• Julia 999

Anmäla en kund

Jag jobbar extra i en närbutik och vi har även postombud. En man i 35-50 års åldern kommer ofta (1-3 ggr i vecka) och hämtar ut packet. De är av olika storlek och de flesta kommer från China, men det finns även från Sverige ibland. Vart kan jag anmäla detta? Butikschefen sager att det är konstigt, eftersom ingen annan har packet så ofta. Jag vet mannens namn och personnummer eftersom vi kollar leg.

• Svar på tråden Anmäla en kund
  • Nicke
    Lady Namárië skrev 2015-05-08 20:23:07 följande:
    Hur menar du nu? Jag har inte svarat i den här tråden i egenskap av moderator utan som privatperson och medlem. Tyvärr saknar vi frivilliga moderatorer teknisk möjlighet att "stänga av" skylten när vi surfar privat. Så länge inlägget inte är undertecknat med "Moderator" eller gjort av Huvudmoderator/moderatorlogin kan du lugnt utgå från att det är en privatperson som deltar i tråden. smile1.gif

Och att svara på en tråd är väl inte att "lägga sig i"?
    åå ni moderater asså!

Låt människan hämta sina "packet".
  • Vassochtaggig
    Hur menar du nu? Jag har inte svarat i den här tråden i egenskap av moderator utan som privatperson och medlem. Tyvärr saknar vi frivilliga moderatorer teknisk möjlighet att "stänga av" skylten när vi surfar privat. Så länge inlägget inte är undertecknat med "Moderator" eller gjort av Huvudmoderator/moderatorlogin kan du lugnt utgå från att det är en privatperson som deltar i tråden.

Då förstår jag. Vad jag menade med "lägga sig i" var att jag trodde att om man fungerar som moderator ska man bara hålla ordning i tråden så att säga om det behövs och ta emot anmälningar, inte skriva personliga inlägg. Men nu har du förklarat hur det funkar. Tack!
  • exiteme

Jag handlar en massa saker via ebay.com. Det mesta där kommer från China. Att anmäla någon för att de handlar mycket är ren idioti.

• Sniper

Hahaha, du tror alltså att han köper knark eller nåt? Måååånga av köpen jag gör är via internet.

• framfet

Ni behöver inte göra er löjlig över vad TS skriver. Uppenbarligen är ni själva inga postOmbud Och vet vad ni snackar om.

Till TS. Paket från Kina och andra länder från Asien är inte de du ska oroa dig för och anmäla. Många beställer ifrån ebay och aliexpress bland annat.

Det du ska oroa dig för är de vit, vadderade och platta påsarna med postförskott där kunden alltid betalar kontant och inte vill ha kvitto. Dessa kan du med fördel anmäla. Dessa brev kommer oftast från samma företag från Sverige.

• tobbe01
    Julia 999 skrev 2015-05-07 13:01:23 följande:

Jag jobbar extra i en närbutik och vi har även postombud. En man i 35-50 års åldern kommer ofta (1-3 ggr i vecka) och hämtar ut packet. De är av olika storlek och de flesta kommer från China, men det finns även från Sverige ibland. Vart kan jag anmäla detta? Butikschefen sager att det är konstigt, eftersom ingen annan har packet så ofta. Jag vet mannens namn och personnummer eftersom vi kollar leg.

Ring Polisen, de rycker ut direkt.
  • jman165

Mest intressant i detta inlägg är att du bedömer mannens ålder till mellan 35 och 50, när du också skriver att kan hans personnummer....

• green34

Hur menar du nu? Jag har inte svarat i den här tråden i egenskap av moderator utan som privatperson och medlem. Tyvärr saknar vi frivilliga moderatorer teknisk möjlighet att "stänga av" skylten när vi surfar privat. Så länge inlägget inte är undertecknat med "Moderator" eller gjort av Huvudmoderator/moderatorlogin kan du lugnt utgå från att det är en privatperson som deltar i tråden.

Ni moderatorer har rätt att skriva i trådar här på Familjeliv i egenskap av privatperson.
Svar på tråden Anmäla en kund