• Linda1976

Vi som dricker.... CK-tråden part III

Så var vi inne på ännu en upplaga av allas vår favvotråd

Här pratar vi mat, brist på mat , CK, motion och en massa annat, eftersom det finns mer i livet än att tänka på vikten. För info om CK:

www.viktklubben.nu
    www.cambridgekuren.se

VÄLKOMNA! Gamla som nya "drinkers"

/Linda

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-27 13:02:26:
    Vad kostar det? - Ca 440:-/v

Vad är bättre med CK än t ex Nutrilett? - Det är 100 ggr godare!

Hur mycket går man ner första veckan? - Beroende på utgångsläge! Mellan 3 och 7 kg, ju mer du ska gå ner, desto mer tappar du i början.

Vilka är godast? - Väldigt individuellt, men de flesta är överens om att kakaon, mintkakaon och banan är god och den numera försvunna gräddkolan minst god. Vissa av oss dricker enbart kakao.

Var köper man det? Antingen via konsulent (du hittar nr på länken till ck) eller via nätet (vi gillar viktklubben.nu, men det finns även andra siter)

Får man äta nåt under ren kur? - Nej, INGET! Inte morot, inte gurka -inget! Vissa konsulenter rekommenderar dock 100 gr protein/dag ifall viktnedgången avstannar, men inget att ta till i första hand.

Får man dricka annat än vatten? - Ja: te, kaffe, lightläsk (inte Fanta free- innehåller juice), Fun light och mineralvatten. Akta er för lös-teer, innehåller ofta frukt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 19:59:49:
    BÄST ATT LÄGGA TILL DETTA OCKSÅ!
    Vad är ketos?
    Ketoner bildas när kroppen förbränner fett.
    Studier har visat att kroppen tar hjälp av ketonerna i förbränningen. Detta sparar muskelcellerna vid en viktminskning. Ketonerna ger dig dessutom ökad känsla av pigghet och dämpar hungerkänslorna. Detta upplever du efter ca 3 dygn. Ketosfas uppnås vid intag av max 450-500 kcal och max 50 g kolhydrater.

• Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III
  • Husali

Det är sorbitol i visiblin-s. Det känns fel.

Men jag skiter i att ta det, håller med, det är vidrigt.

Men vad tusan ska jag göra, får ju inte göra nummer 2 ju.

• rödljus

Hittade det här!

Vi-Siblin finns i två varianter båda smakar sött. Vi-Siblin är sötad med vanligt socker medan Vi-siblin S är en sockerfri variant som är sötad med sorbitol. Både Vi-Siblin och Vi-Siblin S finns som granulat eller som granulat i dospåsar. Vi-Siblin och Vi-Siblin S är receptfria läkemedel, som kan förskrivas på recept. Finns att köpa på apotek.

Borde ju då såklart betyda att det är Vi-Siblin S du ska äta!

Det högsta är ej att aldrig falla utan att resa sig efter varje fall.
  • rödljus

Ja, du får välja själv, varmt vatten säger de ju att man ska dricka om man har problem med magen... Finns tydligen vissa teer som också ska hjälpa, vilka vet jag dock inte. Lycka till hur som helst, men var inte orolig för att använda vi-siblin s om du orkar svälja ner det!

• Linda1976

Hej!

Det snöar!! Stora vita flingor!! BUUU!!!

JAg som hade tänkt lång-gå med Alice i vagnen.. Jaja.... Jaghar iaf dammsugit, så lite har man rört på fläsket, haha!!

Droppen: Välkommen!!

Jossebell: Ok här kommer det i fetstil: JAG VÄGER NÅT SOM BÖRJAR PÅ EN 7:a!!!!!!! HOPPAR OCH SKUTTAR AV GLÄDJE!!! WIIIHAAAA!!!

Nu ska jag dricka dagens första CK och kolla på Lost som jag spelade in igår. Med tanke på att Alice vaknade 6,10 så är jag extra duktig idag, som inte ätit nåt. Jag t o m bakade bröd till Erik imorse! Måste vara ketosruset,  haha. KOnstigt att inte stickorna visar nåt. Nua har jag bara 5 kvar eller nåt. De hade inga hemma på apoteket igår.

// Linda - faktafanatiker och språkpolis.
  • rödljus

Ja, usch och fy, det snöar jättemycket! Vår skulle det ju va ju! Men men, får hoppas på att solen kommer fram till kvällen som vanligt Skrattande

Hallå!? Var är ni allihop! Jag som har så tråkigt idag... Hoppades på sällskap, kommer bara sitta här och dega och se på snön som faller, allt är städat och fixat och jag dööör av tristess. Kan ju inte sitt här och hålla monolog Räcka ut tungan

• Karisma

lisamaria: det här står på viktklubben.se

Vad gör jag vid förstoppning?
    Drick mer vatten. Rör på dig mer. Du kan använda loppfrön eller Vi-Siblin

En liten fråga om ngn vet. Får man köpa hur mga påsar man vill av konsulenten, eller måste man köpa en veckas förbrukning åt gången?????? Har glömt...

Kram K.

• Karisma

lisamaria: det här står på viktklubben.se

Vad gör jag vid förstoppning?
    Drick mer vatten. Rör på dig mer. Du kan använda loppfrön eller Vi-Siblin

En liten fråga om ngn vet. Får man köpa hur mga påsar man vill av konsulenten, eller måste man köpa en veckas förbrukning åt gången?????? Har glömt...

Kram K.

• elma

Neeej, inte mer snö, vill inte ha hit den. Jag har sol än så länge i mitt icke-religiösa hus i det religiösa Jönköping, fick senast igår en fråga om jag är religös eftersom jag bor i bibelstaden!

Har totalt ignorerat mina studier idag, än så länge i varjefall, stäällde mig på crosstrainern i en timme istället, slipper jag det ikväll och kan mysa med familjen istället. Det går inte så bra alltid att läsa hemifrån.

Ska hoppa in i duschen och sen fixa min andra ck!

• rödljus

Karisma: Jag vet inte så noga, antar att det är olika, men jag tror nog att man får köpa flera. När jag ska på kurs ska 12 pers "få" tre lådor var så jag antar att de har så det räcker!

Elma: Hade ingen aning om att Jönköping kallades bibelstaden - varför? Härligt med crosstrainer, vill också ha en hemma - om de bara inte var så stora och dyra Beundrar att du läser hemifrån, vad det låtit som hittills pluggar du ju på jättebra!

Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III