• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • AnneliR

Jag har idag varit på rul och allt såg jättefint ut :) bf 23 januari. Hon var lite osäker men det lutar åt att det är en liten tjej i magen ????

• Aqq1
    AnneliR skrev 2015-08-20 17:48:20 följande:

Jag har idag varit på rul och allt såg jättefint ut :) bf 23 januari. Hon var lite osäker men det lutar åt att det är en liten tjej i magen ????

Stort grattis
  • Aqq1
    WiMe06 skrev 2015-08-20 13:55:15 följande:

Nyss hemkommen! Allt såg bra ut. Bebisen hjärta slog och han kunde inte se ngn blödning inifrån livmodern, bra mängd fostervatten och bebisen mätte rätt storlek för tiden. Livmodertappen var sluten. Så det är väl bara att förlika sig med det att man kommer blöda då och då. Äter trombyl med så blir ju mer lättblödande pga den med.

Vad skönt
  • Kristallflinga
    WiMe06 skrev 2015-08-20 13:55:15 följande:

Nyss hemkommen! Allt såg bra ut. Bebisen hjärta slog och han kunde inte se ngn blödning inifrån livmodern, bra mängd fostervatten och bebisen mätte rätt storlek för tiden. Livmodertappen var sluten. Så det är väl bara att förlika sig med det att man kommer blöda då och då. Äter trombyl med så blir ju mer lättblödande pga den med.

Åh va skönt o höra!!
  • WiMe06
    AnneliR skrev 2015-08-20 17:48:20 följande:

Grattis, vad roligt med en liten flicka.
  • WiMe06

Tack alla. Ja det var skönt att det såg bra ut, man blir ju så jäkla nervös av att blöda, särskilt när man haft mf tidigare. Men nu ska jag nog kunna hålla mig lugn till nästa vecka

• Kristallflinga

Jag har fått Ul nu på tisdag är då i v7+0.. så då hoppas vi på att se ett litet hjärta som slår! Nu gäller bara att stå ut fram tills dess :)

• WiMe06
    Kristallflinga skrev 2015-08-21 16:54:05 följande:

Jag har fått Ul nu på tisdag är då i v7+0.. så då hoppas vi på att se ett litet hjärta som slår! Nu gäller bara att stå ut fram tills dess :)

Vad skönt, håller tummarna att allt går bra, men det tror jag ansolut att det gör
  • Elyssa81

Får jag vara med. Är gravid i v 5+6 idag. Plussade för två veckor sedan. Fick ett MA i v. 13 i maj och sen ett tidigt MF i v 6 i juli. Jag är så rädd denna gången för att det inte ska gå bra.

Vad gör man av denna oro. Jag vill bara att tiden ska gå snabbt nu.

• WiMe06
    Elyssa81 skrev 2015-08-22 14:03:04 följande:

Får jag vara med. Är gravid i v 5+6 idag. Plussade för två veckor sedan. Fick ett MA i v. 13 i maj och sen ett tidigt MF i v 6 i juli. Jag är så rädd denna gången för att det inte ska gå bra.

Vad gör man av denna oro. Jag vill bara att tiden ska gå snabbt nu.

Tyvärr har jag nog inget bra svar på vad man gör av oron. Går in i v 20 nästa vecka och är fortfarande orolig emellanåt. Jag har haft lite blödningar till och från som nojjat mig ännu mer. Så tyvärr är jag nog ingen bra hjälp med vad du ska göra av din oro. Men du är välkommen hit och får mer än gärna ventliera din oro här.
Svar på tråden Så rädd för missfall