• Julia 999

Anmäla en kund

Jag jobbar extra i en närbutik och vi har även postombud. En man i 35-50 års åldern kommer ofta (1-3 ggr i vecka) och hämtar ut packet. De är av olika storlek och de flesta kommer från China, men det finns även från Sverige ibland. Vart kan jag anmäla detta? Butikschefen sager att det är konstigt, eftersom ingen annan har packet så ofta. Jag vet mannens namn och personnummer eftersom vi kollar leg.

• Svar på tråden Anmäla en kund
  • tobbe01
    jman165 skrev 2015-05-09 06:52:10 följande:

Mest intressant i detta inlägg är att du bedömer mannens ålder till mellan 35 och 50, när du också skriver att kan hans personnummer....

Hahahahahahaha det missade jag! Vilket fatalt misstag när man ska trolla.
  • Madmoiselle

Varför ska du anmäla det? Det är lagligt att handla från Kina, så det finns liksom inget att anmäla. Jag fattar inte vad du stör dig på överhuvudtaget.

• doge

Jag fattar verkligen inte problemet. Får han inte köpa saker? 

• doge
    Erizajo skrev 2015-05-07 13:22:13 följande:

Det är vanligt att beställa grejer från Kina, det för jag med. Finns en hemsida med superbilliga grejer med fri frakt, men alla saker kommer i olika paket. Man kan få typ 20 paket på en vecka.

OT Får jag bara fråga vad sidan heter? =) 
  • tobbe01
    jman165 skrev 2015-05-09 06:52:10 följande:

Mest intressant i detta inlägg är att du bedömer mannens ålder till mellan 35 och 50, när du också skriver att kan hans personnummer....

• PinkSugar
    doge skrev 2015-05-09 12:46:10 följande:
    Aliexpress
  • Filli89

Varför ska du anmäla? Jah får paket nästan varje dag ibland när jag beställer massa saker på en gång då man köper från olika säljare på en hemsida, som på ioffer.se tex massa billigt o snygga grejer. Bör jag anmälas menar du?

• Lindsey Egot the only one
    PinkSugar skrev 2015-05-07 13:32:24 följande:

TS verkar ha ett väldigt fattigt liv. Rekommenderar henne att ta en massa extrapass på jobbet och skaffa en hobby

Du om TS tar extra pass på jobbet upptäcker hon säkert att människan är inne varje dag
    puss skrev 2015-05-08 17:29:56 följande:

Tråden är full av pretton till pakethämtare ser jag. Typiskt fl!!!

Till ts: styrkekram!! Dem är bara avundsjuka.

Dem!!!!!!!

Styrketräning till dig
    framfet skrev 2015-05-08 23:48:06 följande:

Ni behöver inte göra er löjlig över vad TS skriver. Uppenbarligen är ni själva inga postOmbud Och vet vad ni snackar om.

Till TS. Paket från Kina och andra länder från Asien är inte de du ska oroa dig för och anmäla. Många beställer ifrån ebay och aliexpress bland annat.

Det du ska oroa dig för är de vit, vadderade och platta påsarna med postförskott där kunden alltid betalar kontant och inte vill ha kvitto. Dessa kan du med fördel anmäla. Dessa brev kommer oftast från samma företag från Sverige.

Som när jag köpte fel ersättning till dottern i h skulle skicka påsarna till en kompis och fick förklarar för det korkade postombudet att det inte var knark utan just mjölkersättning
  • framfet
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-05-10 22:30:50 följande:

Som när jag köpte fel ersättning till dottern i h skulle skicka påsarna till en kompis och fick förklarar för det korkade postombudet att det inte var knark utan just mjölkersättning

Inte alls samma sak. men jag förstår att det är svårt att förstå när Man inte jobbat som postombud själv.
    framfet skrev 2015-05-11 23:15:58 följande:
    Inte alls samma sak. men jag förstår att det är svårt att förstå när Man inte jobbat som postombud själv.
    Du ska lämna ut paketen inte agera tull
  • framfet
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-05-12 00:19:43 följande:

Du ska lämna ut paketen inte agera tull

då det är många minderåriga som köper farliga preparat på nätet, så som Spice exempelvis, samt att många missbrukare beställer större partier och säljer till minderåriga så är polisen i hög grad intresserade av sådan informatioN. Dock ej aliexpress. Vi som jobbar med post känner igen dessa brev direkt.

Som postOmbud kan du lämna ut droger för flera tusen under en och samma dag och du tar dessutom betalt för det då det allt som oftast är postförskott. du kommer alltså hem och känner dig som en langare av knark till minderåriga istället för en säljare/postOmbud.

Polisen arbetar mer och mer med just detta men det är svårt att komma åt pundarna då det ofta är någon substans som inte är olaglig. Men det gör att pundarna blir av med drogerna för stunden i alla fall.
  • Nicke
    doge skrev 2015-05-09 12:46:10 följande:
    www.aliexpress.com/ är poppis. Folk köper ofta saker där för struntsummor och säljer skräpet på Facebook eller blocket med 500% påslag
Svar på tråden Anmäla en kund