Inlägg från: Fru Höstlöv |Visa alla inlägg
  • Fru Höstlöv

Vi som dricker.... CK-tråden part III

Över 7500 klick i tråden, det är imponerande tycker jag.

Jag ska vara med i light-klubben under helgen och festa på en dricka imorgon när det är en födelsedag igen. Som tur var är det någon inom släkten som fyller år och min svärmor har skvallrat för alla att jag går på CK, så jag behöver inte förklara varför jag inte äter.
    Hon är en liten pladdermajja, min svärmor. Om man vill hålla något hemligt ska man inte berätta det för henne, jag tror inte hon kan hjälpa att det slinker ut det ena och det andra.

Idag har varit en jobbig dag för mig. Jag har träningsvärk och är lite nere, då vill jag alltid stoppa något i munnen. Varför är det så. Jag har också ironiskt nog insett att jag har vant mig vid den nya kakaon. Det var ju dramaskrik en vecka sedan när dom hade bytt smak och jag tyckte inte alls om den nya. Men efter att ha druckit den en vecka så föredrar jag faktiskt den framför den gamla. Så jag är inte lika glad längre att jag fick ett paket av den gamla av min konsulent.

Idag är en jobbig dag. Det känns inte som om jag kommer kunna hålla ut mycket längre.
    Fastän jag för första gången kunde ha på mig mina gamla jeans idag, så känner jag mig inte peppad och motiverad. Jag sitter snarare och räknar ner dagarna än känner mig motiverad och "Jag skulle kunna gå hur länge som helst".
    Jag är inte mitt flamsiga jag idag. Ska sluta skriva innan hela tråden blir deppig.
    För ni är jätteduktiga.

e79
    Hoppas din huvudvärk har blivit lite snällare under dagen och sprungit iväg.

• Fru Höstlöv

Snusfia,
    det blir så lite roligt skrivet om vi är deppiga juh....
    Det här är ju mer eller mindre den enda tråd jag följer.
    Vad ska jag göra på FL om det inte flamsas i tråden?

• Fru Höstlöv

Snusfia,
    Jag ville inte jaga bort dej juh! Bättre att vara deppig ihop än ensam.

e79
    Jag mådde också risigt de första dagarna. Jag vet inte vad jag ska råda dej till, för jag antar att du dricker vatten och så. Du får försöka avgöra om det är kuren eller om det är något annat som får dej att må illa.
    I början var jag väldigt skakig av blodtrycksfall när sockret gick ur kroppen och väldigt orkeslös. Du får ta allt i halvfart ett tag tills kroppen hunnit vänja sig.

Något att pigga upp tråden med:

video.google.com/videoplay
    Jag tyckte det var kul iaf.
  • Fru Höstlöv

e79
    Du får tänka på att om du inte äter något nu så går du snart i ketos.
    Det kommer kännas jätteskönt snart när du inte känner dig hungrig och eländig längre.
    Fokusera på det och VARFÖR du ville börja med kuren. Snart är de jobbiga dagarna över.

Själv klämde jag lite i "kärlekshandtagen" när det var jobbigt de första dagarna och tittade på mig själv i spegeln och tänkte: Det är viljan över magen. Du är stark och det är bara att ignorera magens signaler om mat. Påsarna ger dig allt din kropp behöver.
    Mycket av det som var svårt, och fortfarande är svårt, är att bryta vanan att gå till kylskåpet. Jag hade en lightläsk som jag gick och smygdrickte i kylskåpet när det kändes riktigt tungt.
    Början är svår, men den måste man gå igenom. Försök härda ut och gnäll hur mycket du vill i tråden. Vi har varit där och tycker JÄTTEsynd om dej.

• Fru Höstlöv
    ymmmi skrev 2006-03-10 18:14:20 följande:
    e79 tänk att ifall du äter så slänger du bort pengarna.SÅ har jag tänkt.
    Riktigt kloka ord. Även det om vattnet. I början drack jag ett litet glas vatten varje heltimme. Det känns mycket bättre om man sprider ut vattnet över dagen.
  • Fru Höstlöv
    Så här kommer jag se ut i sommar om jag inte fortsätter på Cambridge.
  • Fru Höstlöv
    Midvinternattens köld är hård,
    stjärnorna gnistra och glimma.
    Alla sova i enslig gård
    djupt under midnattstimma.
    Månen vandrar sin tysta ban,
    snön lyser vit på fur och gran,
    snön lyser vit på taken.
    Endast Höstlövet är vaken.
    Sitter och läser i Cambridgetråd,
    vad kan någon kan tänkas skriva,
    tittar, efter nya råd, 
    försöker få min tid att fördriva,
    tittar mot köket, där bröd och saft,
    påminner mig om frosserier jag haft,
    grubblar, fast ej det lär båta,
    över en underlig gåta.

Varför går man på CK?
  • Fru Höstlöv

Jag är inflyttad, numera Västeråsare, så jag har inga vänner alls.
    Alla vänner flyttade när dom tog sin examen, det är bara jag kvar.
    Dumma sambo som håller mig kvar.

• Fru Höstlöv

Åh nej!

Nån har kommit på att jag inte har något liv förutom FL.

• Fru Höstlöv
    Din tur att komma på en dikt imorgon då, Mella.

God Natt, tråden.
Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III