• Julia 999

Anmäla en kund

Jag jobbar extra i en närbutik och vi har även postombud. En man i 35-50 års åldern kommer ofta (1-3 ggr i vecka) och hämtar ut packet. De är av olika storlek och de flesta kommer från China, men det finns även från Sverige ibland. Vart kan jag anmäla detta? Butikschefen sager att det är konstigt, eftersom ingen annan har packet så ofta. Jag vet mannens namn och personnummer eftersom vi kollar leg.

• Svar på tråden Anmäla en kund
  • f95

Isåfall borde väl jag också bli anmäld då jag beställer väldigt mycket grejer på ebay och andra hemsidor. Förmodligen har han någon slags hobby som han köper grejer till. Lägg ner, snälla.

• viseversa

Vad ska du anmäla menar du? Hoppas du skämtar. Du kan väl för fan inte anmäla någon för att han beställer saker utomlands.

• viseversa
    Erizajo skrev 2015-05-07 13:22:13 följande:

Det är vanligt att beställa grejer från Kina, det för jag med. Finns en hemsida med superbilliga grejer med fri frakt, men alla saker kommer i olika paket. Man kan få typ 20 paket på en vecka.

Vilken sida?
  • Aniiee
    ica skrev 2015-05-07 13:28:33 följande:
    Visst men nu misttänker Ts och butikschefen nåt fuffens.
    Men TS låt butikschefen sköta om ev anmälan. Det är inte ditt jobb eller ansvar. Han/hon är den som har betalt för det.
    Fast det enda "fuffens" de misstänker är ju att han hämtar ett par paket i veckan. Det är inte som att de märkt att paketen luktar sprit eller nåt, eller är konstigt&dåligt packat, eller läcker vitt pulver eller inte har en tydlig avsändare. Många paket är liksom det enda de har. Och DET har de inte med att göra.
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Mr Fejk

Hahaha! Jag gjorde en större beställning hos Fyndiq för några veckor sedan. Leveransen var i fem paket och fem brev.

Oooooh.... Ts blir du rädd för mig nu?

• Melinoe

Min svärmor har ett bud som kommer ut med paket minst 3 gånger i veckan. Hon importerar säkert knark, exotiska djur och har en affär med budet, eller så köper hon allt material till sin hobby online och bryr sig inte om att beställa på en gång.

TS, vad är det som är fel med att få många paket? Kommer de från utlandet har de även blivit kollade redan för allt möjligt "fuffels"

• Ellaria
    viseversa skrev 2015-05-07 13:40:08 följande:
    Vilken sida?
    Antar att hen menar www.aliexpress.com

Jag handlar mycket därifrån, kläder, smycken, pysselgrejer osv. Vissa veckor springer jag och hämtar paket varje dag, ibland inte på en månad. Mitt postombud tycker mest det är roligt och frågar om jag är nöjd med grejerna osv.
    You know nothing, Jon Snow
  • tjockobbe
    ica skrev 2015-05-07 13:28:33 följande:

Visst men nu misttänker Ts och butikschefen nåt fuffens.

Men TS låt butikschefen sköta om ev anmälan. Det är inte ditt jobb eller ansvar. Han/hon är den som har betalt för det.

Det enda hon nämner är att de tycker det är konstigt att kunden får så många paket .

Kunden har väl ett liv och en hobby, herregud.
    Vera 130923 | Bebis 151023 | Läs tinastandar.blogg.se
  • Argentum
    Julia 999 skrev 2015-05-07 13:01:23 följande:

Jag jobbar extra i en närbutik och vi har även postombud. En man i 35-50 års åldern kommer ofta (1-3 ggr i vecka) och hämtar ut packet. De är av olika storlek och de flesta kommer från China, men det finns även från Sverige ibland. Vart kan jag anmäla detta? Butikschefen sager att det är konstigt, eftersom ingen annan har packet så ofta. Jag vet mannens namn och personnummer eftersom vi kollar leg.

Jag tror att du kan ta det med ro och låta det vara. Ett större antal paket som hämtas är inget ovanligt. Kan röra sig om allt mellan himmel och jord. Eget företag, större beställningar som kommer i omgångar m.m.

Det kan vara ovanligt för ert utlämningsställe att det hämtas många paket av en och samma kund men med den ökande digitaliseringen och den globala handeln så är det bara början.

Är det något mer förutom antalet paket som gör att du är misstänksam? Ja, då kanske du kan fundera lite till.

Svar på tråden Anmäla en kund