• Mella72

Vi som dricker.... CK-tråden part III

Varning!
    Vill du inte höra en massa klag och gnäll så bör du sluta läsa här..

Jag kanske är löjlig nu men..jag vägde mig i morse..och jag hade gått ner 1,4 kg den här veckan. Jag tycker det är lite. Jag kollade cm också men det hade inte hänt nät där knappt alls. Ska visserligen be min sambo mäta mig igen när han kommer hem imorgon eftersom det brukar vara han som mäter, men ändå. Ska jag bara gå ner 1,4 kg i veckan så kommer jag inte kunna gå ner 10 kg i månaden som jag hoppats på. Dessutom kan man lika gärna gå på VV som Ck då om resultat blir ug. detsamma. Nu tycker ju jag att det är lättare med ck och kommer fortsätta men iaf. En anledning till att vi valde Ck var ju att man kan gå ner så mkt så himla fort.
    Det blir ju inte bättre av det faktum att min sambo fuskvägde sig innan han åkte på jobb och vågen visade på minus 8 kg på 1½vecka! (Självklart är jag jätteglad för hans skull men nu är jag inne i en klagostund så låt mig gnälla )
    Ska jag räkna med nu att det är 1,4 kg/vecka som min viktminskning kommer ligga på eller kan det fortfarande gå upp och ner?

Hmm..jag önskar att jag kunde säga att det nu känns bättre när jag fått gnälla av mig lite..men det gör det inte

• Mella72

Nej, nu ska jag nog ta och hoppa in i duschen och sen ta med mig mina pojkar ut och gå en promenad. Solen skiner så fint idag
    Ses senare!

• Mella72

Peand- Att du skjuter på sopprona så där tror jag blir bra med tanke på träningen. Hoppas att det går bra idag !

• Mella72

Så..mina vänner..
    Nu har jag dammsugit, svabbat golv (hur mycket välling kan en ettåring spilla när han går runt med sin flaska??!!), tagit en låång varm dusch och efter det så har vi varit ute och gått. Eftersom Samuel ska gå själv så blir det ju knappast en motionsrunda men jag ser det som att jag rör lite på mig iallafall..eller..i och för sig... idag har han vänt om och sprungit åt fel ett antal ggr så lite motion har jag kanske fått ändå
    Angående vikten så hoppas jag att jag går ner mer nästa vecka men går jag ner bara 1,4 kg så får jag väl leva med det.

Peand- Jo, det känns rätt bra att få gnälla av sig till er för ni säger inte "Jamen, sluta med det då..du _måste_ ju inte CK:a. Men det måste jag ju..och ni vet ju att man måste det och hur det känns upp och ner..

Josse- Klart vi kämpar vidare!

Zzarah- Ja, det är orättvist. Först går vi upp i vikt för att föder deras barn och sen är det DE som går ner fortast? Det är inte rättvist..tur att man tycker om dem ändå.. (Nu är det ju inte bara gravkilon jag har iof men iaf )

Jaa...tänk så mkt en varm samt lite frisk luft och solsken kan göra för humöret!

• Mella72

Josse- För flera dagar sedan så undrade du om någon fått sämre hy sedan de började med CK. Jag skulle svara då men vissa dagar får jag knappt sitta alls för min lille boss :-S. Jo, min hy har varit som en fjortonårings sen jag började, finnig till max. Nu de senaste dagarna har det blivit bättre. Det är precis om du skrev att det verkar som att det är en massa "gifter" som ska ut.
    ..eller så är det för att man ska vara tacksam över sin åldrande hy när finnarna försvinner

Vet du hur mkt man tjänar som konsulent? Min sambo och jag satt och diskuterade det häromdagen så det vore intressant att veta. Eller om det är någon annan som vet?

Till nåt helt annat. Jag läste att om man bara höll sig till kakao och/eller kakao mint så kunde man bli hård i magen. Jag håller mig inte enbart till det men är det iaf. Tips på vad jag ska göra?? (Och _varför_ är inte min sambo det som enbart dricker kakao?)

Min sambo var på frukostmöte med chef i morse. Han hade redan bestämt sig för att äta då men att tänka på vad han åt (undvika kolhydrater/mest proteiner osv)..
    Han ringde mig förut efter mötet och beklagade sig över sin extremt högt kurrande mage och över att han suttit på toa hur länge som helst efteråt.. *skratta* "Vissa straffar Gud direkt"
    Nåja, han kommer hem i em och då fortsätter han med CK som vanligt igen. MEN..antagligen har han gått ner 14 kg sen förra vägningen i söndags (trots maten imorse)..allt för att retas med mig.

• Mella72

Peand- Jag sitter här uppe på kanten med goooda milkshakes och soppor och väntar på dig och ditt sällskap.

• Mella72

Josse- Måle= mäta, måling= mätning Egenmåling= "Egenmätning", mätning för personligt/eget(hemma)bruk

/Mella= norsk

Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III