• Julia 999

Anmäla en kund

Jag jobbar extra i en närbutik och vi har även postombud. En man i 35-50 års åldern kommer ofta (1-3 ggr i vecka) och hämtar ut packet. De är av olika storlek och de flesta kommer från China, men det finns även från Sverige ibland. Vart kan jag anmäla detta? Butikschefen sager att det är konstigt, eftersom ingen annan har packet så ofta. Jag vet mannens namn och personnummer eftersom vi kollar leg.

• Svar på tråden Anmäla en kund
  • viseversa
    Ellaria skrev 2015-05-07 17:20:54 följande:
    Antar att hen menar www.aliexpress.com

Jag handlar mycket därifrån, kläder, smycken, pysselgrejer osv. Vissa veckor springer jag och hämtar paket varje dag, ibland inte på en månad. Mitt postombud tycker mest det är roligt och frågar om jag är nöjd med grejerna osv.
    You know nothing, Jon Snow
    Tack. Verkar vara en intressant sida. ????
  • viseversa
    Erizajo skrev 2015-05-07 22:27:41 följande:

Japp menar aliexpress, älskar den så billigt och superbra grejer :)

Spännande. Visste inte ens att den sidan fanns. Dom hade ju massa fina grejer.
  • Tulpanblomman

Min sambo hämtar också paket flera gånger i veckan han handlar nästan allt på nätet. Han har också handlat flera gånger från Kina Mycket billigare.

• puss

Tråden är full av pretton till pakethämtare ser jag. Typiskt fl!!!

Till ts: styrkekram!! Dem är bara avundsjuka.

• Madraykin

Bra att du reagerar TS! På så sätt har ju flera mindre orter kunnat upptäcka drogförsändelser. Både samma person, men också olika personer - men samma typ av paket och samma avsändare. Då har de kontaktat polisen och i flera fall har det handlat om just droger.

Men - att bara hämta ut flera paket från Kina behöver ju inte vara fuffens i sig. Men prata med din chef så får hen ta ansvaret för om ni vill gå vidare, det ska inte du behöva göra.

• Lady Namárië

Det är lätt, billigt och smidigt att handla fullt normala saker (strumpor, hobbymaterial, teknik...) från Kina på nätet. Särskilt om man bor på en mindre ort kan det vara mycket mer praktiskt än att ta sig till rätt butik. Om du inte har sett något annat misstänt än just att personen hämtar ut många paket tycker jag att både du och butikschefen ska lugna ner er litegrann.

So say we all
  • vampyria2

Haha jag dör av skratt, min gubbe är 46 och handlar massor på nätet och det mesta i från kina för att det är så billigt.
    Han målar, och en del andra hobbys som det går åt saker till och det kommer paket flera gånger i veckan till honom som han hämtar, undra om de där också tror att han har något fuffens för sig....han varken dricker eller knarkar :p

• Vassochtaggig
    Lady Namárië skrev 2015-05-08 20:04:27 följande:

Det är lätt, billigt och smidigt att handla fullt normala saker (strumpor, hobbymaterial, teknik...) från Kina på nätet. Särskilt om man bor på en mindre ort kan det vara mycket mer praktiskt än att ta sig till rätt butik. Om du inte har sett något annat misstänt än just att personen hämtar ut många paket tycker jag att både du och butikschefen ska lugna ner er litegrann.

Kanske fel av mig men jag har aldrig tidigare sett inlägg skrivna av folk i deras egenskap av moderator! Att/om de skriver utanför sitt modertatorskap är väl inga konstigheter, men att de "lägger sig i" och skriver personliga inlägg i trådar i rollen som moderator förvånar mig. Har jag fel? Upplys mig gärna för jag bara älskar att lära mig nya saker.
  • Lady Namárië
    Vassochtaggig skrev 2015-05-08 20:17:04 följande:
    Kanske fel av mig men jag har aldrig tidigare sett inlägg skrivna av folk i deras egenskap av moderator! Att/om de skriver utanför sitt modertatorskap är väl inga konstigheter, men att de "lägger sig i" och skriver personliga inlägg i trådar i rollen som moderator förvånar mig. Har jag fel? Upplys mig gärna för jag bara älskar att lära mig nya saker.
    Hur menar du nu? Jag har inte svarat i den här tråden i egenskap av moderator utan som privatperson och medlem. Tyvärr saknar vi frivilliga moderatorer teknisk möjlighet att "stänga av" skylten när vi surfar privat. Så länge inlägget inte är undertecknat med "Moderator" eller gjort av Huvudmoderator/moderatorlogin kan du lugnt utgå från att det är en privatperson som deltar i tråden.

Och att svara på en tråd är väl inte att "lägga sig i"?
    So say we all
Svar på tråden Anmäla en kund