Inlägg från: Fru Höstlöv |Visa alla inlägg
  • Fru Höstlöv

Vi som dricker.... CK-tråden part III

Aaaaah, vilken tur att jag inte köpt dom där stickorna. Då skulle jag varit beroende av dom OCH att ställa mig på vågen.
    Din beskrivning var inte vidare tilltalande och jag skrattade så högt åt "fortfarande med byxorna nere" att min sambo tittade misstänksamt på mig. Han tycker nog jag är lite knäpp snart med mitt FL'ande.

• Fru Höstlöv

I så fall har jag nog aldrig varit i ketosen, trots mina åtta veckor, för jag har aldrig blivit så där superpigg. Men det tror jag inte på själv, för enligt nån CK-sida nån citerade var det ju jättefå månniskor som INTE kom in i ketos på CK.

• Fru Höstlöv

Jo, fort fort önskar jag att jag gick ner också. Jag var ju helt lyrisk förra veckan då allt gick nästan dubbel så snabbt som vanligt...
    Jag hoppades att jag skulle gå ner 2-3kg i veckan innan jag började kuren. Jo, tjena.

Jag kommer bli kvar här till sist och öppna tråd nummer femton eller så.

• Fru Höstlöv

Hmm... mkt konstigt.

Nu ska jag sätta mig i soffan och krama min sambo lite.
    Ni är roliga och så, men det är inte er jag ska gifta mig med. Så bäst att jag kramar om dunderkillen lite så han inte ändrar sig. (Ibland är jag lite grinig av min rena kur, stackarn som får stå ut med mig då)

God Natt.

• Fru Höstlöv

God Morgon Tjejer.
    I morse tyckte min sambo att det var en bra idé om jag åkte och handlade själv idag, eftersom jag är ledig och vi inte hann till affären igår...
    Hmm ja. En stackars CK-flicka som villar omkring på ICA Maxi.
    Tänker osökt på Mellas beskrivning och jag kommer nog sitta liknande i ett hörn fast mitt mantra kommer vara: Så mycket mat... ska inte äta, ska inte äta.
    Om brallorna är nere eller inte återstår att se.

Linda1976,
    Alla är välkomna i tråden, fastän de har brytit kuren eller fuskat litegrann, det tror jag du vore den första att säga själv. Så ingen mer "den skyldige ätaren".
    Tänk hur långt du har kommit istället och hur nära du är din målvikt! Du är ju toppen juh!
    Sen okay, att du har åkt dit lite de senaste dagarna. Det är väl tråkigt, men inte hela världen.
    Känn dej inte skuldmedveten för att du har ätit, (blir lite matstörningsvarning där) mat behöver kroppen för att leva. Det är en lika vitalt behov som vatten och luft. Känn inte skam om du äter, utan njut istället av det goda om du behöver äta.
    Sen finns påsarna kvar idag och mixern ropar från köket. Men så bra resultat och så länge på ren kur tycker jag inte du ska vara för hård mot dig själv, för att du har "fuskat".
    Tråden dömer inte, inte vi heller. Vi tycker du är toppen.

• Fru Höstlöv

Snusfia,
    Vad duktig du var som stod emot suget. Det är svårt ibland. Men man känner sig rätt nöjd när det går. Min sambo får nästan hålla fast mig när jag blir sugen.

En liten parantes:
    Jag hörde en grej, men som vanligt så kommer jag inte ihåg från var. (Men det är inte jag som har kommit på dessa smarta ord:) Detta syftar dock på hetsätning och matstörningar än flickor som går på CK.

Att sluta äta är svårare än vara en nykter alkoholist. En person som har problem med sprit kan bara hålla sig ifrån alkohol och klara sig från att falla tillbaka. Det kan inte någon som har problem med mat. Det är som att säga till en alkoholist: -Du ska få dricka ETT glas om dagen, men sen ska du vara nykter och hålla dej ifrån dina alkoholproblem.
    Mat går ju inte att undvika eftersom alla behöver det för att överleva.

• Fru Höstlöv

IdaSaida,

För att vågen ska vara snäll mot mig så brukar jag klappa vågen och prata vänligt till den innan jag ställer mig på den.

• Fru Höstlöv

Pizan
    Jag har inget råd att ge dej. Jag har aldrig försökt gå på kombinerad.
    Om du inte köper från nätet kanske du kan prata med din konsulent om ditt trötthet och vad du borde äta om du ska gå på kombinerat.

• Fru Höstlöv

Pizan, klaga får man göra hur mycket som helst.

Flamsa oxå! .-D

• Fru Höstlöv
    e79,
    efter jag gått på kur i tre veckor gick jag till min doktor och kollade upp mig.
    Allt var superbra, kolesterol, blodvärde, vitaminer och allt! Det kändes bra, men jag gick inte för att jag var orolig eller att min konsulent uppmuntrade mig. Han gick själv 21veckor på kuren.

snusfia,
    är det Ya-da, du menar? Isf finns det här i Sverige också.
    Min konsulent sa senast att det var en ny smak på gång. Tydligen en tomatsoppa.

elma,
    Välkommen till tråden. Jag dricker bara kakao, så jag kan inte råda dej angående smaker.
    Jag antar att du inte ammar, eftersom du ska börja med CK och om du har en konsulent sen och inte beställer via internet brukar man alltid få byta påsar man inte gillar mot smaker som man gillar. Vad man gillar är väldigt individuellt.
Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III