vad en otrohet är, skulle göra så mycket för att det bara skulle ha stannat vid en skärm och inte IRL beröring, för där  har du otrohet.

om hennes gräns går där så går den där?

Man behöver inte vara moralkärring för det.

Och det jag menar mer är att man måste prata, varför ska hon dalta och göra tvärtemot det hon vill prata allvar om?

Sätter hon sig där i underkläder för att Behaga hans intressen så går hon ju emot sig själv?

Vem säger att de inte delar det efter en diskussion med svar och förklaringar? jag tycker hon är värd en disskussion med ett par svar.

Och so what? Man anser att en livegrej är för mkt än vanlig porr? Det väljer väl paret själva?

Men först behöver man disskutera. Kan ju också bero på vad man får ut av livegrejen? Alla gör det väl av olika orsaker?

Man kanske som partner också måste veta om man inte räcker till? eller kan förverkliga dessa drömmar?

Hur man än vrider på det måste man kunna disskutera så kan denna karl inte vara ärlig så är det väl knappast mkt att leva med. Ska han ljuga och hålla på så är bara det ett problem.

Då är liveporren det minsta problemet...

Varför ska de daltas med karlar? Och gör man inte det eller delar intresset så är man moralkärring? Jo, jag tackar jag:)

Sådan jävla moralkärring som testat på mer än de som klistrat sig fast vid datorn men irl gills inte kanske? ;)
  • Josse112
    Vardagspussel skrev 2015-05-12 16:09:27 följande:

Du kan inte ha det lätt.

Tror nog inte hennes pojkvän tycker att de lättklädda öststatstjejerna är särskilt komiska. Om vi ska vara ärliga, tror du hennes kille sitter och skrattar eller runkar åt de där brudarna? Knappast båda delarna.
  • Cl4udio

hur gick det till, TS? har du sparkat ut svinet?

Eftersom vi inte bor ihop än så är det nog tur att vi inte hann flytta ihop...eller ska jag kalla det otur. Hade vi bott under samma tak så kanske han inte betett sig som en som vill leka ungkarl i ett förhållande.
    Vi satt häromkvällen och jag försökte få ur honom varför han börjat med detta. Jag la också korten på borden ang eskorttjejer som han letat efter, men han fortsätter säga att det bara är slumpen, att det är reklamsidor. Hur hamnar man av en slump på både sexchatt/livecamsida och dessutom lokala eskorttjejer i samma stad man bor i, om det nu var en "slump"? Dessutom säger han att reklamsidorna dyker upp på swefilmer, det har jag inte varit med om en enda gång och jag har kollat filmer på den sidan i många år nu.
    Jag frågade om han kunde gå in på någon av de sidor där pop-upreklamen kommer fram (som han påstår), men han tyckte jag var löjlig. Han hade städat sååå fint i ofta besökta sidor, så där fanns det nu bara aftonbladet och expressen och netflix.
    Jag Frågade om han tyckte att vårt förhållande saknade något, om det var något han ville testa som han trodde jag skulle ha något emot, men han bara svarade lite kort att allt var så himla bra och att jag skulle sluta vara så paranoid.
    Jag sa att allt ju omöjligt kan vara bra om han söker tillfredställelse på annat håll och letar efter sällskapsdam i samma stad. Jag sa att det skrämmer mig eftersom det för mig är en hårfin gräns innan det går över i att han gör verklighet av det han letar efter. 
    Fortfarande kallar han mig paranoid. 
    Förklarade att det inte kommer fungera på det här sättet. "Erkänn rakt ut att du är inne på dessa sidor, säg till mig varför och vad du vill få ut av det, det är allt jag begär. Ärlighet är det viktigaste i ett förhållande och jag har alltid varit öppen med allt och så går du och stänger ute mig och går in i en bubbla av lögner som du sedan försöker dölja".
    Så sa jag till honom. 
    Trodde han skulle ge mig ett bra svar, men han vände sig om och låtsades att han var trött och ville sova, så jag gick hem. Hoppas det här fick honom att tänka efter, annars tycker jag synd om de tjejer som kommer efter mig, det kanske är därför hans tidigare förhållanden sprack, vad vet jag?
    Jag ger honom ett par dagar till...

Svar på tråden Livejasmin webbsida, är han otrogen tycker ni?