• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • strawberri
    WiMe06 skrev 2015-08-31 08:55:09 följande:

Pratade med min chef nu och vi ska ses på onsdag och fylla i papprena om gravidpenning. Är det bara en blankett som min chef måste fylla i eller är det fler?

ja v 20 kändes som en stor milstolpe! jag har var 5 vecka som mål :D går in i v 25 på lördag så det är ett mål att ha nått dit :) det är 2 lappar chefen ska fylla i om ja inte minns fel :S
  • WiMe06
    strawberri skrev 2015-08-31 12:12:43 följande:
    ja v 20 kändes som en stor milstolpe! jag har var 5 vecka som mål :D går in i v 25 på lördag så det är ett mål att ha nått dit :) det är 2 lappar chefen ska fylla i om ja inte minns fel :S
    Igår var jag hos chefen och fyllde i blanketten. Så nu ska jag bara ringa min löneassistent om inkomst och sådär och sen få iväg den.

Hur mår ni andra här inne?
    Jag mår ganska hyfsat men är ändå rätt trött och sådär, får vila några ggr om dagen ibland. Börjar känna av bebis mer nu, så det är skönt.
  • Elyssa81

Jag gjorde ett tidigt ultraljud i v 7+2 och läkaren hittade direkt ett tickande hjärta. Allt såg bra ut!

• AnneliR

Jag ska till bm idag kl ett och lyssna på hjärtat och få moderskapsintyget. Jag är extremt trött hela tiden, har vissa dagar ont i blygdbenet vilket är jobbigt. Jag gick ju upp i tid och började jobba heltid i juni, känns som jag bor på jobbet ibland :( ska ha möte med min chef på måndag och vi ska tillsamman fylla i alla papper om graviditetspenning. Kan man skicka in dom så här långt innan man ska vara ledig? Tänkte försöka jobba till 1 dec sen orkar jag nog inte mer.. Känner bebis mycket under dagarna, även mkt utanpå magen och jag känner mig otroligt lugn av det, att känna att den verkligen lever :)

• WiMe06
    Elyssa81 skrev 2015-09-03 10:42:48 följande:

Jag gjorde ett tidigt ultraljud i v 7+2 och läkaren hittade direkt ett tickande hjärta. Allt såg bra ut! smile1.gif

Vad skönt att allt såg bra ut. Håller tummarna att allt fortsätter så nu.
  • WiMe06
    AnneliR skrev 2015-09-03 10:44:00 följande:

Jag ska till bm idag kl ett och lyssna på hjärtat och få moderskapsintyget. Jag är extremt trött hela tiden, har vissa dagar ont i blygdbenet vilket är jobbigt. Jag gick ju upp i tid och började jobba heltid i juni, känns som jag bor på jobbet ibland :( ska ha möte med min chef på måndag och vi ska tillsamman fylla i alla papper om graviditetspenning. Kan man skicka in dom så här långt innan man ska vara ledig? Tänkte försöka jobba till 1 dec sen orkar jag nog inte mer.. Känner bebis mycket under dagarna, även mkt utanpå magen och jag känner mig otroligt lugn av det, att känna att den verkligen lever :)

Ska skicka in mina så fort jag fått mina inkomstuppgifter från löneassistenten. Jag har tänkt jobba till 17 nov. Så visst kan du skicka in dem nu direkt. Jag tror FK har en handläggningstid på 30 dagar så det är nog bara bra att få in dem in dem i god tid och ngt inte skulle stämma eller så.
  • strawberri

Jag har börjat må illa igen till o från :( är supertrött till o från o kan somna när som helst i princip :( ska till BM på nästa besök på tisdag o kolla mått, ta prover lyssna på hjärtat mm får se om man kanske behöver järntabletter?

• fruannie

Yes fick min graviditetspenning beviljad från och med 18 november :) tyckte de var riktigt snabba att besluta faktist. De hade alla papper de behövde (moderskapsintyg, omplaceringslappen från chefen och så min ansökan om graviditetspenning) i måndags och fick brev idag om att de var beviljat.

• AnneliR
    fruannie skrev 2015-09-03 17:02:42 följande:

Yes fick min graviditetspenning beviljad från och med 18 november :) tyckte de var riktigt snabba att besluta faktist. De hade alla papper de behövde (moderskapsintyg, omplaceringslappen från chefen och så min ansökan om graviditetspenning) i måndags och fick brev idag om att de var beviljat.

Grattis! :) Vad jobbar du med?
  • strawberri
    fruannie skrev 2015-09-03 17:02:42 följande:

Grattis! va skönt att veta att du får gå hem tidigare, undrar med va du jobbar med? :) hoppas innerligt att min ansökan också går igenom! jobbar som undersköterska inom vården och har redan nu ont i kroppen av alla lyft osv :( får isf gå hem 26 oktober o har bf 25 dec.
Svar på tråden Så rädd för missfall