Inlägg från: Fru Höstlöv |Visa alla inlägg
  • Fru Höstlöv

Vi som dricker.... CK-tråden part III

Jessica23,
    om du ska äta CK i några veckor tycker jag du ska investera i en stavmixer. Man kan få en för 199kronor och med tanke på att den används 3ggr/dag tycker jag inte det är bortkastade pengar.
    (Lätt att ta med sig också)

• Fru Höstlöv

Släpar med mig listan:

~~-~~~-~~~-~~~-~~~-~~~-~~
    VI SOM DRICKER CAMBRIDGE
    ~~-~~~-~~~-~~~-~~~-~~~-~~

***Clemenza:Start 2/1. **160 cm -- 78 kg/73 BMI 30,5 /28,5 (Resultat -5 kg, BMI - 2)

Höstlövet; Start 6/1. (Resultat -10,4 kg)

***Jossebell: start 23/1**174cm--94kg/85 BMI 31/28 (Resultat -9)

*Mella72: Start 6/2. (Resultat -7,7kg, BMI -3,1)

**Rödljus: 18/1-5/2 + 21/2- ** 175 cm -- Start: 81,2 kg BMI 26,5 Mål: 65 kg BMI 21,2

*****Snusfia: Start 7/1 ** 173 cm -- 121 / 111.5 BMI 40.3 / (Resultat -9.5 kg BMI - )

• Fru Höstlöv

När om en vecka (eller vad du vill) uppdaterar dina uppgifter, sätter du en * framför.

• Fru Höstlöv

Vad sent vissa av er dricker eran CK. Det avrådde min konsulent ifrån, likasom man inte ska äta sent på kvällen.
    När man blir sugen brukar jag tänka att det är då kroppen tar av fettet. Så det är ju en bra grej juh.

Zzarah
    Prova träna försiktigt först. Men vissa tränar väldigt duktig under kuren, sen är vissa som jag och flåsar uppför trappor helt plötsligt och får mjölksyra mycket snabbare än innan.

Om du har ont i huvudet så har du antagligen druckit för lite vatten. Men om du vet att du nyss faktiskt har druckit massor av vatten och ändå har ont i huvudet, kan det vara så att din kropp signalerar att det sköljts med för mycket vatten. Då kan du prova att hälla lite rent salt i handen och slicka på (som barn gör) då kan det gå över.

• Fru Höstlöv

ZZarah

Om du dricker rumstempererat vatten så blir du mindre kissnödig.
    Jag vet att det låter skitkonstigt, men min konsulent sa att om man dricker kallt eller varmt går det snabbare genom kroppen.

Sen är det ju en period att vänja sig vid allt vatten också, så som vanligt blir det ju inte förståss.

• Fru Höstlöv

Linda1976
    Jag skrev bara att min konsulent sa att man inte skulle äta så sent på kvällen, sen la du visst till väldigt mycket eget "mellan raderna" om kl.18 och förbränning mm.
    (Den tiden jag personligen syftade på som sent var föressten 21-22 då är det nästan läggdags för mig.)

Problemställningen som min konsulent hade är att det är viktigt att behålla sina mattider, (inte om att du skulle gå ner mindre.)
    Det tycker jag lät väldigt förnuftigt eftersom ingen skulle sitta här i tråden om vi i vanliga fall åt nyttig mat tre gånger per dag och hade sunda matvanor. Jag är glad min vana att äta/gå till kylskåpet på kvällen är borta. Ibland kan jag känna mig sugen, men med CK känner man ju aldrig nån hunger. Min nya vana som jag arbeter in, att äta frukost, lunch och middag kommer förhoppningsvis hålla i sig när jag börjar äta vanlig mat igen och kommer hjälpa mig att behålla min nya vikt.
    Om du tycker det låter outbildat så är det väl helt okay för mig.
    Om du inte tycker det, så beror det på att du läste in alldeles för mycket egen information i mitt korta inlägg på förra sidan.

• Fru Höstlöv

Jossebell,

Fattade jag rätt att du dricker du 1½liter lightläsk om dagen?

• Fru Höstlöv

Det var ingen anklagelse eller nåt. Grejen är bara att själv är jag så osäker vad man ska räkna som "måttliga mängder". Men om det dunkar för dej att dricka 1½l per veckoslut får nog jag inte i mig för mycket läsk heller.

Jag är som dej, det är mitt lyx, liksom.
    Snacka om att ens uppfattning av matlyx har förändrats.

• Fru Höstlöv

(dunkar - skulle vara _funkar_ )

• Fru Höstlöv

Kul att höra om din kompis. Tråkigt att hon blir klar innan dej bara.

9kg på en månad är ju superbra!
    CK lovar ju viktnedgång mellan 1.5-4kg i veckan och tyvärr snittar jag 1.5kg i veckan. Så du kan ju trösta dej med att jag kommer ta längre tid än dej iaf.

Jag har inte haft nån viktplatå än, hoppas den går över av sig själv och riktigt snart.

Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III