• Linda1976

Vi som dricker.... CK-tråden part III

Så var vi inne på ännu en upplaga av allas vår favvotråd

Här pratar vi mat, brist på mat , CK, motion och en massa annat, eftersom det finns mer i livet än att tänka på vikten. För info om CK:

www.viktklubben.nu
    www.cambridgekuren.se

VÄLKOMNA! Gamla som nya "drinkers"

/Linda

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-27 13:02:26:
    Vad kostar det? - Ca 440:-/v

Vad är bättre med CK än t ex Nutrilett? - Det är 100 ggr godare!

Hur mycket går man ner första veckan? - Beroende på utgångsläge! Mellan 3 och 7 kg, ju mer du ska gå ner, desto mer tappar du i början.

Vilka är godast? - Väldigt individuellt, men de flesta är överens om att kakaon, mintkakaon och banan är god och den numera försvunna gräddkolan minst god. Vissa av oss dricker enbart kakao.

Var köper man det? Antingen via konsulent (du hittar nr på länken till ck) eller via nätet (vi gillar viktklubben.nu, men det finns även andra siter)

Får man äta nåt under ren kur? - Nej, INGET! Inte morot, inte gurka -inget! Vissa konsulenter rekommenderar dock 100 gr protein/dag ifall viktnedgången avstannar, men inget att ta till i första hand.

Får man dricka annat än vatten? - Ja: te, kaffe, lightläsk (inte Fanta free- innehåller juice), Fun light och mineralvatten. Akta er för lös-teer, innehåller ofta frukt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 19:59:49:
    BÄST ATT LÄGGA TILL DETTA OCKSÅ!
    Vad är ketos?
    Ketoner bildas när kroppen förbränner fett.
    Studier har visat att kroppen tar hjälp av ketonerna i förbränningen. Detta sparar muskelcellerna vid en viktminskning. Ketonerna ger dig dessutom ökad känsla av pigghet och dämpar hungerkänslorna. Detta upplever du efter ca 3 dygn. Ketosfas uppnås vid intag av max 450-500 kcal och max 50 g kolhydrater.

• Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III
  • Husali

Jag räds ingen.*s* Förutom mitt fett.

Vad är ägg då? Trodde det var proteiner eller nåt?

Vet ni, jag hade MVG i näringslära.*s

• Fru Höstlöv

Jag tror Linda sa nån gång att det är massa fett eller liknande i äggulan, inge bra iaf.
    Som du hör har jag också koll.

• Husali

Litar på dig, jag.

Men nu var det struntsamma. Jag bestämde mig.

Antagligen för att du slog huvudet å spiken, höstlövet...*skäms lite*

Jag letade efter att någon skulle säga: men det är klart du ska äta, lisa.

Du hade rätt.*svider att erkänna*

Men tack!

• Peand

Höstlövet - Helt rätt

lisamaria - Bra!!!

• Fru Höstlöv

lisamaria
    Så fort Linda kommer in i tråden så kan nog hon förklara varför ägg inte är så bra att äta, fastän det är protein.

Jag tycker inte man ska skämmas för att man känner att man vill äta, helst när man läser om duktiga Peand som klarade 17veckor.
    Men du har ju bara en vecka kvar tills du börjar kombinerad kur, det klarar du av. Se till att hålla dej motiverad. Sätt upp lappar med nedräkning och ta bort en varje dag eller vad som helst som gör dej motiverad. Men du klarar det.

7 dagar, sen slipper du bara äta CK. Tänk vad skönt, sen blir det sex dagar... bara mindre och mindre. Om du inte fuskar nu så kan du kanske sluta med kombinerat tidigare också.
    Jag ska "fuska" nästa fredag, jag har nedräkning tills dess.
    Jag planerar redan nu vad vi ska äta för gott på våran jubileumsdag, det hjälper mig.
    Du får försöka hitta vad som kan hjälpa dej genom de här sju dagarna.

• Husali

Ni hjälper mig. Otroligt mycket.

Jag är väl typ gnälligast i tråden.*s*

SKa försöka få lilla Saga att sova nu.

Utan kyckling i min mage.*stolt*

Tack för allt stöd!

God natt.

• Fru Höstlöv

Peand, kommer till räddningen igen.
    Jag lyssnar på Lindas alla kloka näringsåd, men så fort hon nämner mat brukar jag försöka att inte läsa för mycket så jag dregglar över tangentbordet. Så jag var rätt osäker på äggen bara att dom var fy fy.

• Fru Höstlöv

lisamaria
    När du börjar på kombinerat tar jag tillbaka min plats som gnälligast i tråden.
    Så du kan behålla den tills dess om det hjälper dej att hålla ren kur ett tag till.
    Du är duktig! Sov gott

• Linda1976

I´m BACK!!! And I´m BAD!! And I´ll shoot to kill!!!!

// Linda - faktafanatiker och språkpolis.
  • Fru Höstlöv

Vi har ju precis kommit överens om att vi inte alls är rädda för dej!!
    *darrar lite men hoppas att Linda inte ser*

Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III