• Mella72

Vi som dricker.... CK-tråden part III

Snusfia- Om de fortsätter att bjuda och ifrågasätter varför du inte ska ha så säger du bara Ja, jag vet inte om ni inte märkt det men jag har gått ner 25 kg sedan (datum) och jag hade tänkte att gå ner resten också. Eller om de är snorkiga så säger du: Ja, jag vet inte om ni inte märkt det men jag har gått ner 25 kg sedan (datum) och till skillnad till er har jag självdisciplin nog att gå ner de resterande kilo jag har kvar av min övervikt/min gravkilon.
    ..eller så äter du av allt utom kycklingen eftersom det är den som är värst
    Hoppas att du får en trevlig dag när du är där och att det inte blir så jobbigt som du föreställer dig att det ska bli.

Ni, som "fuskväger" er. När ni väger er i mitten av veckorna eller så..har ni gått ner då? Jag tycker det hela saktas av mer och mer...frågan är om jag kommer att ha gått ner nåt alls på söndag, möjligtvis något hekto :-S

• Mella72

Idasaida- Go girl go!!

Höstlövet- Vi är väl några som är beroende här tror jag. Jag tycker ändå att jag är ganska duktig för jag gör det iallafall inte _varje_ dag . Försöker att inte tänka för mycket på det utan att mest gå efter kläderna men även om man märker skillnad där så vill jag ju att det ska synas mkt på vägen för trots allt så ska jag ju gå ner i vikt. Skönt att höra att även din vikt går lite upp och ner och ingen stans alls när man väger ofta.

Min son (16 mån) vet exakt vad man gör på vågen nu. Varje gång jag tar fram den och har vägt mig så ska han göra samma sak. När jag cyklat på motionscykeln går han bort dit och ska lyftas upp på sadeln och sen tar han tag i styret och börjar flåsa högljutt!

• Mella72

På tal om tar hand om varandra..någon som sett till/hört ifrån Peand? Har inte sett henne här på ett par dagar?

• Mella72

Snusfia- Vad duktiga du var! Klart inte småsmulor på fingrarna räknas
    När nästa party kommer har det gått ännu en vecka oh då kanske det känns lättare (!) att gå dit. Det kan hända mycket på en vecka vad gäller suget och peppet...du får se fram emot veckan som kommer efter den istället.

• Mella72

Helenasthlm- Det är jätteolika, mellan 1,5 och 5 kg säger konsulenterna. Jag gick dock ner 5,3 Men man måste tänka på att en del av det är vatten som försvinner (ca 2kg)

• Mella72

Helenasthlm- Inte kontaktat dig, hur menar du? Du kan antingen beställa via internet eller gå dit direkt och handla. Ex www.viktklubben.nu (eftersom jag utgår från att ditt nick innebär att du bor i Sthlm)

• Mella72

Om du går dit och köper så får du all info du behöver samtidigt som du handlar.
    En veckoranson är 3 påsar /dag dvs 21 påsar om du kör på ren kur.

• Mella72

Josse- Jag tycker att du är så duktig som står emot så många frestelser! Om du står still på tisdag tycker jag nog att du ska äta lite för att se om du kan chocka igång förbränningen igen. Vet inte om det var det du menade eller om du menade "Då ger jag upp hela skiten och tänker äta igen hela tiden"(Det rimmade nästan ). Peand har ju berättat att hon gjorde så när det stod stilla för henne.
    Hur många veckor har du gått på tisdag? Är det sju? Oavsett så är du så duktig. Go girl go!

Ms Take- Välkommen hit

• Mella72

Höstlövet och Linda- Ni kanske är på väg att bli sjuka eller så är det inte riktigt "rena" gerjer ni fått tag på.. Era konsulenter kanske dealar dåliga saker. Det är ju lite konstig smak på de senaste paketen har jag och Höstlöver kommit fram till.. ;)

• Mella72

Höstlövet- sådär blir jag när jag är gravid. Skulle tro att det beror på blodtrycksfall.. Kolla upp blodtrycket när du är hos konsulenten nästa gång (om du kan göra det där)

Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III