• Julia 999

Anmäla en kund

Jag jobbar extra i en närbutik och vi har även postombud. En man i 35-50 års åldern kommer ofta (1-3 ggr i vecka) och hämtar ut packet. De är av olika storlek och de flesta kommer från China, men det finns även från Sverige ibland. Vart kan jag anmäla detta? Butikschefen sager att det är konstigt, eftersom ingen annan har packet så ofta. Jag vet mannens namn och personnummer eftersom vi kollar leg.

• Svar på tråden Anmäla en kund
  • Fia 28

So what? Emellanåt hämtar jag flera paket i veckan från posten, för jag handlar det mesta jag köper på nätet. Varför ska det anmälas?

• Erizajo

Det är vanligt att beställa grejer från Kina, det för jag med. Finns en hemsida med superbilliga grejer med fri frakt, men alla saker kommer i olika paket. Man kan få typ 20 paket på en vecka.

• Birgitta02

Oj. Så jag får inte hämta ut hur många paket jag vill utan att bli anmäld av mitt postombud? Skrämmande.

• BigMami

Oj! Jag som tänkte svänga förbi affären senare.. Bäst att jag låter bli. Jag var ju där igår, i förrgår, i förrförrgår ja när jag tänker efter så har jag nog handlat varje dag den här veckan! Fasen... Vill inte bli anmäld ju

• ica
    tjockobbe skrev 2015-05-07 13:09:45 följande:

Han har rätt att hämta hur många paket han vill i veckan. Vad rör det dig? Du får jobba för lönen, som du ska.

Visst men nu misttänker Ts och butikschefen nåt fuffens.
    Men TS låt butikschefen sköta om ev anmälan. Det är inte ditt jobb eller ansvar. Han/hon är den som har betalt för det.
  • PinkSugar

TS verkar ha ett väldigt fattigt liv. Rekommenderar henne att ta en massa extrapass på jobbet och skaffa en hobby

• Benedicte127
    PinkSugar skrev 2015-05-07 13:32:24 följande:

TS verkar ha ett väldigt fattigt liv. Rekommenderar henne att ta en massa extrapass på jobbet och skaffa en hobby

Haha.
Svar på tråden Anmäla en kund