Vi som dricker.... CK-tråden part III
Josse: Jga har anmält mig men inte fått nåt..har du fått det?
Josse: Jga har anmält mig men inte fått nåt..har du fått det?
Man kan läsa medlemstidningen på nätet som pdf-fil..
Angående blinkande inbox så är det flera som skrivit om det (sök efter trådar) och som jag förstått så är det en bugg..
Nu har jag och sambon bytt konsulent. Vi ska dit för första ggn på tisdag. Det är närmare och de är billigare + att de har allt CK utbud (enligt dem iaf).
Här går det nedåt viktmässigt..jag har numera två magar istället för en..ser rätt lustigt ut..men snart så blir det väl en igen hoppas jag
. Ska det fortsätta såhär så lär jag klara 10kg på en månad vilket var vad jag hoppats på..men vi får se..det har ju inte gått en månad än och allt kan ju hända..
En mage _över_ midjan och mage _under_ midjan :
....Min midja är tillbaka!
Jag tycker bäst om mintchoklad och jordgubb.
Jag tycker om gräddkola och choklad.
Jag tycker vanilj är okej.
Jag tycker inte alls om kyckling och Cappuccino.
jag har inte (och tänker inte) smaka på Grönsak och Svamp.
Jag har också svårt att få i mig det jag ska dricka men jag försöker och vissa dagar går bättre och andra sämre. Jag märker dock direkt om jag dricker för dåligt för munnen blir alldeles torr och linserna skaver.
Ja-Da light håller på att försvinna då producenten lagt ner den. Du kan testa den om du vill men själv tycker jag den är väldigt sötslibbig. Fixade ett glas..
Du kan dricka Funlight om du vill..även cola light.
Jga dricker nog 1 liter med funlight/dag och ½-1 l med cola light beroende på hur sugen/hungrig jag är. Jag har dock kommit fram till att bästa sättet att hålla hungern borta och komma ihåg att dricka är att dricka 1-2 glas vatten i timmen.
Jag har kört ren kur i 3 veckor på söndag och tanken är väl att jag ska köra 20 veckor och sen får vi se. jag kommer ev. ta en paus på två veckor om/när jag ska iväg på intesivkur för körkort i maj.
Ville passa på att tipsa er allihopa (ni som inte har och ni som vill ha en extra) om att på Rusta har de stavmixer för 59:-
Erbjudandet gäller from idag.. www.rusta.se/product.asp
Ännu en fråga från sambon:
Hur är det med andra lightdrickor än cola light ex. Fanta Free?
Inatt drömde jag att jag och en kompis skulle gå till ett konditori och köpa nybakat bröd till frukost men väl där så köpte vi varsin tårta och åt på stående fot! Jag gick på CK i drömmen också och var väl medveten om att jag skulle ramla ur ketos men struntade i det och tänkte att jag då fick ta de dagar de tog för att komma tillbaka in i ketos.
När jag vaknade i morse så var jag het inställd på att jag inte var i ketos och lullade runt här i morse och funderade på om jag skulle väga mig för att se hur mkt jag gått upp när jag sen kom på att det är lördag, vilket innebär väga/matadag i morgon..och om det är söndag imorgon och lördag idag och jag är ensam hemma med pojkarna..så kan jag kmnappast varit ute och rännt i natt..och först då vaknade jag till riktigt och fattade att jag inte ätit tårta utan fortfarande är i ketos!
Imorgon har jag gått på ren kur i tre vekor utan ett enda fusk. Och jag tycker inte att det var jobbigt heller (bortsett från första dagen på mensen :-/) Jag har kommit på att det är som att sluta röka (2 år sen i tisdags
)..."det är bara tt ge f**n". Det är betydligt värre när man inte kan "ge f*n" utan måste äta (precis som det var svårare att hålla sig från cig när jag gick på nikotintuggummi). Men det är väl nåt de flesta känner igen antar jag. Vore det lätt att ändra om och äta nyttigt skulle man ju inte vara här och gå på CK.
Jaja..det ska bli gott med tårta igen när man får. Jag fyller år om drygt en vecka om det blir första ggn som jag inte får tårta då..men eftersom jag är en stor(!) flicka nu så kan jag nog klara mig bra utan. Äldste sonen fyller tonåring i juli och DÅ ska jag smaka tårta minsann
Såå..det var lite morgonsvammel från mig!